A felső kép tavaly április közepén készült Deszk és Klárafalva között, az alsó március közepén.

Mint látható, az elmúlt 11 hónap alatt nemigen történt változás, leszámítva, hogy letörték az autóvédő karót, és ragasztottak egy lámpahasználatra felhívó matricát. És három tábla is titlja a 43-as úton való tekerést. Mint ahogy a térképen látszik, 1 km hiányzik még, hogy az kerékpárosok közlekedésül szolgáló aszfaltcsík eljusson Klárafalva határához.


Nagyobb térképre váltás

A probléma nem újkeletű, már 2008 végén foglalkozott a témával a Délmagyar. A cikk szerint Deszk polgármesteré az ötlet, hogy a szegedi Széchenyi térről el lehessen jutni a makói Széchenyi térig. Felkereste az útvonalon lévő települések vezetőit, de részükről nem kapott támogatást. Mindezek ellenére a deszki önkormányzat kiépítette a rájuk eső részt, jelezve, innen már a többi telelülésen a sor, ők megtették, amit akartak. 2008 vége óta nemigazán történt előrelépés. Bár, egy 2009 májusi, a deszki életet bemutató cikk szerint a jövőben kiépül Klárafalváig. A kérdés, hogy mennyire jövőben.

Addig is, ha Szegedről Makóra szeretne eljutni a túrázó kerékpáros,a Marostól északra lévő út (ószegedi út) vagy a 43-astól délre lévő útvonal használata ajánlott. Mondjuk, a Délmagyar tavaly áprilisban tippeket adott, hogyan jussuk el Makóról a zsákutcáig. Csak sok az a 90 perc...


Nagyobb térképre váltás


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr861842819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rókakígyó 2010.03.16. 10:33:19

Lehet, h azért ér véget pont ott az út, mert onnan már Klárafalva jön és ott meg Klárafalvának kéne építenie?

Bigmak · http://sabbathszombat.blogspot.com 2010.03.16. 10:55:22

Ha jól tudom, a Maros töltésén is végig lehet menni biciklivel. Egészségesebb is, szebb is, rövidebb is... ;-)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.03.16. 11:43:36

Térhajtóművet kérjük bekapcsolni!

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.03.16. 11:44:30

@Rókakígyó: Kellene, de ők meg a töltésen építenék. Politikusok egymás között :P

odeon 2010.03.16. 11:55:18

Lendvadedes meg Dedeskecskés között ( szlovén határ) van egy kerékpárút, amire kitették a kerékpárral behajtani tilos táblát, ami logikus, mert lefelé is életveszély, nincs az a fék ami megfogja a bicajt. Felfelé meg kell legalább egy 50cm3 motor, de csak ha jó benne a kompresszió:-)
Gondolom azért a támogatást felvették rá.

GaZe 2010.03.16. 12:19:59

na, legalább az az életveszélyes karó kikerült.. méghogy nincs fejlődés.. hehe

hajrá Sun City! :)

ex-dr. vuk 2010.03.16. 13:11:19

@GaZe: mondjuk az a karo nem annyira eletveszelyes, mint amiket varoson belul kitesznek. Viszont igy az autok szepen lassan tonkre fogjak b.ni. Nekik nem eleg az ut... Ugyanez tortent a szoregi uton is (mostmar ki van karozva az is), a bringaut szettoredezve, leszakadozva..

ex-dr. vuk 2010.03.16. 13:12:54

De mondjuk ez igy tok fasza, idejottel bringaval es utana tolod?.. Mondjuk nem ez lenne az elso szegeden sem... Eleg sok kerekparos zsakutca van (van ahol visszafele se mehetsz).
Legalabb levennek a tiltast...

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.03.16. 14:32:08

@Rókakígyó: kellene, de Klarafalva onkormanyzatanak komolyabb baja van, nagyon eladosodott, meg az 5%-os onreszt se tudja kifizetni.

De imho nem kellene igy a ket falu kozott megszakadnia, es az ut tovabbi reszerol kitiltani a kerekparosokat. 1 km hianyzik, onnantol van egy masik ut delre, ha a kerekparos Kiszomborra vagy Makora megy. Ferencszallas igy is kiesik. Nem valami bringabarat hozzaallas.

csanadvary 2010.04.15. 11:53:04

Vannak alternatívák az ilyen hülye helyzetekre.
a, Ószegedi út-tápétól Makóig, keskeny, kelleme, autószegény út. Szinte tökéletes.

b, végig a Maros töltésen- irtó hosszú, csöndes, kanyargós, poros, de szép látvány vár.

c, reá mégy a kerékpárútra, elmégy egy betonúton balra fel a gátra, egészen Kiszomborig, vagy Betekersz Klárafalváig, és onnan a 43-as mellett Ferencszállásig, onnan pedig van egy földút- egy kicsit traktoros-de rövid, gyors, és hangos.

d, lefele a térképen jelölt határ felé vivő műúton-amit én még nem jártam be.

e, esetleg sztem még egy megvalósítható út lenne a most kiépülő sztráda melletti szervízúton. Kérdéses h a hídon hagynak e a kerékpárosoknak helyet mint pölö a Szent László hídon.

Egyébként aztán kitalálta valami fantaszta elme, h 10év múlva a szegedi Széchenyi térről, eljuthatsz kerékpáron az aradi Széchenyi térre....hogy aztán ebből lesz e valami?? ki tudja?? egyszer tán lesz. De először államilag kellene a klárafalvi részen segíteni :):)