Utolsó kommentek:

TZiky 2016.07.31. 19:08:50

@András1976:
"mert bevillan keresztbe integetve egy bringás, vagy egy villamos tolószékes, a semmiből, 30-35km/h-val és integetnek"
Persze, a keresztbe közlekedő kerékpárosok és a villamos tolószékesek jellemző sebessége a 30-35km/h. Az azonos irányba haladóké meg szinte mindig 5-10km/h. Mármint a gépjárművezetők hozzászólásai alapján.

"Gyönyörűen megtalálják a tükröm és a szemem közötti holt teret 9/10 alkalommal."
És? Az általad említett holtteret csak és kizárólag az általad vezetett járműnek köszönheted, és a te járműved holtterének ürességéről minden esetben neked kell meggyőzödnöd.

"Mert elsőbbsége akkor van, ha a járdán áttolja gyalogosként a kerékpárját és nem járműként használja az úttesten."
Szerintem nézzél utána a KRESZ-ben, hogy kiknek is kell elsőbbséget adnod jobbra kanyarodó járművezetőként, mert ezzel nagyon mellélőttél...

"Azért ezeket nagyon keményen helyre kellene ám tenni!"
Bizony, beleértve azokat is akik nem a KRESZ-ben leírtaknak megfelelően használják a dudát. És a KRESZ-ben nincs benne, hogy a dudát akkor is használhatnád, ha más közlekedő - önmagában balesetveszélyt nem okozó - szabálytalanságára akarod felhívni a figyelmet...

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

CsImi 2016.07.31. 17:18:09

@András1976: Te nyugodtan szeretnél autózni, vagy biztonságosan? Ha az előbbi, akkor a másodikat teszed kockára, a másodikért viszont föl kell adnod az elsőt, mert Magyarországon mindenki kritikusan viszonyul a szabályokhoz. (néha úgy tűnik, azokat már eleve úgy alkotják meg, hogy majd úgyis letojják...)

CSI

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

András1976 2016.07.31. 13:18:55

@TZiky:

Ezzel sem lenne baj, csak nem ez a jellemző!

Számtalanszor találkozok azzal, hogy átengedem a gyalogosokat, senki nem áll a zebra két oldalán, indulok és utána páros lábbal állok az ABS-be, mert bevillan keresztbe integetve egy bringás, vagy egy villamos tolószékes, a semmiből, 30-35km/h-val és integetnek, hogy bocsi. Gyönyörűen megtalálják a tükröm és a szemem közötti holt teret 9/10 alkalommal. És, ha nem tudok megállni, én lennék a hibás? A hatóságok szerint igen, szerintem nem. Mert nem egy jármű sebességére vagyok felkészülve a gyalogátkelőhelyen. Más az, ha bicikliút van felfestve a zebra mellé.

A másik kedvencem, amikor főútra jobbra kanyarodnék és balra nézek, elengedem az autókat és kanyarodnék, amikor a szegély és az autóm között megjelenik egy trágárkodó biciklis, mert "ráhúzom a kormányt". De mit keres ott? Mert elsőbbsége akkor van, ha a járdán áttolja gyalogosként a kerékpárját és nem járműként használja az úttesten.

Arról nem beszélve, hogy teljes bringás cuccban -kobak, póló, naci, protektorok- vígan kerekeznek a főúton, egymás mellett, gondosan kikerülve a bicikliutat és trágárkodnak, ha az ember rájuk dudál. És ez egyre gyakoribb.

Azért ezeket nagyon keményen helyre kellene ám tenni!

Tehát véleményem szerint nem kiskapukat kellene keresni és még több lehetetlen helyzetre bátorítani az amúgy is hatalmas öntudatban élő kerékpáros társadalmat, hanem első lépésben ezeket a súlyos szabálytalanságokat minimalizálni!

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.07.31. 05:46:23

@András1976:
"Tehát, ha át akarsz kelni biztonságosan, leszállsz és tolod. Gyalog."
Nem.

