túloldalon.jpgA KRESZ tiltja a járdán biciklizést, mégis terjed. A biciklizők számának növekedésével már igencsak zavaró méreteket ölt. Tegnap a Délmagyar írt egy hangulatkeltő cikket arról, hogy Makón egy szakaszon a járdán bringáznak, holott kitáblázták a járdára, hogy oda kerékpárral behajtani tilos. Vagyis még tilosabb, mintha nem lenne tábla. Az igazi okokat senki nem kívánja feltárni, megelégszenek azzal, hogy az kerékpárosok agresszív bunkók. Az igazi okok ugyanis kellemetlenek lennének némelyeknek.

 

Pl. azoknak, akik több százmillió forintból építettek kerékpárutakat, amely voltaképp azt jelentette, hogy húztak a járdára egy csíkot, meg esetleg kitettek egy táblát. Meg azoknak, akik terjesztik, hogy az úttesten biciklizni micsoda halálos veszedelem, amit csak Ők tudnak elhárítani több száz milliós uniós forrásból azzal, hogy kijelölik a járdát kerékpárútnak. Így nem csoda, ha a kétkerekűvel közlekedők a járdához szoknak, a fiatalabbak meg sem tanulnak együtt közlekedni a forgalommal, marad a járda, és a gyalogosok terrorizálása.

A makói rendőrség persze egyelőre csak figyelmeztet, aztán bírságol a járdán tekerésért. Mintha eddig, vagy bármikor szabad lett volna ott tekerni. Milyen hiperbrutál kedvesek a rendőrök... olyan magatartásért bírságolnának, amelyre más rendőrök éppenséggel felszólítják az úttesten közlekedő biciklist, mondván biztonságosabb  járdán tekerni. Szegeden is van ilyen röhejes táblázás, a Megyei Rendőr-főkapitányság előtti járdán. Még burkolatfestés is van. A túloldalon ugyanolyan járdán kötelező biciklizni. Az ugyanis baj, ha a rendőröket elsodorják a megfélemlített biciklisek, de a túloldali általános iskola kapujában már nem baj, ha suhannak, sőt muszáj nekik ott menniük.

Így hát vannak olyan járdák, amelyeken tilos biciklizni, bár nincs tiltó tábla, van, ahol tilos, és tiltó tábla is van, van, amin semmilyen tábla nincs, de mégis kötelező rajta biciklizni, és van, amelyik kerékpárútnak van kijelölve, és azért kötelező használni. Aki egy alföldi városba idegenként érkezik, jobb, ha elolvassa az elmúlt évek újságcikkeit, hogy melyik járdán büntetik a rendőrök, ha teker, és melyiken kötelezik a járdán biciklizésre. Ugye milyen letisztult, világos közlekedési rend, jogbiztonság uralkodik? De, mint tudjuk, mindenért a biciklisek felelősek, akiknek nincs jogsijuk, egyébként is csóró, agresszív, csalinkázva száguldozó barmok. 

Felső-Tiszaparton nem tudta a közútkezelő, hogy van-e kerékpárút. Véletlenül kitáblázta, aztán eltüntette.

A Temesvári körúton néhány méterre megszakítják a kerékpárutat, hogy tuti mindenki tilosban biciklizzen. Kár, hogy még nem szóltak a rendőröknek, lehetne osztani a csekket.

Hódmezővásárhelyen is van olyan járda, amin tilosabb biciklizni.

Makó biciklis úthálózata kb. így néz ki, csak még azóta még több járda lett biciklisgettó. 

És hogy miért törvénytelen, amit a járda kitáblázásával művelnek? Ezért: 

1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről:

12. §

"(2) A közutak forgalmi rendjét félreérthetetlenül, úgy kell kialakítani, hogy azt a közlekedés résztvevői kellő időben és könnyen felismerhessék. A forgalmi rend kialakításához a szükséges és lehető legkevesebb közúti jelzőtáblát kell használni."


