A szegedi belváros rehabilitációs programja keretében pályázati források segítségével alakult át a Lófara és a Kölcsey utca. A gépjárműforgalmat száműzték ezen közterületekről, így ahol nem régen még autó autó hátán próbált parkolni a töredezett aszfalton, most padok, fák, és díszburkolat veszi körül a városlakókat.
 
A gyalogos –kerékpáros övezet lényege, hogy a két közlekedési nemnek nincs kijelölt külön-külön „útja”. A biciklizők és a gyalogosok ugyanazon a felületen osztoznak, amely általában faltól falig ér. Így a kerékpárosoknak elegendő helyük van a korzózók kikerülésére, a sétálóknak pedig nem kell ügyelniük, hogy nehogy a biciklis részre lépjenek. Annak a veszélye sem áll fenn, hogy színpadot, vagy teraszt a biciklisek útjába építsenek, hiszen a kerekezők egyszerűen kikerülhetik a tereptárgyakat.
 
Mindezzel a megoldással ismét egy Nyugat-Európában már elterjedt, de már itt-ott Magyarországon is megjelent jelenség kezd meghonosodni Szegeden, amely folyamat várhatóan folytatódni fog a Dugonics tér és az Indóház tér felújításával is.
 
A Feketesas utca Lófaránál lévő végénél 48 kerékpár elhelyezésére alkalmas „fordított U” rendszerű támaszokat telepítettek, melyek alkalmasak a kerékpárok megtámasztására, és a vázak lezárására. A későbbiekben további támaszok kihelyezése is várható, illetőleg egyelőre még több helyen hiányoznak az övezetet jelölő táblák. Reggel 6 és 9 óra között az áruszállítók behajthatnak.
 
A belváros felújítása a Gutenberg utca átalakításával folytatódik majd, ahol vegyes forgalmú övezetet hoznak létre, mely a biciklizőknek kétirányú lesz.
 
Az megújult közterületek átadásával megszűnt a biciklisek Kígyó utca – Tisza Lajos körút – Dugonics tér terelőútvonala. A Kígyó utca ismét a Tisza Lajos körút felé egyirányú minden jármű számára, a Tisza Lajos krt. járdája pedig ismét csak a gyalogosoké. A Feketesas utca a Lófara és a Kígyó utca között kétirányú lett, a kerékpársáv megszűnt, parkolni csak az egyik oldalon, a szegéllyel párhuzamosan lehet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                       Gyalogos- kerékpáros övezetek Padovában és Linzben.

 

 


4 komment

Címkék: belváros

A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr72008787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifj. Nagy Gábor 2010.05.17. 13:54:43

"egyelőre még több hiányoznak az övezetet jelölő táblák."

Ne süllyedjünk a Dm fogalmazási színvonalára, kérem! :-)

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.05.17. 14:08:13

Az meg jo, hogy nem tiltjak ki ujabb helyekrol a kerekparosokat, es az atlagos kerekparosoknak megmarad az utvonal.

Viszont akik szeretnenek haladni, mint pl nekem, nem megfelelo a megoldas. Ugyanis itt (mivel nincs kulon kijelolt resz) 10 kmph-val szabad csak haladni, en meg meg rovid szakaszon se szeretek "lassuzni". TLK-n a fakat nem kene bantani, igy nincs mas megoldas, azokat a rohadt bringatilos tablakat kene leszereltetni.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.05.17. 14:27:39

Már vártam, mikor rakják ki végre a táblákat, lévén a kerósok már jó hete használják a teret, hogy ne kelljen a TKL-n járdázni.
A kerósok mozgása meg nagyrészt a téglás felületre orientált, lévén a macskakőbe nem csak a cipősarok akad bele, de szépen dobálja a kerót is. Nem beszélve a babakocsiról.

CsImi 2010.05.17. 18:55:57

@ifj. Nagy Gábor:

Azért sértegetni nem kell :P

Amúgy a jelzett időszakon kívül a tábla szerint mi van? Bárki beautózhat?