Ha át akarsz kelni biztonságosan, akkor meggyőződsz arról, hogy a zebra felé közeledő járművek kellő távolságban vannak a zebrától és átkelsz. Hogy tolva, vagy tekerve kelsz át... Na az semmit nem változtat az átkelés biztonságosságán.

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

András1976 2016.07.30. 21:45:58

Sziasztok!

Úgy látom, a lényeget nem értik a kerékpárosok a zebrával kapcsolatban.

A zebra hivatalos neve gyalogátkelőhely. Ennyi. Ebben minden benne van. A kerékpár jármű. Tehát, ha át akarsz kelni biztonságosan, leszállsz és tolod. Gyalog.

Ha nem, majd valamelyik autós elüt egyszer. Ugyanis minden öntudatos bringást ki kell ábrándítsak, ha én, mint autós megközelítek egy zebrát, a gyalogos 5-10km/h sebességére vagyok felkészülve és nem egy öntudatos bringás 35km/h-ra. Aztán, ha nem tudok megállni, integethetsz, hogy bocsi-bocsi, ahogy azt a bringával zebrán közlekedők 90% teszi...

És most lehet besérülni, mert én megint biztos egy agresszív autós vagyok!

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.08. 17:53:37

@Spidy.hu:
""A kresz-ben nem alkalmazható az az érvelés, hogy a kivételeket nevesítve vannak, ami viszont nem kivétel, arra az alapeset, azaz az ÉS szócska vonatkozik, tehát a zebra megfelel az út kresz-beli definíciójában foglaltaknak."

Ha le van írva egy szabály, és az is, hogy mik ez alól a kivételek, akkor általános esetben a főszabály érvényes.

Ez minden törvénynél alkalmazható, még a kresz-ben is."
Szerintem te nem gondoltál bele abba, hogy amennyiben ezt az ÉS szócska általad korábban már megkövetelt jelentésével alkalmazod, akkor semmi kifogásod nem lehet a reggeli sűrű ködben lámpa nélkül kerékpározó kivilágítatlanságával kapcsolatban... Vagy a csillagfényes éjszakán lámpa nélkül kerékpározó kivilágítatlanságával kapcsolatban...
Mert ugye, a kresz azt írja, hogy "éjszaka ÉS korlátozott látási viszonyok között"...

"Ezért nem kereszteződés magában egy zebra."
Erre majd visszatérünk akkor, ha kiderül, hogy az ÉS szócska korábban már megkövetelt jelentését alkalmazod-e az "éjszaka ÉS korlátozott látási viszonyok között" kijelentésre is...

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.08. 17:46:19

@Spidy.hu:
"Egyszerűen benézted, és ahelyett, hogy elismerted volna, extrém eseteket kerestél."
Nem. Ezt a félreértést az okozta, hogy későn ismertem fel, hogy a "zebra csíkjaira merőleges" közlekedésre egyik esetben a "zebrán keresztben", másik esetben a "zebrán hosszában" kifejezést használod. Mindegy, ezek után a további félreértések elkerülése érdekében ügyelek arra, hogy a "zebra csíkjaival párhuzamos" vagy a "zebra csíkjaira merőleges" kifejezést használjam. ( Mindaddig, amíg valaki szóvá nem teszi, hogy a kresz-ben nincs is zebra. )

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

Spidy.hu 2016.05.08. 09:08:20

@TZiky:

"A kresz-ben nem alkalmazható az az érvelés, hogy a kivételeket nevesítve vannak, ami viszont nem kivétel, arra az alapeset, azaz az ÉS szócska vonatkozik, tehát a zebra megfelel az út kresz-beli definíciójában foglaltaknak."

Ha le van írva egy szabály, és az is, hogy mik ez alól a kivételek, akkor általános esetben a főszabály érvényes.

Ez minden törvénynél alkalmazható, még a kresz-ben is.
Ezért nem kereszteződés magában egy zebra.

