Új sorozatot indítunk a blogunkon, „Bicajos Anomáliák Szegeden” címmel, melynek célja bemutatni a kerékpárosok számára nagyon rossz tapasztalattal járó kialakításokat, legyen az egy adott pont vagy teljes utca. Ezzel is szeretnénk nyomást gyakorolni városunk irányítóira, hogy minél hamarabb intézkedjenek.

Elsőként a már sokszor tárgyalt Oskola utca és Somogyi utca kereszteződéséről lesz szó. Itt már több baleset történt, és bár a városházában volt némi hajlandóság Oskola utca átalakításához, az illetékes bizottság közbeszólt, így nem következhetett be a biztonságos infrastruktúra kialakítása.

Mint ahogy a fenti videón látható, legnagyobb veszélyben a híd felől jövő kerékpárosok vannak, eleve nem irányhelyesen mennek, hanem az utca baloldalán közlekednek. És a baloldalon látható MTA székháznál a járda széléig tartanak a boltívek, emiatt takarásban vannak,  nem látják a Tisza felől jövő autósokat, és ők se a bicikliseket. Hasonló okból szoktak balesetek történni hátrébb, az Égő Aranynál is.

És ez még nem minden. Jómagam gyakran megyek Kálvária sugárútra, így Somogyi utcában kell folytatnom. A kialakítás szerint nekem lenne elsőbbségem a Dugonics tér felől jövő kanyarodókkal szemben, de gyakran nem adják meg, előfordult, hogy hiába állok jól látható helyen befordulásra készen, a legnagyobb csúcsban 12 autó gurult el előttem, mire megkaptam a lehetőséget a kanyarodásra. Ezen kívül az út közepén van egy terelőtábla, ami a videón is látható, gyakran eldől a sok állástól, és belóg a kerékpárosok űrszelvényébe.  Nemegyszer jártam úgy, hogy jelzés közben beleütöttem a táblába, mert nem lehet észrevenni sötétedéskor, amikor a közúti lámpák még nem gyulladtak fel.

Másik bosszantó jelenség akkor szokott lenni, amikor Dugonics tér felől érkezek, és balra, a híd felé szándékozok menni, és egyszerre jön mindkét irányból vagy egy tucatnyi bringás (ne felejtsük el, városunk legforgalmasabb kerékpáros útvonaláról van szó), és azonnal döntenem kell, hogy akarok kanyarodni. Három lehetőségem van:

  • betolakodok eléjük / közéjük, irányváltoztatásra, vagy fékezésre kényszerítve őket
  • végig kivárok még a kereszteződés előtt, ezáltal feltartva a mögöttem várakozó autókat
  • forgalmi sávon lendülök előre, és legalkalmasabb pillanatban gurulok át kerékpárútra


Mindig a harmadik módszert választom, senkivel nem akarok kitolni.

Javasolom az illetékeseknek, hogy napokig közlekedjenek a leírt úton mindkét irányban, bicajjal, aztán összegezzék a tapasztalatukat...

Bár a következő néhány részre már van anyagunk, de azért ti is adhatok ötleteket, mely az olvasói leveknek létrehozott cíííím címre várunk.
 

 


14 komment

Címkék: belváros

A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr912456165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsImi 2010.11.18. 08:13:17

Ebben a kereszteződésben láttam már biciklist repülni, ami nem természetes mozgásforma. Dehát ez a "biztonságos" kerékpárút, mert a városban ilyenek épülnek most is.

CSI

R01 2010.11.18. 13:17:54

Azért az is jópofa, hogy a kanyarodóknál a záróvonal már teljesen lekopott. Valahogy nem szeretik itt betartani a szabályokat, pedig még a rendőrök is elég sűrűn álldogálnak a környéken.

ex-dr. vuk 2010.11.18. 16:13:17

En itt lattam mar helyismerettel nem rendelkezo autost izombol rafordulni a kerekparutra. Es meg is tudom erteni... Mit keres a jobb oldalon egy SAV (mert ugye ez az, akarhogy nezem), ami ketiranyu?

Itt akkor lesz valtozas, ha elutok a varosvezetes vvalamelyik rokonat/uzletfelet/baratjat. Addig nem varhato.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.11.18. 18:02:28

@vuk_: Jogsis videomnal 1:45-nel taxi van: www.youtube.com/watch?v=06KOfb7zY0A&t=1m43s
Mit nyertem? :)
Ezen kivul van meg 2 civil autos videom, de rajtukon latszik, hogy nem helybelik.

ex-dr. vuk 2010.11.18. 18:04:31

Azt a terelotablat amugy kb. milyen rendszeresseggel cserelik/javitjak?
Van egy tippem, hogy hetente legalabb egyszer kell :)
Jogositvany, mi?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.11.18. 23:15:50

