A darázsoszlop kikerült a pole-pozícióból

A Rókusi krt. egyik gyöngyszeme volt az a villanyoszlop, amit pontosan a bicikliúton, a  kerékpárosok nyomvonalának kellős közepébe raktak, és fekete-sárgára festettek, hogy szebb legyen. Nos, mostmár nincs a bicikliút közepén, nah nem azért, mert odébbtették, hanem mert a bicikliutat festették arrébb egy méterrel. Így a táblázás szabálytalan lett, de ennek a forgalmi rendnek aligha árt már ilyen apróság. Ha már ott voltak, húztak néhány vonalat még ötletszerűen, a szervizútra meg valami sajátos, sehol nem létező nyílkettőst pingáltak, így quasi kétirányú kerékpáros nyomot hoztak létre. A kerékpáros közlekedési rend kialakításához szakértőként kérjük leszerződtetni valamelyik szegedi óvoda növendékeit, hátha akkor ésszerűbbre sikerednek ezek az alkotások.

Egy kapcsolódoboz átmászott a korláton

Eddig a bicikliút mellett, a korláton kívül szerénykedett egy kis szürke kapcsolódoboz a Belvárosi-híd szegedi hídfőjénél. Hanem mikor eltörölték a Híd utcára vezető zebrát, azon lendülettel elbontották a híd melletti betonkockát, amin a kis kapcsolódoboz eddig fészkelt. Erre fogta magát, és átmászott a korláton, és betelepült a bicikliútba a gyalogosokat túloldalra utasító tábla, és a szintén a bicikliúton pöffeszkedő villanyoszlop társaságába. Nyilván nem tudja az ostoba kis KGST feliratú dobozka, hogy a hídról lejövő biciklisek emiatt fokozott veszélybe kerülnek, és amúgy épp ezért szabályok tiltják, hogy Ő ott legyen. Meg fogjuk kérdezni az illetékeseket, hogy mit gondolnak erről.

Az Árkád figyel ránk

Az Árkádnak feltűnt, hogy az épület előtti kerótámaszok még télen is teli voltak, így szombatra növelték a bicikliket megtámasztó vasak számát.  További pozitívum, hogy az újabb támaszok már szellősebben lettek kihelyezve, így könnyebben beférnek a bringák, közösen érkezők kettőt is egymáshoz köthetnek. Látva, hogy mekkora arányban nő a biciklit használók aránya, feltehetőleg sokáig nem kell várni, hogy ezek a támaszok is megteljenek. Köszönjük.


Söprögetnek

Dova levelezésbe kezdett a Magyar Közúttal a Csongrádi sugárút hozzájuk tartozó (koszos) kerékpársáv-szakaszainak takarítása kapcsán, jó hír, hogy a közút másnap letakarította a kerékpársávokat, amiért ezúton is hála nekik. Takarítás nyomát fedeztük föl a belső, városi fenntartású szakaszon is, reméljük ez a lendület a többi biciklisek által használt útfelületre is kitart. (Dovának kösz a fotót)


Az árvízi töltéseken szabad tekerni


Aki árvízvédelmi töltésen szeretett volna biciklizni, az eddig is gond nélkül megtette, most azonban új táblák kerültek ki a töltésen közlekedést tiltó táblák alá, amik nem csak az ATIKÖVIZIG engedélyével rendelkezőknek, hanem a kerékpárosoknak is kifejezetten megengedik a töltésen közlekedést. Ez egy kimondottan európai húzás volt, elismerésünk érte.

 

Alleycat és bringapóló

A március 15-tel kezdődő hétvégén tartották szegeden a tavaszi bringapóló edzőtábort az egyetemi sportközpontban a Hattyas soron. Szakál Péter rendező elmondta, hogy a pénteken összesen 20-an neveztek, így 7 csapat vett részt a viadalon. Szombaton több érdeklődő ki is próbálta a játékot. Új, és büszkeségre okot adó fejlemény, hogy idén május 12-13-án Szegeden megrendezésre kerül Bikepolo EB selejtező. Szombaton nem véletlenül árasztották el a várost a biciklisek, ugyanis Alleycat-et tartottak. Ha többet szeretnétek tudni a történésekről, nézelődjetek, és olvasgassatok:


A szegedbicaj képei a hétvégéről

A bringapólósok fotói és az eredmények

A skidmark blog beszámolója
/ Ride4Life beszámolója

 Megjegyzés: tudjuk, hogy műfajilag ezek nem tisztán hírek, mi mégis ezt a címet adtuk a postnak, mert bulvárosak vagyunk, és szemtelenül megerőszakoljuk a műfajokat, átlépve azok határait.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr974352208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.04.01. 09:07:11

Mindenkit arra szeretnék buzdítani, hogy ha gond van valamelyik kerékpársávval vagy kerékpáros infrával, azt jelezzék az illetékes szervezetnek, hogy tudjanak tenni a hiba elhárítása érdekében. Ugyanis ha nem tudnak róla, vagy nem tartanak valamit hibának, akkor kicsi az esélye hogy tegyenek ellene. Ellenben, ha minél többen felhívjuk rá a figyelmüket akkor lépni fognak, mint azt az iménti jó példa is igazolja.

Ha nem vagy tisztában azzal, hogy melyik állami vagy önkormányzati céget kell keresni az adott ügyben, akkor hívd a 80/823-823 -as (díjmentesen hívható) szegedi közterületi bejelentőt és majd ők továbbítják a kérést, vagy útba igazítanak!

ex-dr. vuk 2012.04.02. 09:57:13

@Dova: Nem lenne meredek bejelenteni az osszes kerekparutat, hogy szar?
(hirtelen egyet sem tudnek mondani, ami koncepcionalisan es/vagy tablazasilag, felfestesileg jo)

2012.04.02. 20:59:12

Ha jól gondolom, ugyan ez lenne a válaszod a "Te melyik rendbetételével kezdenéd?" kérdésre is.
Akkor hogyan várható el egy olyan személytől, az íróasztal másik felén, hogy döntsön a kérdésben, aki ráadásul még biciklizni sem szokott, tehát saját tapasztalatára sem építhet?
Meg kell "neki" mutatni egyesével a hibákat és akkor ki fogja javíttatni az "embereivel". Ha mindet a nyakába borítod egyszerre, akkor lehetetlennek fog tűnni számára és inkább belesz...ik és kifogásokat keres, hogy miért nem.
süti beállítások módosítása