Merthogy ismét széjjelrohadt a Belvárosi-híd, ezúttal az útpálya alapja. Javítani kell tehát. A belváros amúgyis fel van túrva, és gyakoriak a torlódások, már csak ez hiányzott, de ha kell, hát kell. De az autósokat, akik a közlekedésben 20%-ot tesznek ki tavaszi időben, nem lehet kitiltani erre a pár hétre sem. Hőhullám, fojtogató bűz, meghaló tömegközlekedés, és egyelőre vidám biciklizés. 


50-60 autósnál aligha fér föl a hídra, de ők aztán megbénítják, főleg így. Hála nekik, beragadnak a buszok, a trolik, és akár 10 percig is eltarthat, mire a túlpartra érnek. Hamarosan jön a SZIN, amit több százan biciklivel, több ezren, tízezren gyalog, vagy busszal közelítenek meg (napjában többször), de semmiképp sem autóval. Ilyenkor a híd roskadásig van emberekkel, akár több százan lehetnek rajta. Ehhez jönnek még a biciklizők, majd a halászléfesztiválon ugyanez. A nehézkesen szellőző buszokon a dögletes melegben rohadnak az utasok, mert néhány újszegedi autózó lakost nem akar a város vezetése a másik, 2x2 sávos, zöld-hullámmal biztosított hídra terelni, amin simán átjuthatnának. Szerdától borítékolható a megakáosz a pokoli hőségben. A legrosszabb a munkásoknak, árnyék sehol, a méreg direkt a szájukba ömlik a kipufogókból, zaj, és szűkösség naphosszat.

 

A képsoron látszik, hogy mi már átmentünk Újszegedre és lassan visszaértünk Szegedre, amikor a mintának kijelölt klímás autó még át a híd közepén tartott. Jól látszik, hogy ha közlekedési elitévé minősített autózást korlátozni kéne, és EU-s pénz sem szakítható akkor a tömegközlekedők jóléte és érdekei a béka feneke alá süllyednek, és a kutyát nem érdeklik.

Mi lehetne ehelyett? Személygépkocsikat ki lehetne tiltani a terelés idejére. Elkerülnének a Bertalan-híd felé. A több ezer gyalogos elfoglalná mindkét járdát, a biciklisek meg mennének az úton, ahol a tömegközlekedésnek lenne helye előzni őket. A buszok, trolik a gyors váltású lámpáknál pillanatok alatt átjuthatnának a szűkületen, és mehetnének a dolgukra a menetrendet tartva. A híd hiányában nem dugulna be a Híd utca, itt is lehetne közlekedni, a hőségriadó miatt a locsolóautó végig tudna menni, és végül a munkások is tovább élhetnének pár hónappal. Na ez az, ami szóba sem jöhet a napfény, és az autók városában.

És szeptember elején megkezdődik az tanítás az iskolákban...


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr83171759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyzo 2011.08.23. 10:31:31

És ezt a szegedi kerékpárosklub felvetette az illetékeseknek?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.23. 11:45:26

Azt hiszem, az az eredendő probléma, hogy nagyon kényelmes a kerékpárt néha járműnek tekinteni, néha meg ütődött városiak hobbijának, faluban meg olyan, mint a háztáji vagy a ráülős robikapa.

Hol jármű, hol nem jármű, mikor melyik jön jobban.

Összeszedtem egy párat:

Mikor jármű a kerékpár?

1. Amikor bemegy az egyirányú utcába (tilos, vagy engedélyezett, az mindegy).
2. Amikor a járdán és a zebrán rajta ülve hajtják (akkor is ha 5 km/h-val). (Takarodjon le az útra.) DE: Lásd NEM JÁRMŰ 2.)
3. Amikor parkolókat szüntetnek meg kerékpárutak építése miatt, és emiatt előkerül az útadó.
4. Amikor nagy EU-s pénzeket lehet leakasztani.
5. Amikor előjönnek a zöldek, és valamivel be kell tömni a szájukat. (Ekkor emlegetik fel a sok kilométernyi kerékpárút hálózatot, a minőség említése nélkül.)
6. Amikor egy biciklis kárt okoz. (Legyen rendszáma. A robogók ILYENKOR sosem kerülnek szóba.)
7. Amikor egy kis pénzt kell beszedni, ilyenkor rászállnak a rendőrök a bringásokra.

