Mint nyilván azt sokan tapasztaltátok, sárga festék jelent meg az Aradi Vértanúk terének úttestén. A tömegközlekedési nagyprojekt keretében végzett forgalmirend-átalakítás  nyomán a Rerrich Béla tér felőli szakasz a gépjárműveknek egyirányú lett, a biciklisek továbbra is két irányban használhatják, a Gödör irányába kerékpársávon haladva. Változás, hogy a Dóm tér irányába vezető bekötés a kis boltív alól a nagy boltív alá került, így kicsit szélesebb hely van a kerekezőknek, nagyobb tempóban lehet bekanyarodni. Jó hír az is, hogy a nyomvonalba eső sakkfigura eltűnt, és a burkolati jelek sem ráznak.

 

 
A városban először itt jelentek meg meg a zöld alapon sárga betűkkel a város vendégeinek, vidékieknek, túrázóknak tájékozódását segítő táblák. Ha mindez nem lenne elég, a most még egyirányú, Zrínyi utca és  Jókai utca közötti szakasz kétirányúsítása is tervben van, csakúgy, mint a Jókai utcát és a Szentháromság utcát összekötő szakaszé is. A Dugonics tér idei felújítása nyomán az ott újonnan kialakításra kerülő gyalogos- kerékpáros övezetbe a kétirányúvá váló Jókai utcán juthatunk majd el a tervek szerint.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr383744964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2012.01.26. 22:02:10

A Dom ter az Oskola felol a tabla szerint tovabbra is teljes egeszeben gyalogos ovezet. Amig ez igy marad itt papiron tilos bringazni. Szoval az egesz fabatkat sem er....

csbk 2012.01.27. 08:29:29

"Szeged nyomokban Európát tartalmaz" - nagyon tetszik! Meg az is, ahogy kinéz az Aradi Vértanúk tere, várom a tavaszt, hogy kipróbáljam! :)
Van persze, ami nem tetszik, de nem csak itt, hanem szerte a városban: mostanában tűnt fel a rengeteg tábla. Valóságos táblaerdő nőtt az utak mentén (gyakran a valódi fák helyett). Nekem a túlszabályozottság érzetét kelti, ami gyakran épp ellenkező hatást vált ki, mint amit várnak tőle.

2012.01.27. 08:39:28

"Szeged nyomokban Európát tartalmaz" - nagyon tetszik!
Nekem is!

Reménysugár vagy mézesmadzag?

ex-dr. vuk 2012.01.27. 09:38:44

Amig nem bontjak el a Kalvarian a borzalmat, nem tudok bizakodo lenni.
De legalabbis vegyek le a tablazasat.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2012.01.27. 15:14:40

@csbk: Most is kiprobalhatod. :>
Amugy en nem vettem eszre, hogy tobb tabla lett, inkabb hogy kopaszok a fak...

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2012.01.27. 16:51:44

@csbk: Papirkutya, mindjar megyunk haverokkal UP-re. :)
Ajanlom ezt az oldalt: idojaras.minimalmass.hu/

szegedbicaj 2012.01.28. 14:30:33

@vuk_: Attól, hogy a város üzemeltetői képtelenek normális közlekedési rendet kialakítani, attól még lehet valami jól megcsinálva, és végülis az Aradi Vértanúk tere egészen korrekt lett így. Van olyan terv is, amin a Dóm téri tábla is már át van rajzolva ;)

CSI

Pósa 2012.02.10. 18:12:04

Őszinte elismerésem!
Könnyebb a sziklából vizet fakasztani, mintsem egy Hivatalt döntése megváltoztatására kényszeríteni. ( Minél ésszerűtlenebb (( értsd: blődebb )) annál inkább. )
Úgy tűnik Nektek, - nem kevés munka és nem kevés elszántság, - árán sikerült!
Sok szegedi nevében gratulálok, különösen azok nevében, akik immár nem törik ki nyakukat a „sakkfigurával” való ütközés miatt!
Üdv:
Pósa

Go Jóska 2012.03.02. 22:29:35

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy lesz ez majd nyáron, a Szabadtéri idején.
Egyébként én mindenfajta egyirányúsításnak ellene vagyok, ezt is hülyeségnek tartom. Akinek pl. a Rerrich téren van dolga autóval, az ezt nagyon megszívja, hatalmas kerülőre (vagy szabálytalankodásra) lesz kényszerítve. Sőt, tkp teljesen fölösleges volt ez az egész, itt nem volt eddig sem semmi probléma a kerékpáros közlekedéssel. Én még a sakkfiguráktól is jól megfértem, elég nagy hely volt közöttük. (Ugyebár azok azért voltak, hogy gépjárművel ne lehessen behajtani, de mindegy, valószínűleg így se fognak.)
Abban egyetértek veletek, hogy kerós szempontból legalább most nem lett rosszabb a helyzet mint volt - az eddigi beavatkozásokhoz képest már az is valami. De én mégis azt a radikális(?) elvet vallom, hogy semmilyen kerékpáros létesítményre nincs szükség sehol, sőt, lehetőleg inkább kerülndő a létrehozásuk. Hiszen ott az út biciklis létesítménynek.

szegedbicaj 2012.03.03. 00:32:41

@Go Jóska: Az igazság szerintem a kettő közt van. Van egy piramis, ami az alkalmazandó megoldásokat ábrázolja. A piramis alja, vagyis a legszélesebb rész a forgalomcsillapítás. Minden további rész egyre keskenyebb, és csak akkor jöhet szóba, ha a többi nem. Noh, most nálunk ezt a piramist nemigen ismerik.

CSI
süti beállítások módosítása