Megtudtuk, hogy a városvezetés ismét (engedve az autós/kerékpárellenes lobbinak) rendszám használatát (és egyúttal regisztrációt és műszaki vizsgálatot) teszi kötelezővé Szeged belterületén kerékpárosok számára.

Városunkban már eddig is voltak kerékpárellenes intézkedések, amellyel megpróbálják ezt az igen balesetveszélyes és káros közlekedési módot visszaszorítani, mivel az utobbi években igencsak elterjedt. (Ilyen intézkedés volt többek között a Kálvária sugárúti "kerékpárút" megépítése is.) A város lépése érthető, hiszen a kerékpárosokat nem védi egy tonna vas, így igen sérülékenyek, valamint nem járulnak hozzá a város gazdaságához sem, így jelenleg a költségvetési hiány miatti felelősség is őket terheli.

A következő lépés a biciklis jogosítvány és a "a kerékpárosnak soha nincs elsőbbsége" szabály bevezetése lesz, amitől a kerékpározási kedv további visszaszorulását várják.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr932790679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagy.pite 2011.04.01. 12:01:09

felháborodott reakció!

nagy.pite 2011.04.01. 12:01:36

felháborodott reakció!

Jóskapista 2011.04.06. 01:28:16

Tulajdonképpen azt leszámítva, hogy nehéz lenne megfelelő helyet találni a rendszmtáblának (úgy, hogy ne növelje túlzottan a légellenállást), mi is a baj a rendszámmal és a regisztrációval, meg a műszaki vizsgával?
Jó, a költségeket megnövelné, de sok előnye is lenne: pl. most, ha ellopják a biciklidet, keresztet vethetsz rá, a rendőrség nem tud nyomozni utána; ha kötelező a rendszám és a regisztráció, volna esély a lopott kerépár megtalálására, és sokkal nehezebb lenne értékesíteni azt. (Persze, ha szétszerelik és alkatrészenként adják el, váz nélkül, úgy van esélyük, de ahhoz már többet kell tudni mint egyszerűen levágni a lakatot!)
Ami pedig a műszaki vizsgát illeti: amennyi csotrogány bicikli előfordul mostanában, az is reáférne a kerékpáros társadalomra. (Csak változtassák meg az idióta szabályokat, és ne kérjenek számon csengőt, prizmát, fityegőt, szélcsengőt, bólogatós kutyát a fölszerelések között!)

A Délmagyar friss cikkéhez írt hozzászólások pedig tovább erősítik bennem azt az elképzelést, hogy a kerékpáros jogosítvány is inkább hasznos lenne, mint káros! Rinyálnak itt a népek, hogy "jajj, akkor most hogy menjek a Nagy körúton, meg az Új hídon, nem merek az úton menni, mert kivasalnak a kamionok...stb."
Nem tudnak biciklizni, aztán ahelyett, hogy megtanulnának, panaszkodnak, hogy félnek az úton! Ezek adják a legitimációt a semmire-se-jó-de-mindenhova-odabaszott kerékpárutakra!
Ha jogosítvány kellene, nem úsznák meg, hogy ne tanuljanak meg biciklizni, mielőtt elkezdenék. (Álmodozok itt, az autósok is megússzák...)
(Persze nyilván itt is előbb normális szabályozás kéne, mert föl lehetne használni a kötelező jogosítványt a biciklizés ellehetetlenítésére is!)
Ezt mondjuk úgy kellene csinálni, hogy a jogosítvány megszerezhető lenne mondjuk 12 éves kortól, és előfeltétele lenne a B kategóriának (hogy az autósoknak ne legyenek mindenféle tévképzeteik). Kellene tenni KRESZ vizsgát, meg a normális közlekedéshez elengethetetlen ügyesség meglétét bizonyítni. A kerékpárút ezzel végképp értelmét vesztené.
(Viszont így elveszne egy pénznyelő a városatyáknak.)

faültető 2011.04.19. 15:07:38

Maximális Tiszteletem!
Az,az egyetértek.:)