Mikor nem jármű a kerékpár?

1. Amikor mindenféle alternatíva nélkül lezárnak forgalmas kerékpárutakat, aztán oldd meg, ahogy tudod.
2. Amikor az úton akár hajszálnyit is feltartja az autóst. (Takarodjon fel a járdára.) DE: Lásd JÁRMŰ 2.
3. Amikor az autós ráparkol a kerékpárútra.
4. Amikor az útépítésnél a munkások lényegében teljesen lezárják a kerékpárutat. (Ebben Szegeden az utóbbi időben rengeteg részem volt. Az autósoknak mindig kitalálnak valami megoldást, terelősáv, eltolás, stb, de hogy én merre és hogyan menjek, az le van szarva. "Hiszen ők csak a munkájukat végzik".
5. Amikor a gyalogos(ok, lehetőleg egymás mellett), a babakocsis anyuka, nameg a bringáját toló GYALOGOS sétafikál a kerékpárút közepén (őket soha nem büntetik meg, a rendőrök sem szólnak rájuk soha. A robogósokról meg ne is beszéljünk.)
6. Amikor közlekedésszervezésnél simán elfelejtik a kerékpárosokat, vagy őket szívató 'megoldásokat' találnak ki (felejtsük már el a "toljad" hülyeséget, nem azért vettem elő).
7. Amikor festékkel is megteszi kerékpárút címén csinálni valamit.
Amikor elsőbbséget kéne adni, jobbkézszabály, körforgalom, stb. esetén.
8. Amikor a hülyegyerek és a szenilis nyugdíjas közlekedik vele (hiszen ez csak egy bicikli, milyen kresz szabályok).
9. Amikor megveszed, hiszen a kötelező tartozékok nélkül is megteheted. (DE: Lásd JÁRMŰ 7.)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.23. 11:46:47

Elszámoztam a végét, bocs.

7. Amikor festékkel is megteszi kerékpárút címén csinálni valamit.
8. Amikor elsőbbséget kéne adni, jobbkézszabály, körforgalom, stb. esetén.
9. Amikor a hülyegyerek és a szenilis nyugdíjas közlekedik vele (hiszen ez csak egy bicikli, milyen kresz szabályok).
10. Amikor megveszed, hiszen a kötelező tartozékok nélkül is megteheted. (DE: Lásd JÁRMŰ 7.)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.23. 11:49:17

OMG. És az ezt kifundáló urasághoz kell bemennem a héten útvonalengedélyért a szeptemberi CM-re (merthogy Szegeden még a demonstrációkat sem lehet "csak úgy" megtartani). Mondjuk azt, hogy a várost túszul ejtette a Városüzem :P

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.23. 11:50:47

@bonifac: zseniális és alapos összeállítás. Sajnos minden betűje igaz :(

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.23. 12:01:24

@sirdavegd: Kiegészítenék:

Mikor jármű a kerékpár?
8. Amikor elvárják, hogy a bringás tudja és tartsa be a KRESZT. Ami vonatkozik is rá. De LÁSD NEM JÁRMŰ 11.

Mikor nem jármű a kerékpár?
11. Amikor nem kell hozzá jogosítvány, tanfolyam, semmi. Megveszem a boltban és járok vele. (Itt a már említett két réteghez - suttyó tinédzserek és szenilis öregek, utóbbiaknak sosem volt jogsijuk, sosem tudták a kreszt - hozzá jön még az a fajta, aki autóval is hülye és szabálytalan, de itt úgy gondolja, mivel ehhez nem kell jogsi, így még hülyébb.)

skyzo 2011.08.23. 12:01:34

@sirdavegd: Ha megint lesz CM, nem gondoltatok arra, hogy a botrányosan leegyeztetett József Attila sugárút, Algyői út útvonalra is kitérjen? Csak úgy megmutatni, hogy ott is lehet az úttesten szabályosan, normálisan biciklizni. Habár nem igazán bízom benne, hogy bármit meg lehetne még változtatni, de ha már demonstráció...(Esetleg a rávezető, járdáról leválasztott közös gyalog- és kerékpárutat is belevenni egy kicsit, hogy mindenki lássa, mi a különbség.)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.23. 12:19:31

@skyzo: jelenleg még nincs kikristályosodott útvonal (hála a élten-nyomon random módon felásott városképnek), így köszönöm a javaslatot, van rá esély -a hidak kiesnek a Belvárosi szétgyalázása miatt, a Rakpart az egyedüli kijárat a Dóm térről, onnan meg már lehet JAS is.

ex-dr. vuk 2011.08.23. 14:55:52

@sirdavegd: nem ertem miert vacakoltok a mindenfele sohivatalokkal. Demonstracio. Bejelentitek. Megkapjatok a valaszt.

