Örömteli, hogy városunkban fejlesztik a közösségi közlekedést, ezáltal a Rókusi körúton villamosvonal épül, meggyorsítva a belvárosba történő utazást. Azonban minden örömben mindig akad üröm, amit egy kis odafigyeléssel elkerülhető lett volna.

 
Bevallom, én is itt lakok az épülő vonal közvetlen közelébe, de mivel már korábban is kerültem a rossz emlékű körúti gyalog- és kerékpárutakat, csak egy barátom kérésére néztem körül, és döbbentem meg, micsoda hanyag munkát végeztek. Pedig a minimális odafigyelés mindösszesen két „kivéve kerékpár”táblácska lett volna. De ne siessük előre, nézzük csak, most mi a helyzet a körúton.
 
Vértó felöli oldalon a Csongrádi sgt-tól egészen Csáky utcáig teljesen fel van ásva az egykori bringagyász (gyalog- és kerékpárút gúnyneve kerékpáros körökben), aztán a Rókusi kettes iskola előtt, illetve a szakasz másik végén félpályás felbontások vannak. Hasonlót lehet tapasztalni a Meki és óvoda közötti részen is, hol félpályás, hol teljes felbontások tarkítják az egykori bringagyászt.
 
 A nem túl szép elmékű bringagyász Vértónál
 
A másik oldal eleje csalóka Makkosháza felől. Az első baj a Telefontorony előtti buszmegállónál lelhető, ahol az egyik felén homokbucka van, a másik fele kiásott verem. Ugyanez tapasztalható a kereszteződésnél is, homokbucka meg vermek. Aztán nem néz ki rosszul a bringagyász, a gyanútlan kerekező mehet rajta. Egészen a Bálint Sándor utcáig: zsákutca, le kell szállni, és kordonok közt átküzdeni magunkat. A Tesco parkoló bejáratától kezdve egészen az óvodáig teljesen fel van bontva.
 
Érezhető, hogy mind a kivitelező, mind a megrendelő város elfelejtkezett nem gépjárművel közlekedő lakosságról, és mostohán kezeli őket. A gyalogosok (száraz időben) valamivel könnyebb helyzetben van, egyszerűen a felásott árkok mellett sétálnak, és ezzel ösvények alakulnak a zöldterületen. De a kerékpárosok, egy-kettőt leszámítva, inkább szilárd, aszfaltos burkolatú utakon keresnek helyet. A bevállalósabbak végig a közúton mennek, jól is teszik, ugyanis ott a helyük. A kevésbé tapasztaltak szervizutakon kerülnek, ahol tudnak, és bevállalják a szabálytalanságokat, a két kiegészítő táblácskával mentesülnének. Konkrétan a Tesco parkoló Bálint Sándor utcai bejáratnál és a Telefontorony előtti egyirányú szervizútra kell.
 
 
Szintén nem került volna sokba, ha tájékoztató táblák készültek volna, javasolva, merre menjenek. De a legjobb megoldás az lett volna, ha valóban ritkították volna a közúti gépjármű-forgalmat azután, hogy az M43-as autópálya Sándorfalváig tartó szakaszát átadták, és ezzel párhuzamosan kerékpáros nyomokat festettek volna a körút széleire, ha szélesítésre nincs pénz.

 

Magamnak kigondoltam néhány alternatív útvonalat, de azért a telefontorony előtti szervizút kerékpárosok számára történő kétirányusítása nélkülözhetetlen.

Makkosháza és Pláza között:

Telefonos szervizút – Tesco parkoló – Kukovetz Nana utca – szervizút Szatymaz utcáig, ott az úttesten kell átkelni, majd szintén szervizúton az óvodáig

 
Makkosháza és Vásárhelyi Pál utca:

Telefonos szervizút – Bálint Sándor utca – Damjanich utca – Teréz utca Bakay Nándor utca (esetleg Pulz utca).


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr592145499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2010.07.12. 15:16:08

Amugy telen jartam ugy, hogy mentem a rokusi eszaki oldalan nyugat fele, es egyszercsak elfogyott alolam a bicikliut, es zuztam bele a saros latyakba.
A dolog nem volt eszreveheto elore, mivel 10 centi ho boritott mindent, jelezve sem volt. Mikor utoljara ott jartam, meg volt ut. Epp ott volt valaki, mondta, hogy felszedtek az utat nemreg, es menjek a szervizuton vagy a jardan. Koszi.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.07.12. 17:25:34

Akár vissza se építsék. Az M43 miatt csökkennie kell a forgalomnak (különben minek építették?!). Úgy meg lehet sávot, nyomot miegymást festeni rá. A járádt hagyjuk meg a gyalogosoknak.

ex-dr. vuk 2010.07.12. 18:17:57

Mondjuk nekem a kovetkezo 1 evben edesmindegy :D
Addigra hatha tenyleg megepul az M43 (aug vegeig mar szinte biztosan nem, ha jol lattam).

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.07.12. 19:28:55

@sirdavegd: Ezt irtam bele. Es nem ideiglenes nyomokat kertem, hanem allando jelleggel.

Vegaaa 2010.07.12. 22:06:44

a telefontorony elötti szervizútról van még egy infom. ez az egész túrás a szervizút bontásával indult. kivágtak egy kb 2x2-es négyzetet és abban munkálkodtak valamit a közművel (a jelenlegi fennforgás gondolom annak a folytatása). azon túl hogy maximum 1 hétig tartott az egész: kétirányúsították az utat, kitették a megállni tilos táblákat (mitadisten hótleszarta mindenki), kordonokkal elkerítették a gödröt, éjszakára pedig ott villogtak a veszélyre felhívó "mécsesek". hozzáteszem hogy a gödör a kordonokkal együtt akkora helyet foglalt el, hogy bár neccesen de ki lehetett volna kerülni autóval.
kettősmérce itt, kettősmérce ott.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.07.12. 22:21:34

@Vegaaa: Szerintem az a bizonyos 1 het max 2 nap volt... egyik nap reggeletol kovetkezo nap delutanjaig...
Tudom, mert mindennap itt megyek haza.

Vegaaa 2010.07.24. 20:30:31

most már olyan szinten fel van dúrva a telefontorony elötti rész, hogy a gyalogosok is az úton mennek. annak a kb 5-6 autónak a parkolási lehetőségét persze még most sem vették el, az utca egyirányú maradt. ugyan mennyiből tartana letakarni a behajtani tilos táblát és kitenni 1-1 raktáron levő megállni tilos táblát?