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

Spidy.hu 2016.05.08. 09:05:35

@TZiky:
Ok, a személyeskedésért elnézést.
Mindenesetre, az esetek 99,999 százalékában igazam volt, és ebből szerintem érthető lenne a mondanivaló.

Egyszerűen benézted, és ahelyett, hogy elismerted volna, extrém eseteket kerestél.

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.08. 07:32:57

@Spidy.hu:
"Igen, van ahol nevesítetten megtiltja az egyik vagy másik közlekedését. Azért, mert ezek a KIVÉTELEK.
Ami viszont nem kivétel, arra az alapeset, azaz az ÉS szócska vonatkozik."
A kresz-ben nem alkalmazható az az érvelés, hogy a kivételeket nevesítve vannak, ami viszont nem kivétel, arra az alapeset, azaz az ÉS szócska vonatkozik, tehát a zebra megfelel az út kresz-beli definíciójában foglaltaknak.

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.08. 07:32:00

@Spidy.hu:
"Nagyom nem szoktam személyeskedni, de erre mondják azt, hogy hülye vagy édes fiam, üld le, egyes.
És bocsánatot kérek a nevedben is mindenkitől, hogy egy eredetileg értelmes vita ide fajult."
Csak a saját nevedben kérj bocsánatot, mert értelmes vitában két lehetőséged lett volna. Vagy kijelented, hogy a képen nem zebra van, vagy elismered, hogy a "A zebra hosszabb oldala ugyanis MERŐLEGES a csíkokra." kijelentés nem igaz az összes zebrára. Te mégis inkább a személyeskedést választottad.

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

Spidy.hu 2016.05.07. 23:27:53

@TZiky:

"A kreszt baromira nem érdekli, hogy te nagybetűvel írtad az "és" szót, útnak definiálja az autópályát miután megtiltotta azon a gyalogosok közlekedését, valamint a gyalogutat is útként definiálja pedig előtte egyértelműen megtiltotta azon a közúti járművek közlekedését."

Igen, van ahol nevesítetten megtiltja az egyik vagy másik közlekedését. Azért, mert ezek a KIVÉTELEK.
Ami viszont nem kivétel, arra az alapeset, azaz az ÉS szócska vonatkozik.

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

Spidy.hu 2016.05.07. 23:25:35

@TZiky:

https://www.google.hu/maps/@46.2506076,20.1460461,3a,75y,114.61h,70.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJkflOQnElAHSmNef91C8NQ!2e0!7i13312!8i6656

Ez már csak nettó kötözködés a vita kedvéért. Azaz trollkodás.
Nagyom nem szoktam személyeskedni, de erre mondják azt, hogy hülye vagy édes fiam, üld le, egyes.
És bocsánatot kérek a nevedben is mindenkitől, hogy egy eredetileg értelmes vita ide fajult.

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.07. 20:08:57

@Spidy.hu:
""Út: a gyalogosok ÉS a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület, illetőleg magánterület"

Azaz ahol gyalogosok ÉS közúti járművek mehetnek.

A kerti ösvényed sem út. Egy keskeny erdei ösvény sem az, csak ahol autó is mehet (földút)."
A kreszt baromira nem érdekli, hogy te nagybetűvel írtad az "és" szót, útnak definiálja az autópályát miután megtiltotta azon a gyalogosok közlekedését, valamint a gyalogutat is útként definiálja pedig előtte egyértelműen megtiltotta azon a közúti járművek közlekedését. Szóval a kresz szerint az a közlekedésre szolgáló közterület is út, ahol csak a közúti járművek közlekednek, az a közlekedésre szolgáló közterület is út, ahol csak a gyalogosok közlekednek. Meg az a közlekedésre szolgáló közterület is út, ahol a gyalogosok és a közúti járművek közlekednek.

