Immár bizonyosnak látszik, hogy idén nem készülnek el azok a forgalomtechnikai beavatkozások, amelyek az Oskola utca és a Stefánia közlekedésének biztonságosabbá tételét célozták volna. Az erre elkülönített pénzt meglévő kerékpárutak úthibáinak foltozgatására fordítják.

Korábbi bejegyzésükben számoltunk be róla, hogy miként tervezik Szeged legforgalmasabb kerékpáros útvonalának átalakítását, mivel ezen a szakaszon számtalan baleset, közöttük sok súlyos is történt az elmúlt években. A koppenhágaira emlékeztető biciklis forgalmat lebonyolító utcákon a kétkerekűsök elkülönített bicikliúton haladnak. A változtatást hátráltatja viszont, hogy az 1-es villamos felújítása miatt az Oskola utcát átmenetileg kétirányúsítják jövőre. További hátráltató tényező lehet, hogy a teljesen inkompetens városüzemeltetési iroda után A Városüzemeltetési, Közlekedési, Víz és Csatorna Bizottság is beleszólt az egyeztetésekbe, és további, a kerékpárosokra hátrányos változtatásokat szeretne kieszközölni. A tekerőket a Belvárosi-híd alatt vezetnék el, ezzel tehát igencsak bajosan valósulna meg a forgalmas biciklis tengely kapcsolata Újszegeddel és a Híd utcával. Felmerült az is, hogy a kerekezőknek le kelljen szállni és tolni kelljen kerékpárjukat a Somogyi utca keresztezésénél. Ugyanezen bizottság ülésén hangzott el korábban, hogy Szegeden kerékpáros terror van.

 

Ekkora, és még ennél is nagyobb kerékpáros forgalmat bonyolít az Oskola-Stefánia tengely.


1 komment

Címkék: belváros

A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr882194395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2010.08.03. 09:53:29

Ha nem vigyazunk lesz meg kerekparral behajtani tilos ZONA a belvarosban. Az lesz h szalljon le mindenki a kiskorutnal aztan szabad tolni.
Persze 50-nel huzni a kisutcaban szabad kocsival, mert az nem veszelyes (az autosra nezve).