A minap fedeztem fel ezt a cikket Webrádión, képekkel illusztrálva.

"A jövő héten elkezdődnek a Eurovelo 11. számú nemzetközi kerékpárúthoz kapcsolódó fogadóállomás építésének munkálatai Szegeden, a Játékok kertjében. A beruházás mintegy 111 millió forintból valósul meg.

A várhatóan július közepére befejeződő projekt célkitűzése, hogy a kerékpáros turisztikai háttér-infrastruktúra fejlesztésével hozzájáruljon ahhoz, hogy Szeged a hazai és a nemzetközi kerékpáros turizmus egyik elismert és látogatott megállóhelye legyen."

Ez mind nagyon szépen hangzik, és jó gesztusnak tűnik. Első olvasásra azt hinné az ember, hogy közel van az Eurovelo 11-hez, és a kerékpáros turisták itt pihenhetnek, éjszakázhatnak, akár egy kempingben, és itt hagyhatják a cuccukat, míg körbenéznek a városban. Azonban a valóság nem így lesz.

Az egyik, az Eurovelo 11 útvonalától meglehetősen távol esik a tervezett objektum, az alábbi térkép szerint legközelebbi pontja 1.65 km-re van. A távolság még nem tragédia, de itt a városban sehol nincs kerékpáros tájékoztató tábla, a legközelebbit Sándorfalván leljük meg. És még nem szóltam a nemrég telepített kerékpártározókhoz ígért információs táblák hiányáról. Így az ide látogató turisták nem is fogják tudni, hogy van ez a remek létesítmény, nem hogy még kilométereket kerüljenek, hogy eljussanak hozzá.


eurovelo - jatekok kertje nagyobb térképen való megjelenítése

Illetve egy másik cikken ezt találtam:

"A fejlesztés eredményeként új kerékpáros, illetve gördeszkás akadálypályát is építenek, felújítják a játszóteret, és térfigyelő rendszert helyeznek üzembe."

Ahapersze. A turisták bejönnek a városba, és biztosan az akadálypályát fogják kipróbálni? Vagy pihenés közben hallgatják a helyi bmx-s, gördeszkás fiatalok kiabálásait és puffanásait? Én nem így képzeltem el a turizmusnak létesült fogadóállomást. Újabb milliók mennek felesleges, nem az eredeti célt teljesítő beruházásokra.

A cikkek említik a kölcsönzőt is. Nos, ebből a szempontból megincsak rossz helyre van tervezve. Sokkal hatátosabb lett volna, ha inkább a Vasútállomás, a Mars téri buszállomás, a belváros néhány pontján és nagyobb üzletközpontok környékére lennének telepítve olyan bérbicikli-dokkolóállomások, mint Párizsban vagy Brüsszelben.

Talán sokkal jobban járna a város, ha az önkormányzati szakemberek tanulmányi kiránduláson járnának Nyugat-Európában, természetesen kerékpárral. De félek, hogy még a csökkentett utazási költséget is rosszul használnának fel.

A másik baj az, hogy az önkormányzat kért támogató nyilatkozlatot a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezetétől, amit természetesen nem kaptak meg, fentebb írt okok miatt. Ahelyett, hogy módosították volna az elbaltázott dolgokat, más civil szervezethez fordultak, ahol viszont nincs szakmaiság, inkább felvették a bologató jános szerepet...


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr81864732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.04.01. 12:16:41

Kedves Atom, Ön rosszul tudja:
az Eurovelő 11 át lészen terelve a Tisza másik oldalára és ottan megyen a határig. A kalandvágyó kerékpárosok ott átalúsztatva a folyón Röszkére (szabályosan megadva az elsőbbséget a folyami hordaléknak és a döglött halaknak), majd folytathatják az utat dél felé.
Olyan ez, mint az út mellett vezetett kerékpárút: hogy az egyik oldalon megy, hol a másikon.