Biztositast kertek? Nem. Akkor mi kozuk van a sohivataloknak tovabbiakban hozza?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.23. 15:13:08

@vuk_: CM-re rendőri biztosítást kérünk. Ha nem kérnénk, akkor valóban felesleges lenne egyáltalán bejelenteni is az együtt biciklizést (autósék sem jelentik be a reggeli meg délután 4-es dugót).
A folyamat kb így néz ki:

pecsétes papír a városi sóhivataloktól>rendőrség lefedezni véli ezzel az ádminisztrátív kockázatot (=a szervező úgyis a papír bötűje mentén rendezi az eseményt)>a gyakorlatban pedig ezt kissé rugalmasabban és a realitáshoz illesztve végrehajtják a biztosítás rájuk eső részét (=nem csak 1 sávot zárnak le).

Na szóval jó lenne ez a dolog a rendőrséggel, csak Minthaországban mindenki a papír mögé bújik be, mintha az bármit is számítana.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.23. 19:44:11

Bocs, hogy bedobom offnak, de ezt hallottátok?

Leírva, nem trollkodás:
vezetek.blog.hu/2011/08/23/cserbenhagyo_kerekparos

szegedbicaj 2011.08.23. 23:09:28

@bonifac: Előfordul az ilyen, és nem ritka, hogy a biciklist csak azért előveszik, mert biciklis.

CSI

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.25. 17:22:23

Hogy nagyon frissel támasszam alá a NEM JÁRMŰ 4-est (4. Amikor az útépítésnél a munkások lényegében teljesen lezárják a kerékpárutat.)

Ma délután, Stefánia vége, a Dankó Pista szobornál, ahol már hetek óta nincs meg a felső aszfaltréteg. Nekiálltak a munkások aszfaltozni. Nem szakaszolva, egyszerre. Nem tettek le deszkát, amin át lehet menni, nincs terelés, és mikor, ha nem NÉGY ÓRAKOR, az egyik legnagyobb kerékpáros csúcsforgalomban. A bringások persze morognak, fel is döntötték a lezárásnak odatett csíkos lécet, a munkások meg anyáznak. De, hogy ők a hunyók, az nem esik le (hogy is esne le).

Három lehetőséged van.
1. Belemész a friss aszfaltba. (Ez a guminak azért annyira nem tesz jót.)
2. Teszel egy óriási kerülőt a Tisza felé, tolva. (Mert úgy szabályos, ugye, a biciklis legyen mindig szabályos, akkor is ha szívatják.)
3. Ledöccensz a körforgalomba színháznál, és bemész a Stefániára a tilos irányból (már, ha a Novotel felé mész), vagy szabálytalanul mész be a körforgalomba (ha a Novotel felől jössz), esetleg körbetekersz az egész körforgalmon, ami ha úgy tetszik szintén szabálytalan, hiszen van kerékpárút.
Ja, hogy aszfaltozzák, de az kit érdekel.

Én a 3-ast választottam, de ha lett volna ott egy rendőr, hirtelen biztos nagyon JÁRMŰ lett volna a kerékpár.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.08.25. 18:21:57

@bonifac: En ugy oldom meg, hogy inkabb keresek egy masik utvonalat... Akkor is, ha valamivel hosszabb. Tfh Tarjan viztoronytol kell Dom terre menni, akkor sem JAS-n, sem Szillerin nem mennek, hanem Szamos - Rona - Debrecen - Taban - Felso-Tiszapart - Dozsa Gyorgy - Deak - Oskola. Csak hat a sok utfelbontas hazavagta minden lehetoseget.
süti beállítások módosítása