2012.07.18. 18:15
Mik épülnek a villamosok, trolik végállomásainál?
Több olvasónknak is föltűnt, hogy valami-féle építményeket kezdtek fölhúzni a trolibuszok, villamosok végállomásainál, pl. a Makkosházi végállomáson, vagy a Lugas utcában. Nos, az építmények fedett kerékpártározók lesznek, amelyek a tömegközlekedési nagyprojekt finanszírozásában készülnek, és az úgynevezett B+R rendszer részei lesznek.
Mi az a B+R?
A B+R a Bike and Ride rövidítése, ami körülbelül annyit jelent, hogy bringázz és tömegközlekedj. A rendszer lényege, hogy az emberek mondjuk az otthonuktól (pl. Baktóból, Tápéról, Kecskés-telepről) biciklivel tekernek el az egyik ilyen B+R tározóig, ott lezárják járművüket, majd onnan tömegközlekedési eszközzel folytatják útjukat. A két közlekedési mód kombinálásával elkerülhetők a hosszú gyaloglások, a csomagokkal könnyebb mozogni, és aki tart a belváros sűrű forgalmától, az kerékpár helyett a tömegközlekedést egyszerűbben veheti igénybe. A rendszerrel nagyobb távolságok is áthidalhatók, és nem kell lemondani sem a kerékpározás, sem a tömegközlekedés előnyeiről a másik rovására.
Szegeden működhet ilyen?
Már működik. Például Petőfi-telepen, vagy éppen Szentmihálytelken is vannak kerékpártámaszok, keréktartós tározók buszmegállóknál, ezeket rendre megtöltik a buszig eltekerők kerékpárjai. Most ez a rendszer bővülhet ki az új tározókkal. A külső városrészekben, ahol ritkán jár a busz, a megálló pedig távol van, jól jöhet a vegyes rendszer. A Nagyállomásnál a korláthoz kötött biciklikről többen szálltak vonatra, és a Mars téri piac tározójánál is feltűnnek bicajosok, akik járművük lekötése után buszra szállnak. A világ számtalan városában bevett, és jól működő módja a két fenntartható közlekedési mód, a kerékpár és a tömegközlekedés kombinálása.
Hol és milyenek lesznek az új tározók?
Kétféle típusú építményben lesznek elhelyezve a horganyzott acél támaszok, melyek az alaphoz lesznek betonozva, a váz megtámasztására és lezárására alkalmasak lesznek. A támaszok típusát a Szeged Pólus Kft. a Magyar Kerékpárosklubbal egyeztetve választotta ki. A 4-es villamos kecskési végállomásánál a Szabadkai úton, a Vértói úti trolifordulónál, a Makkosháza végállomáson, a 3-as, 3F-es és 4-es villamosok tarjáni végállomásánál, a Lugas utcai trolivégállomásnál, Újszegeden az 5-ös és 7-es troli végállomásánál, és a Felső-Tiszaparton, az Etelka sor kereszteződésénél építik föl a tárolókat. Már megépült a B+R tározó a Nagyállomásnál az Indóház tér felújítása kapcsán, sajnos a villamosmegállótól távol, félreeső, eldugott helyen. Az új építmények megközelítése néhol nem lesz teljesen ideális, lesz, ahol a megállóig sétálni kell a bringától, ami a rendszer hatékonyságát rontja, ugyanakkor a bringák valóban kulturált és biztonságos módon lesznek hátrahagyhatók, védve az időjárás viszontagságaitól. A munkálatokat figyelve még az idén birtokba vehetjük a létesítményeket.
6 komment
Címkék: mkszeged kerékpárosbarát tározó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2012.07.18. 22:23:09
Ott őrzött tároló várja a kerékpárosokat, igaz nem B+R, mert a csarnok előtt maximum egy lángosra vagy lacipecsenyére válthatnak a kerékpárosok és nem tömegközlekedésre. :)
picasaweb.google.com/andras.dovalovszki/KerekparosVegyes?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNSojZGyqqLcSg&feat=directlink
Lombos_tuja 2012.07.19. 09:28:32
wu wei 2012.07.19. 10:04:27
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2012.07.19. 14:45:01
Amugy en nem hagynam kint ejszakara a bicajomat, akkor se, ha van teto.
Utolsó kommentek