@vuk_:
Az Oskola-Viktor Hugó saroknál is van egy űrszelvényben hülyén elhelyezett terelőtábla. Tegnap este 1:30-kor azt őrizték szomorkodva a rend őrei, mert csúnyán ki volt bikázva.
Aztán mondjuk kissé meg voltak hökkenve, amikor elsétáltam mellettük talpig zombiban, de az más kérdés... XD

misi107 2010.11.20. 21:00:49

Végre egy szegedi blog.Kedves szegedi kerékpárosok!Szegeden hány egyirányú utcába mehettek be a haladási iránnyal szemben?Aztán csodálkoztok rajta,ha mondjuk szembetalálkoztok egy-egy autóval.Én is bunkó vagyok,előszeretettel terítem be az ilyen barmokat eső után/alatt némi vízzel,hogy észhez térjen.A Petőfi sgt-n miért nem használjátok a bicikliutat?Eláruljam?Mert pontosan úgy gyilkoljátok rajta egymást,mint az autópályán az autósok.Mert sokkal egyszerűbb a járdán ráordítani a gyalogosokra,ha nem megy el előletek.Szerencsére én sem vagyok ijedős,egy-két nagyarcot vadásztam már le a szarjáról.A Kárász utca sétáló utca,nem?Ma este a gyerekkel röpke öt perc alatt 10-15 végig kerekezőt számoltam meg.Miért lepődtök meg,ha az autósok leszarva benneteket nem kerülgetnek a Nagykörúton?Legtöbb közületek azt se tudja melyik a jobb keze?Egy pozitívumot látok,azt,hogy sötétben legalább a világítást egy-két tahót kivéve sokan használják.Zebra előtt olyan qrva nehéz leszállni és áttolni a biciklit?JA,persze,egyszerűbb a zebra feléig tolni aztán ott szerencsétlenkedni a felszállással,hátha tényleg elcsap valaki.Aztán meg kocsog autósok,mert nem engednek át,igaz?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.11.21. 00:22:49

@misi107:
Kedves Misitroll. Tanulj meg olvasni, szöveget értelmezni, olvas el a blogot, fogd fel. Aztán talán válaszolunk is :P

CsImi 2010.11.22. 01:04:02

@misi107: Ez most hogy jön ide?
Amúgy meg ki az a "Ti"? Mi nem vagyunk bunkók, akkor ehhez mi közünk?

Viszont, ha rendőr vagy, ha nem, az ilyen vízzel lecsapós meg lerángatós megregulázásokkal hagyjál föl, mert nem a Te dolgod, és nem törvényes út, így nincs mit felrónod azon embertársainknak, akik a szabályokat felrúgva másokat bosszantanak. Nagy igazságosztó bajnok...

Az ilyen indulatból írt fröcsögéseknek sajnálatos velejárója, hogy az írója butasáokat ír, ezért sztem előbb gondolkodj.

CSI

ex-dr. vuk 2010.11.22. 12:12:01

@misi107: soroljuk fel a tipikus autos szabalytalansagokat, vagy tudod magadtol is? :D
Esetleg mondjuk azt, hogy aki kerekparuton parkol azt mi rendszeresen vigyorogva vegigkarcoljuk? Ugyanaz a kategoria.
Vagy emlitsem meg, hogy szabalyos kerekparozasom ellenere ledudalnak az utrol a kedves gepjarmuvezetok?

A poszt nem errol szol. Kicsit szallj magadba, koszi.

Jóskapista 2010.12.11. 19:08:53

Én egy biciklis anomáliának tartom a Csongrádi sgt-i kerékpásávokat is. Mivel ritkán járok arra, csak mostanában tűnt fel, hogyan is csinálták azt meg: egyszerűen csak felfestették a sárga csíkokat, oszt' jónapot! Ezzel csuán az a baj, hogy az út széle mindkét oldalon szanaszéjjel töredezett és gyűrött, még autós közlekedésre is alkalmatlan, nemhogy kerékpárosra. Amikor még rendszeresen jártam arra, mindig a belső sávban mentem, mert a külső annyira szar. Azt az utat először ki kellett volna javítani, csak aztán fölfesteni a kerékpársávokat!

CsImi 2010.12.11. 23:16:36

@Jóskapista: Kezdetben még jobb vala az út széle, sőt, a kifelé irányt biciklis pályázati pénzből szélesítették ki, tehát elvileg új, csak sajnos szutyok módon csinálták meg, és még úgy sem az igazi, hogy felbontattuk és újraaszfaltoztattuk. A Magyar Közút meg nem érzi kötelességének, hogy karbantartsa, v. letakarítsa. De nyugi, ahol külön is építenek, nem csak csíkot húznak, különösebben ott se jobb.

CSI

Jóskapista 2010.12.15. 11:35:58

@CsImi: Magyarországon úgy tűnik útépítő vállalkozónak lenni a legjobb üzlet. Mindegy, hogy dolgozol, akármilyen silány munkát is végzel, nincs számonkérés. Tisztelet a ritka kivételnek (pl. amikor mostanában a lassú útépítésekért hatalmas kötbért fizettettek, vagy amikor fölbonttatták a szarul megépített villamospályát).
Amúgy nem értem, hogy egy csak kerékpárosok által használt útszakasz hogy mehet ilyen gyorsan tönkre. Mégiscsak lényegesen kisebb terhelést kap az átlagosnál.