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.07. 20:02:41

@Spidy.hu:
"""Oké, átfogalmazom, csak hogy te is megértsd:"
Miután pontosan leírtad, hogy "A hosszában nálam azt jelenti, hogy a zebra hosszabb oldalával párhuzamosan", a "biciklivel igenis mehetsz hosszában a zebrán" szöveged az átfogalmazást követően hirtelen "Biciklivel igenis mehetsz a csíkokra merőlegesen a zebrán" lesz, csak hogy én is megértsem. Hát hogyne."

Ez a két szöveg ugyanazt jelenti. A zebra hosszabb oldala ugyanis MERŐLEGES a csíkokra."
Merész kijelentés... Lásd: https://www.google.hu/maps/@46.2506076,20.1460461,3a,75y,114.61h,70.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJkflOQnElAHSmNef91C8NQ!2e0!7i13312!8i6656 .

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

Spidy.hu 2016.05.07. 07:53:32

Részemről ennyi, nem etetem tovább a trollt.
Ha valaki ebből sem érti meg, akkor soha nem is fogja.

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

Spidy.hu 2016.05.07. 07:51:40

@TZiky:
"Út: a gyalogosok ÉS a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület, illetőleg magánterület"

Azaz ahol gyalogosok ÉS közúti járművek mehetnek.

A kerti ösvényed sem út. Egy keskeny erdei ösvény sem az, csak ahol autó is mehet (földút).

A zebrán nem mehetsz keresztben pld. kamionnal, a te értelmezésedből pedig az következne.

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

Spidy.hu 2016.05.07. 07:29:28

@TZiky:
""Oké, átfogalmazom, csak hogy te is megértsd:"
Miután pontosan leírtad, hogy "A hosszában nálam azt jelenti, hogy a zebra hosszabb oldalával párhuzamosan", a "biciklivel igenis mehetsz hosszában a zebrán" szöveged az átfogalmazást követően hirtelen "Biciklivel igenis mehetsz a csíkokra merőlegesen a zebrán" lesz, csak hogy én is megértsem. Hát hogyne."

Ez a két szöveg ugyanazt jelenti. A zebra hosszabb oldala ugyanis MERŐLEGES a csíkokra. Nézzél meg egyet.
Basszus általános iskola szövegértés... :-(

Mindegy, legalább már megértetted, és ez volt a cél.

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.07. 06:08:06

@Spidy.hu:
"Minden zebra útkereszteződés???"
A kresz-beli definícióban foglaltak alapján a zebra az bizony egy útkereszteződés.

"Ezt azért ne mondd el majd a kresz vizsgán, ha jót akarsz :-)"
Nem tudom, hogy neked milyen kresz vizsgákon kellett beszélned, az általam abszolváltakon teszt(ek)et kellett kitölteni, nem pedig beszélni.

"Abból ugyanis, hogy az úton gyalogosok is mehetnek""
Na itt vagy eltévedve, mert a kresz-beli definíció alapján az út az nem pusztán egy hely, ahol a "gyalogosok is mehetnek", hanem az út az közlekedésre szolgáló közterület. És mivel a zebra az bizony kimondottan közlekedésre szolgáló közterület, ezért megfelel az út kresz-beli definíciójában foglaltaknak.

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?

TZiky 2016.05.07. 05:56:16

@Spidy.hu:
"Oké, átfogalmazom, csak hogy te is megértsd:"
Miután pontosan leírtad, hogy "A hosszában nálam azt jelenti, hogy a zebra hosszabb oldalával párhuzamosan", a "biciklivel igenis mehetsz hosszában a zebrán" szöveged az átfogalmazást követően hirtelen "Biciklivel igenis mehetsz a csíkokra merőlegesen a zebrán" lesz, csak hogy én is megértsem. Hát hogyne.

A "Süt a nap" szöveget mikor akarod átfogalmazni - csak hogy más is megértse -"Szakad a hó"-ra?

Üdv:
TZiky:-))

Bejegyzés: Tényleg ennyire ostobák a magyar biciklisek?