622 nappal az átadás után ma kicsit módosítottak a Tompai kapu út forgalmának rendjén. A Hattyas-telepről jövő kerékpárosok immár szabályosan használhatják a gyalog- és kerékpárutat, mert az azt jelző tábla szabályos helyre került. Újabb tábla figyelmezteti az autósokat a kerékpáros forgalomra, és két fehér burkolati jel is került az úttestre. A gyalog és kerékpárút két végénél rövid sárga záróvonal és megállás helyét jelző vonal van a tekerőknek.

 
Az átvezetések még mindig nem megoldottak, és a törvénybe ütközően fölösleges kerékpárral behajtani tilos táblák is a helyükön vannak továbbra is, így a fokozott óvatosság változatlanul szükséges. Mint nemrég beszámoltunk róla, legutóbb július 19-én egy idősebb hölgyet gázoltak el a kerékpárút végénél. Ahogy a korábbiak, ez az eset is megjósolható volt a kialakított infrastruktúra alapján. Félő, hogy a mai beavatkozások sem javítanak sokat a helyzeten.Azért szurkolunk, és reméljük, kezdetnek a szegedi (belvárosi) irányban felfestésre kerül a kerékpáros nyom a tiltótáblák leszerelésével együtt mihamarabb.

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr232245253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lombos_tuja 2010.08.25. 08:39:25

Nagy eredmény, hogy most már legalább egyértelmű a közlekedési helyzet.
Sajnos a kerékpáros hátrányára: ezentúl a töltés hattyasi oldalán is alárendeltként, elsőbbséget adva kell ráhajtania a közútra, tehát a létesítmény nem kerékpárosbarát (a kerékpárost hátrányosan megkülönbözteti).
A helyes levezetés ugyanitt, ugyanennyiből kitáblázható, felfesthető lett volna, sőt, a vonatkozó Útügyi műszaki előírás szerint csak az a helyes megoldás: "Út melletti kerékpárút vége" tábla (KRESZ 117/f ábra, ami a "kerékpárosok" tábla helyett információt is tartalmaz), illetve sárga vonallal az úttestre vezetés, keskeny forgalomtól elzárt terület védelmében (mint a Felső Tisza-parton Tápé felől jövet), mindenféle alárendelés nélkül. A jelenlegi kialakítás a merőleges keresztezéshez való, itt szakmailag hibás megoldás. Mindenesetre egy dologra biztosan jó: innentől bármilyen, következő balesetnél a kerékpáros lesz a hibás, mert nem adta meg az elsőbbséget. Mennyivel egyszerűbb, kényelmesebb, inkább kerékpárosbarát volt a kialakítás, amíg nem költöttek rá az adónkból 60 mFt-ot, és az úton mehetett a kerékpáros!

ex-dr. vuk 2010.08.25. 10:55:19

Imi!
Mitol is szerelodnenek le azok a tablak? Hacsak nem Dova szereli le megint :D
Gondolod, hogy barki meggondolja magat pinokkioeknal?

CsImi 2010.08.25. 11:56:37

@Lombos_tuja: Teljesen jól látod. A hatósági szemle alkalmával még szegélykorrekcióról és a biciklisek buszöbölbe vezetéséről volt szó, hogy ne kelljen a lejtőn lefelé ilyen érdekes manővert végrehajtani. Ott volt szó a gyalog-és kerékpárút tábla előrébb helyezéséről is, ezért esélyes, hogy ezek a beavatkozások már a szemle után találtattak ki, csak az ott elhangzott megoldásokat nemigen követve.

Az elsőbbségadási rend viszont nem változott, tehát a beavatkozás előtt is így volt alárendelve a biciklis, mint most.

CSI

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.08.25. 11:58:46

Tovabbra is elegedetlen vagyok a varosuzemeltetes hozzaallasaval. Europai megoldas bevezetese helyett balkanizmus, illetve autobaratsag felerositese. Miert gondoljak, hogy a balesetveszelyes megoldasok megfelelnek kerekparosoknak? Egyszer adhatnanak ertelmes magyarazatot, nem kamumagyarazatot.

ex-dr. vuk 2010.08.25. 17:26:44

Az MKKP igazi valtozast fog hozni ezen a teren is! :D

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.08.26. 11:56:20

Felszántani, sóval behinteni. Attól, hogy mostmár nem néz ki idióta módra, koncepcionálisan ugyanolyan pocsék maradt.