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr495055627

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tilos, tilosabb, legtilosabb 2013.02.04. 11:13:02

Aki egy alföldi városba idegenként érkezik, jobb, ha elolvassa az elmúlt évek újságcikkeit, hogy melyik járdán büntetik a rendőrök, ha teker, és melyiken kötelezik a járdán biciklizésre.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2013.02.02. 10:31:25

En maradok konzisztens: mindig az uttesten megyek.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2013.02.03. 01:37:07

@ex-dr. vuk: Az emberiség érdekében én is maradok ennél a megoldásnál.

NatureBulb 2013.02.12. 09:39:54

Hódmezővásárhelyi bicajos kollégáknak figyelmébe, hogy a jégpálya mellett nyugodtan lehet kerekezni, mindig megállítanak a rendőrök, de nincs rá alapjuk és általában be is látják, de azért csak tisztelettel, mert ha akar valamiért úgy is belédköt ... :)

"Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."

"(7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni"

Sir Galahad 2013.05.27. 16:47:46

Kár, hogy nem találtam meg hamarabb ezt a helyismeret tökéletes hiányáról ismét tanúskodó bejegyzést. Nos, a helyzet az, hogy a makói Csanád vezér térnek azon az oldalán, ahol a táblákat kihelyezték, a városközpont felőli végén ugyanúgy van kerékpárút, mint a túlsó, Kossuth utcai végén. A kettő között viszont van egy szakasz, ahol nincs, csak járda. A makói átlagpolgár viszont - gondolom, ahogy a többi is - ezt nem feltétlenül veszi észre, ha nincs a tábla. A táblák kihelyezésével az önkormányzat ennek tudatosítását szerette volna elérni. Adódik a kérdés, hogy ezen a szakaszon miért nincs bicikliút, miért van a köztes szakasz... ez egy jó kérdés, tényleg logikátlan, de így van - talán nem fér el a kerékpárút, bár nem vagyok műszaki szakember. Mindenesetre újfent javaslom a szerző(k)nek, hogy mielőtt leírják az ökörségeiket, nézzék meg azt, amiről írnak, vagy legalább kérdezzenek meg valakit, aki járt már arra.

CsImi 2013.05.27. 18:06:56

@Sir Galahad:

„A makói átlagpolgár viszont - gondolom, ahogy a többi is - ezt nem feltétlenül veszi észre, ha nincs a tábla. „

Miért nem? Kerékpárút tábla van, kerékpárút megyek, nincs kerékpárút tábla, akkor az járda, nem megyek rajta. Ezzel a táblázással a hülyéknek kedveznek, míg a biciklisek ésszerű, normális közlekedése továbbra sincs megoldva.

„talán nem fér el a kerékpárút, bár nem vagyok műszaki szakember.”

Lehet, de mi nem is helyi műszaki paraméterektől írtunk, hanem a jogszabályokról és azok logikájáról, és a hatóságok és közútkezelők következetlen hozzáállásáról ezek pedig nem kimondottan makói vonatkozásúak. Konkrétan mi is az ökörség a leírtakban? Az, hogy a járda tábla nélkül is járda? Hogy a járdán biciklizés itt azért frekventált, mert egyébként kerékpárutakra vannak vezetve a biciklisek? Ezt Te is írod, hogy előtte-utána kerékpárút van. Szóval nem értem a megnyilvánulásod. Ha belénk akarsz kötni, ennél több kell. :-)

CSI

Sir Galahad 2013.05.28. 08:48:26

@CsImi: A helyzet az, hogy a kerékpárutat piktogram jelzi, ráadásul nem véget ér, hanem elkanyarodik, csak a járda ugye folytatódik... ezért ökörség a poszt ebben a formában. Ismét javaslom, hogy ha valamiről írtok, legalább annyi fáradságot vegyetek, hogy megnézitek, vagy legalább beszéltek valakivel, aki járt már ott. Számomra furcsa is, hogy enélkül osztjátok az észt, de egészségetekre.