Sirdavegd írt nekünk a Székkutason tapasztaltakról. Merthogy már ott is van bicikliút, bizony ám, méghozzá belterületen. Miért is ne, ha már egyszer volt rá pénz? Legalább 850 m, hogy a biciklisek akkor is keresztül-kasul mászkáljanak az úton, ha csak egyenesen szeretnének továbbmenni. Egy rövid videórészlet is segít magunkba szippantani egy kis Székkutas-életérzést.

Székkutason még a régió határain belül mozgó 7705-ös InterRégió BZ kocsijai is csupán lassítanak. Milyen lehet ugyan a kerékpáros infrastruktúra ebben a 47-es által metszett alföldi sakktáblás faluban, ahol 30 milliót költöttek nemrég a községközpont fejlesztésére?  Szerencsére a települést még nem érte utol az Orosházát már romba döntő belterületi kerékpárút építési láz, itt csupán 850 m aszfaltot sikerült húzni két beláthatatlan kanyar közé. Orosházáról Hódmezővásárhely felé haladva mindez kevésbé zavaró, ámde ellenkező útirány esetén először be kell sorolni Nagymágocs felé a balra kanyarodó sávba egy elnyúló S-kanyarral a hátunk mögött, illetve a falut elhagyva vissza is kell jutnunk az út jobb oldalára egy nem túl belátható kis utcából kikukucskálva.
A kerékpárosoknak épített infrastruktúra esetében itt is tombol a honi táblaőrület: mindegy mit hova, csak legyen belőle jó sok.
Az aszfalt minősége talán még Atomboy számára is megfelelő lenne, eltekintve a már említett községközpontot, ahol jutott pénz járda térkövezésre, két szoborra, meg a „fehérgárdista mártírok kopjafájára” és pinduri lámpákra, ámde a kerékpárút csak az új szökőkutat megkerülő részen kapott rendes burkolatot. Még a hal is szomorú emiatt :( .
Ellenben lett szép új krómozott itató, ami természetesen a januári hidegre való tekintettel nem üzemel – így továbbra is a vasút túloldalára kell mennie annak, aki útközben netán megszomjazna.
Kerékpárutunk végül épp a múltszázad végén emelt Millenniumi emlékmű tőszomszédságában torkoll bele egy kis utcába – természetesen elsőbbséget adva annak.
Az, hogy van-e szükség minderre kétséges – tekintve, hogy a főút a falun belül szélesebb, mint külterületen. De persze, ha a mórahalmi felfogást vesszük alapul, miszerint a kerékpáros kivilágítatlan részeg entitásként definiálandó, akkor érthető, hogy a fent leírt vonalvezetés épp a kocsmát köti össze a bolttal, a közösségi házzal és a polgármesteri hivatallal.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr622594570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reloaded 2011.01.19. 15:42:12

A semminél több az biztos, a fák majd kivégzik a lassan de biztosan.
Bár a aki a kicsit nem becsüli ...