Kerékpárút épül a 47-es út mentén, és ennek lesz bevezető szakasza Szegeden az Algyői úton, illetve a József Attila sgt. elején. Két tervverzió készült, egy tipikus járdára vezetős szeparálós, és egy kimondottan korszerű kerékpársávos  megoldás, amivel a Magyar Kerékpárosklub is egyetértett. A két verzió korábban szakmai körben vitatásra került, ahol érvek hangoztak el pro és kontra, de az érdemi döntés a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság kezében volt. Ezért aztán úgy volt, hogy majd ott előadják a felek a magukét. Csakhogy nem így történt.
 

November 25-én ugyanis összeült a bizottság, amelynek – habár már nem képviselő - tagja az az Iványi Aurél is, aki a nagykörút kapcsán a szegedi biciklisek terrorjáról beszélt. Az ülésre viszont nem hívták meg sem a Magyar Kerékpárosklubot, hovatovább, még a tervezőt sem. Hogy pontosan mi történt, az majd a jegyzőkönyvből derül ki, ha kiderül, majd mikor egyszer felkerül a városi honlapra.
 
Mindenesetre a korszerű és haladó megoldást elvetették, és a járdán vezetett rémséget szavazták meg. Pedig a Klubbal való egyeztetésen egy kompromisszumos lehetőség is körvonalazódott, ami a jelenlegi gyalog- és kerékpárút megtartását tartalmazta volna a kerékpársávok kivitelezésével együtt. A tagok vagy nem ismerik, vagy teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a szegedi Integrált Városfejlesztési Stratégia és a Közlekedésfejlesztési Koncepció elveit, nem foglalkoznak azzal, hogy t.m. 600 állampolgár kérte levélben, hogy ne épüljenek „járdán vezetetett kerékpárutak”, és mellesleg sem a tervező, sem a használói oldalt képviselő szakmai civilszervezet véleménye nem érdekelte a városatyákat.
  
A Kerékpárosklub szegedi szervezete a kérdés újratárgyalását fogja kérni.
(a képen az elvetett javaslat látványterve)

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr502477831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.11.29. 23:19:18

Végül is teljesen logikus:
lehet válaszani "A" és "B" lehetőség közül
"A" drága és az MK nem támogatja, mert a tudomány állása szerint balesetveszélyesebb
"B" pedig olcsó és korszerű

Ezek után triviális, hogy a "B" kerül kiválasztásra.

Bizottsági tagoknak mondjuk lehetne küldeni MK-s készségfejlesztő játékot - tudjátok: gömb csillag, háromszög, négyzet alakú lyukakkal, meg ilyen alakú térbeli alakzatok, amiket bele kell dobálni a lyukakba.
Ha ezzel megvannak, akkor léphetnek a következő szintre:
www.sg.hu/cikkek/77923/vegezd_el_a_vegso_intelligenciatesztet
(vizuális-térbeli feldolgozásban ott vagyok a legjobb 5%-ban ciccák! :D )

viva_espana 2010.11.29. 23:25:04

Nem értem, miért nem lehet normálisan megtárgyalni az ilyesmit, és a pénzt értelmesen elkölteni. Az úton normálisabban lehet bringázni, szal nem kéne panelházak elé vinni a bicikliseket.

Járművet vezetek, közúton a helyem!

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.11.29. 23:47:02

@sirdavegd:
továbbgondolva az "A" és "B" variáns analógiáját, álljon itt példaként a Scary Movie 1. epizódjának 2:48 és 3:13 perceinél lévő jelenete
www.youtube.com/watch?v=LxjOv1duCkk&feature=related

2:48
"A" kés, kézigránát, nagykés, nemtommi
"B" banán

3:13
"A" safety
"B" death

No szóval kérni kéne az MK HQ-tól azt a készségfejlesztő játékot...