2012.10.29. 19:52
Magyar-szerb biciklis kalandút közel félmilliárd forintból
Lassan elkészül a Szőreg-Törökkanizsa kerékpáros kalandútvonal első, Szőreg és Tiszasziget közti szakasza. Több mint 460 millió forintunkba kerül a létesítmény, amivel nem tudjuk kik járnak jól, de az biztos, hogy már megint nem a kerékpárosok. Hullámzás és kacskaringó, dísztégla, kerülők a mellékutcákon, csapdák és növények, mindent igyekeztek belesűríteni ebbe az ütembe, hogy a bringások ámulhassanak a gyönyörtől és az autósokat se zavarják a kerekezők. Szőregen a helyzet nem rózsás, a káposzta elfogy és a kecske is megdöglik.
Szőregen kész a Thököly utcánál lévő körforgalom, amihez kerékpárral is meg lehet érkezni – egy zebrára. Nem baj, legalább gondoltak a biciklisekre, még ha biciklisek útjuk egy részét az aszfalt melletti fűben teszik is meg a lehetetlen kanyarívek miatt. A határon átnyúló biciklis turisztikai projekt a szőregi Szerb utcán kezdődik, kétoldali egyirányú kerékpárutakkal. A korábbi verzió helyett szélesebbek lesznek a felületek, de igen magas szegély választja el a kerekezőket a forgalom többi részétől. Mivel a sűrűn lévő kapubeállókat szintbe hozzák az úttesttel, valóságos hullámvasút lesz ez a szakasz, mindannyiunk (kivéve a tengeribetegek) gyönyörűségére.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság jóváhagyásával a biciklisek oldalváltása pont a templomnál lévő domb aljában lesz, hogy a Szeged felől érkezők véletlenül se lássák a bicikliseket. Az átvezetett irány Szeged felé mellékutcákon kerülheti a templomot, így szinte biztosra vehető, hogy az egyirányú bicikliúton két irányba haladnak a biciklisek. Az átvezetés után jön az igazi élvezet, egy kerékpárút, aminek nincs egyenes szakasza, minden fát, bokrot, és villanyoszlopot kikerül, így a nyíl egyenes, széles és jól megvilágított úttest helyett a tekerők szlalomozhatnak a sötét dzsungelben, ahol bármelyik bokorból rájuk tolathat egy kapun kiálló autós. 1-2 esővíz-elvezető árok és gyeptéglás szakasz gondoskodik a bicikli műszaki állapotáról is
Néhány száz méter lakott területen kívüli tekerés után Újszentivánon egy rázós, téglákból kirakott biciklisjárdán haladhatunk, amin gyalogosok, babakocsik, és lovaglók teszik izgalmassá a közlekedést, a csatornafedők is döccennek, 1-2 aljas jelöletlen szegély pedig megkoronázza az adrenalin-kúrát. A lerakott tégla itt-ott már most besüllyedt. Kiérvén a pusztába még mindig díszkőn rázathatjuk magunkat, ami egyszer csak aszfaltba vált. Ezen valami nagykerekű munkagép csinált kerekével olyan recéket, amiknek hála itt is ráz az út, így érkezünk Tiszaszigetre. A rohadó benzinkútrom mellett egy közlekedési rejtvény megfejtésével haladhatunk tovább, egy mellékutcára, ahol – noha nincs forgalom – nyílt kerékpársávokat jelöltek ki. Ez már egészen európai megoldás, de felfoghatatlan, hogy miért nem a falu főutcáján csinálták meg, ahová amúgyis visszavezet majd a nyomvonal. A mellékutca mindenhol elsőbbséget ad, így a túrázás kedvezőtlen esetben egy vánszorgós szerencsétlenkedéssé válhat igen könnyedén.
Összességében majdnem fél milliárd forintunkat kidobták az ablakon. Burkolt közmű- és járdaberuházásnak jó lehetett ez a gányolás, de biztonságos, kényelmes és lendületes kerékpáros közlekedésre – vagyis amire elvileg szánták - jószerivel teljesen alkalmatlan a létesítmény.
A Délmagyar Online interjújában Szőreg önkormányzati képviselőjét kérdezhették az olvasók. Megkérdeztük Őt a a domb aljában épülő, beláthatatlan leendő biciklis átvezetésről.
"Szegedbicaj Blog: Milyen magyarázattal áll elő, amikor balesetek történnek majd az új szőregi kerékpárút különös kialakítása miatt? Az átvezetés a templomnál éppen a beláthatatlan kanyaros bukkanó után lett kialakítva. A bicikliút amúgy egy vicc, nincs egy egyenes szakasza sem.
Rózsavölgyi József: Tiltakoztam ellene magam is, de a beruházó hivatalos válasza a következő: "A hatósággal a tervezés során folyamatos egyeztetést folytatott a város. A közlekedésbiztonsági szempontokat a hatóság megvizsgálta és annak tudatában adta ki az építési engedélyt. A kerékpáros átvezetést megfelelő forgalombiztonsági elemek fogják biztosítani." A forgalombiztonsági elem villogó sárga lámpát jelent. A hatóságok többszöri kérdésemre adták ezt a választ. "
Korábbi beharangozó cikkek, hogy milyen hiperjó lesz a bicikliseknek: szegedma, Vajdasági Rádió és Televízió, Délmagyar, Kerékpárút és ravatalozó: Hír24,
17 komment
Címkék: botrány kerékpárút bringagyasz délalföld
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dova (törölt) 2012.10.29. 21:34:40
Biztos, hogy egy élmény lesz majd arra tekerni. A külföldről érkezőket pedig felkészíti jó előre a magyar valóságra. :(
ex-dr. vuk 2012.10.30. 08:19:54
Eddig sem hasznaltam kerekparutakat, eztan sem fogok. Felolem epitsenek akarmennyit. Csak a penzt sajnalom, az orvosok meg tanarok eheznek, es erre szorjak el...
Vaandor 2012.10.30. 12:36:52
Most akkor merre is van a Balkán???
filacsajszi 2012.10.30. 12:43:28
teddyde 2012.10.30. 13:09:04
tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2012.10.30. 17:28:08
A biciklisek nem kértek semmit, helyette kaptak egy pofont. Te megköszönnéd?
kovboj1 2012.10.31. 16:38:57
a szőregi részen a kedvencem a buszvégállomás után lévő vízelvezető az úton keresztbe. nem nagy csak olyan mint egy negatív fekvőrendőr.
a másik amit érdekesnek tartok az az, hogy a bicikliútnak tiszaszigeten vége, a határig az autóúton kell tekerni, az meg szűk és kátyús.
szegedbicaj 2012.10.31. 19:20:11
CSI
barnade 2012.11.04. 15:11:56
Szerintem az a töltés felől érkezőknek szól. A fölső a buszmegálló felőli átvezetést kelöli, a középső csík az autóutat, az alsó csík meg a benzinkút felőli sáv, ahol a behajtani tilos van. A középső függőleges csík meg a bal oldali átvezetés.
kovboj1 2012.11.06. 19:17:27
kovboj1 2012.12.21. 18:03:11
szerintem jobb lett volna ha az útpadkát szélesítik meg 30-40 centivel.
Utolsó kommentek