Sajnos Szegeden mostanában elterjedt a gyakorlat, hogy a kerékpárosokat az úttest helyett a járdán vezetik annak ellenére, hogy számos tanulmány igazolta a helytelenségét és Nyugat-Európa szinte minden városa ennek az ellenkezőjét teszi (legalábbis az újan kialakított szakaszokon mindenképpen, a régieket nem bontják azért el).

Teszik nálunk mindezt arra hivatkozva, hogy "az úttesten balesetveszélyes a kerékpáros közlekedés". Na most ez egyrészt nem igaz, másrész a szeparált kerékpárúton minden kereszteződés életveszély. De tegyük fel, hogy igazat mondanak a kedves szakértők "eldöntő-emberek" (városházi felelősök), és valóban balesetveszélyes az úttest. Amíg az autósok 50km/h-val mennek, addig a(z átlag) kerékpáros 20-25km/h-val. Azért megjegyezném, hogy van olyan 30-as övezet Szegeden, ahol szintén van gyalog- és kerékpárút... (tovabbiakban gykút) pl. Makkoserdő sor. - sőt, láttam lakó/pihenő övezetben is az olajbányász tér környékén, ahol 20km/h a megengedett - erre vajon mi szükség?

Az egyetlen, amit nem értek, hogy ha ennyire ügyelnek ezek az emberek a kerékpárosok biztonságára, akkor városon kívül miert nem építenek kerékpárutakat??? Ez az a hely, ahol a kerékpárútnak minden előnye megmutatkozik. Az autók dupla sebességgel mennek, nincsenek kereszteződések (vagy ha vannak is, nagyon ritkán), nincsenek gyalogosok. Hogy van az, hogy amit városon belül balesetveszélyesnek tartanak, az városon kívül már (a városvezetés szerint látszólag) tök biztonságos?

Remek példa erre Szegeden a Sándorfalvi út.

Eszedbe se jusson az úton menni!

Képesek voltak egy uszkve 170 centis gykutat kialakítani a kétirányú kerékpáros és gyalogosforgalomnak. A vezetés még arra is gondot fordított, hogy végigrakja kerékpárral behajtani tilos táblákkal, ami biztosítja, hogy még ha egy óvodás csoport megy is a gykúton, (szabályosan) akkor sem mehetsz az úttesten. Balesetveszélyes! Hát nem érted?? Kimenni az 50-nel menő autók közé?? Eszedbe ne jusson!

Innentől daráló - de ez biztonságos! Higgyétek el! :)

Na de ha kimentünk a városból, akkor ennyi volt. Gykút vége, tessék szépen kimenni a 90-100km/h-val "araszoló" autók közé. Ne tessék félni, nem olyan vészes az!

Szóljon, aki lát ebben bármi logikát.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr761880167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.03.30. 15:08:29

Éppen mostanában jártam ezen a szakaszon e miatt: wadallat.blog.hu/2010/03/30/petres_79_tura

Nekem is feltűnt a logikátlanság. Ráadásul én befelé jöttem, így át kellett mennem az úton, majd párszáz méter múlva vissza a túloldalra, mert ott vezetett tovább az út. De mé?!

Más: Sándorfalván (Dóc felől jöttünk) megörültünk a kerékpárútnak. Ki volt téve hogy 15km. Gondoltam de jó, az akkor Szegedig elér. Hát persze... Sándorfalva másik végéig sem ért el, ráadásul a minősége is színvonalon aluli. (Pár méterenként kersztbe repedt.)

ex-dr. vuk 2010.03.30. 15:12:47

Igen, Petresi turan en is voltam, de en NEM mentem le szegedre beerve a kerekparutra, mert ugye mentunk fel mi is a toltesre, minek. Raadasul az ott kolbaszolo 2 gyalog is akadalyozott volna (erted, mar 2 gyalogos is akadalyoz azon a keskeny szaron).
Igen meg beleirhattam volna, hogy sandorfalvan belul ugyanez... Beersz lakott teruletre, autosok lassitanak (elvileg, ugye), erre takarodj le az utrol...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.03.30. 20:03:51

Szeged-Vásárhely között dettó:
Szeged és a Tisza között négy sávos út, ott biztonságos, tekerhetsz rajta. Ámde, mihelyt átmész a folyón, hirtelenjében ugyanaz a négy sávos út veszélyessé válik - mehetsz le egy iszonyatosan lyukas szervízútra. Utána persze a keróút frankó (ahol új és nem nyomta fel az akác), de ez akkos is siralmas valahol.
lásd: midnight-rider.blog.hu/2010/03/06/13_szeged_hodmezovasarhely_kardoskut_oroshaza_67km
A klárafalvi veszedelemről nem is szólva.
Hány km országút menti keróutat lehetett volna építeni a Boldogasszonyon létesített - és félig visszabontott rusnyaságból?