Nem járókerettel, nem tyúklépésben, és nem is hulla részegen mászva, hanem bringával. Uniós forrásból, a tömegközlekedési projekt keretében épült meg a Rókusi krt. és a Kossuth Lajos sgt. kereszteződésében a jelzőlámpás körforgalom. Villamosvonalak is átszelik, végső soron hivatalosan ezért volt az egész, meg azért, hogy a brutális gépjárműforgalmat áteressze, rekordgyorsan. Persze ahogy korábban írtuk, a gyalogos és biciklis közlekedőkre nem gondoltak, így éppen a környezetbarát közlekedők járnak pórul. Hatalmas kerülő, szívás minden lámpánál, szűkösség, bűz, balkán.

Megtett út 5 perc alatt a vadiúj uniós csomópontban, és 5 perc alatt normálisan közlekedve.

Persze vannak olyan elvek lefektetve, mint környezetbarát közlekedési módok előnyben részesítése, biciklisek, gyaloglás, stb, de ezek az elvek valahogy elfelejtődnek, mikor el kell költeni néhány százmillió forintot. Így lehet az, hogy autóval a körforgalomban a szintidő max. 1 perc, biciklivel meg 6. A lenti videón még ki is hagytunk egy lámpát, még így is 5 percig tartott, míg a kb. 40 méterre lévő túlpartra átjutottunk biciklivel, a lámpák mintha direkt úgy lennének hangolva, hogy ne lehessen néhány méternél többet gurulni egyszerre. A zebrák keskenyek, a jelzőlámpákon meg csak gyalogos van, a szabályok szerint meg nem is a járdán kellett volna tekernünk… a biciklisekre nem gondoltak a tervezésnél, azért.

kis képen látható, mi van, ha az úttesten megyünk (ami mellesleg szabályos is)

Érdekes, hogy ennyi idő alatt kényelmes, átlagos biciklis tempóval a Vadkerti térről a Nagykörúton belülre lehet érni biciklivel.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr503093340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.07.25. 00:58:39

Nem olyan bonyolult ez, az uttesten kell menni, beallni a megfelelo savba es kesz.
3-4 savos korforgalom bringaval? Semmi. Angliaban ez nem szamit kirivonak :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.25. 10:11:51

Egyelőre a bringások kevesen vannak (1előre) és ezért a politikusoknak nem kell figyelembe venniük az igényeiket. Illetve csak addig, amíg nem választják meg őket.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.07.25. 18:54:30

@vuk_: Ezt a hülye tervezőbácsi-néniknek is fel kéne fogniuk, mert mérnök diplomával a zsebükben folyton funkciótlan infrákat hoznak össze sok pénzért.
Az úton tekerve egyébként roppant kellemes a turbó-kör - feltéve, ha nem tart fel valami GPS alapú tanácstalanul forgolódó létforma, akinek még ez a kereszteződés is bonyolult (pl D1T1).

ex-dr. vuk 2011.07.25. 23:21:22

@sirdavegd: erdemes megnezni pl. a Hide Park cornert (jobbalso csucske). Ahhoz kepest a szegedi korforgalom csak ket sikator talalkozasa.

ex-dr. vuk 2011.07.26. 09:57:14

A legszomorubb amugy az egeszben, hogy ha az uton kellene (lehetne) menni, akkor menne a hiszti (meg az ujsagcikk), hogy "a biciklisek az eletveszelyes korforgalomba vannak kenyszeritve, hat ki talalta ezt ki???"
A atlagbringas pedig menne a jardan. Ezt sikerult elernie a varosvezetesnek, hogy az emberek nem mernek lemereszkedni a forgalomba.

ex-dr. vuk 2011.07.26. 11:40:06

@sirdavegd:
Persze elirtam, mert "Hyde".
Hat azert nem sikator, de az ingerkuszobomet mar reg nem uti meg az, hogy a 3. vagy 4. belso savban kell bringaznom. Persze a nagy kulonbseg meg mindig az, hogy itt senki nem akar megolni. Szegeden ez mar valtozott? ;)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.07.26. 12:42:18

@vuk_: Hát azért Szeged nem egy Kandahár - mégha totyabácsiék ebben a hitben építik is a járdásított vackaikat - hanem egy 100 ezres kisváros, ahol 20 perc alatt bárhová el lehet jutni keróval. Szóval 10++ezer országúti km-vel meg mittomén hány városi km-vel a hátam mögött talán a két kezemen meg tudom számolni, hányszor dudáltak rám. Szegeden meg összesen egy alkalom volt, amikor valami disznóért vett jogsis rá akart küldeni a Feketesas szembe irányú kerósávjára. Ellenben a nagykörúton reggel nyolc előtti vagy a délután négyes csúcsban minden prütymögés nélkül tekertem eddig vagy váltottam sávot a balrakanyarodáshoz. Na szóval ennyit a naaagy "hűdekibeb@szottul veszélyes" Szegedről.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.07.26. 12:48:07

@vuk_: +1: a fiúk által bemutatott és kerós-gyalogos szempontból jól elszexuált körforgalomban ugyancsak nem fordult még egyszer sem elő állatkodás (duda, anyázás, mittomén). Keróval amúgy is gyorsabb rajta átmenni, szóval, ha előröl indulok, akkor csak utána ér utol bármi is, ha pedig a végéről, akkor meg ki dudálna?
Engem inkább gyalogosként irritál, hogy egy zölddel képtelenség keresztezni egy utat, sőt még a villamossínt sem. Az pedig nagyon életszerű, hogy a gyalogos szépen megáll kétszer egy út keresztezése során, sőt megvárja, hogy a villamosa is elmenjen emiatt.

szegedbicaj 2011.07.26. 23:24:32

@sirdavegd: Láttuk a videón, hogy mennyire életszerű. Semennyire, a gyalogosok rövidítettek.

CSI

Semerreretyó 2011.08.14. 20:32:13

gondolkodott már valaki, hogy miért tart ott a magyar országúti kerékpáros sport, ahol tart? azaz sehol? :))
süti beállítások módosítása