2012.08.03. 18:49
Biciklisszívatás olimpiai színvonalon
El tudjuk képzelni, hogy hétköznap délután terelőút és előzetes figyelmeztetés nélkül lezárnak egy sugárutat? Szegeden éppen ez történik. A szegedi Dóm téren ezerszám haladnak át a kerékpározók délutánonként, most ezt a forgalmat húzzák csőbe, majd szívatják meg a Szabadtéri Játékok próbái és előadásai ürügyén. A menekülőúton olykor rendőrök vadásznak a biciklizőkre.
Mi bajuk a biciklizőknek már megint?
A Dóm téren halad át a város legfontosabb É-D-i kerékpáros tengelye, ami egyben az ország egyik legnagyobb forgalmú biciklis útvonala, közismerten ezerszám használják a szegediek napi közlekedésük útvonalául. Csütörtöktökön, pénteken, szombaton előre nem ismertetett délutáni időpontban hermetikusan lezárják a bicikliutat, így a tekerők zsákutcába kerülnek. Az Eötvös utcán, a Somogyi utcán nincs menekvés, le vannak zárva az építkezések miatt. Miért nem mehetnek a biciklisek a Zrínyi utcán, ami jó minőségű, párhuzamos utca néhány méterre a lezárt szakasztól? Nos, azért mert ott tilos biciklizni. Azért tilos, mert a szegedi kerekezők (szemben pl. a pozsonyi, vagy bécsi társaikkal) ügyetlenek, bénák, és gonoszak, vagyis miután természetesen halálos balesetet szenvednének elesve a Zrínyi utcán futó villamossínekben, még föl is jelentenék a várost. A városüzemeltetés derék hivatalnokai persze nem tennék ki a bicikliseket, de legfőképpen a várost (és magukat) ilyen veszélyeknek.
A kerékpárosok a szemét lázadók, hát persze...
Az a kerekező, aki bemászik a csőbe a lezárt 120 méteres szakasz miatt, választhat, hogy negyed km-t tolja a kerékpárját a szűk járdákon, vagy megy, és közel 2 km-t kerül a Vár utca – Széchenyi tér – Feketesas utca felé, végighaladva visszafelé az egész Oskola utcán, mintegy 8-10 perccel megnyújtva utazását. Van még egy lehetősége, szabálytalanul elmegy a Zrínyi utcán minden probléma nélkül, és mintegy 130 méterrel és legfeljebb 1 perccel többet biciklizve eljut a lezárt szakasz végére.
Az illetékesek nem tudják?
Dehogynem tudják, évek óta fennáll a probléma. Tavasszal a Magyar Kerékpárosklub egy másik rendezvény kapcsán tett javaslatot a városüzemeltetési irodának, hogy a Dóm tér lezárásának időtartamára oldják föl a kerékpározási tilalmat a Zrínyi utcán, amelyre persze semmilyen reakció nem érkezett. Azonban mit ad isten, rendőrök jelentek meg a Zrínyi utcán, hogy elkapkodják a legrövidebb úton kerülni próbáló kerekeseket. Röhejisztánban ez így megy.
Nem lehetne másképp?
A minimum az lenne, hogy figyelmeztessék a közlekedőket az útvonal lezárására. Persze, ha autókkal járnának erre a bölcs, iskolázott polgárok, bizonyosan megtennék, mert aki autóval jár, az számít valamit, a biciklis csak egy agyatlan csalinkázó véglény, akivel bármit meg lehet tenni.
Bár a közlekedésszervezés haladó irányzata, a város közlekedési koncepciója is arról szól, hogy a belvárosban a gyaloglás, a kerékpározás és a közösségi közlekedésé az előny, a belváros szívében futó Zrínyi utca teljes felújítása után is az autós átmenőforgalom és a parkolók dagonyája maradt, dacára, hogy 2 sarokra ott kong az ürességtől a parkolóház. Nyugaton, de már a keleti blokk több országában is evidens lenne, hogy egy ilyen utcában lehessen biciklizni. Szegeden nem az, még akkor sem, ha más útvonal egyszerűen nincs. A városi bürokraták a bicikliutakba általuk állított sötét nyársaktól, a karbantartás hiánya miatti kátyúktól, repedésektől nem féltik a bicikliseket, míg egy kifogástalan burkolatú utcán közlekedéstől igen. Mire gondoljunk ez után, ha nem arra, hogy a kerekezők helyett inkább a saját feneküket féltik a csinovnyikok, és hogy saját nyugodt semmittevésük érdekében a város közlekedését is feláldozzák.
19 komment
Címkék: belváros
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ex-dr. vuk 2012.08.03. 20:57:38
tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2012.08.03. 22:57:22
tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2012.08.03. 23:01:36
picasaweb.google.com/saganbp/Frankfurt#5504654856952026226
Nyilván ez Frankfurt belvárosában lehetséges,de az Aradi vértanúk terén a bölcs döntéshozók nem engedik.
Dova (törölt) 2012.08.04. 01:23:57
...mert ez úgy tűnik, hogy folytatólagosan elkövetett és szándékos károkozás amit művelnek.
Egy próbát igen erőteljesen megérne, ha már a megannyi szép szó, (egyeztetés, javaslat) nem segített eddig.
kovboj1 2012.08.10. 10:47:16
szegedbicaj 2012.08.10. 23:07:58
CSI
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2012.08.10. 23:32:01
kovboj1 2012.08.13. 20:57:15
kovboj1 2012.08.13. 21:04:51
Dova (törölt) 2012.08.13. 21:52:26
szegedbicaj 2012.08.14. 10:21:05
CSI
kovboj1 2012.08.15. 10:37:16
kovboj1 2012.08.15. 10:38:52
szegedbicaj 2012.08.15. 10:41:08
CSI
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2012.08.15. 14:36:33
En ezt hasznalom, amikor Ujszegedre megyek, biztonsagosabb es nyugisabb. Karolyrol atjutni Szechenyire necces, nehez belatni jobbra, aztan nemritkan padok vannak a kijelolt kerekparuton, aztan egy villamossinek kozti remeges utan ujabb szivas Varutcaban, es idegeskedes a hid labanal, hogy fel tudj kanyarodni.
Ezzel szemben Hid utcan nyugis a felgurulas a hidra.
Utolsó kommentek