2014.10.06. 19:20
Polgármesterjelöltek a szegedi biciklizésről – I. Málovics György (LMP)
Közeleg az önkormányzati választás, amelyen képviselőket és polgármestert választunk, ezért arra gondoltunk, hogy egy kérdőív segítségével meginterjúvoljuk a hivatalban lévő polgármestert és a polgármesterjelölteket, hogy miként vélekednek a szegedi biciklis közlekedésről, és milyen kerékpáros fejlesztéseket mernek bevállalni az elkövetkező ciklusra. A jelöltek határidőt is szabhatnak maguknak, így kíméletlenül számon is kérhetjük rajtuk a vállalásokat. A kérdőívet azonos tartalommal kapta meg minden jelölt az interneten talált címére, de ezidáig egy valaki töltötte ki az ívet, Málovics György, az LMP polgármester-jelöltje.
Málovics György a szegedi biciklis közlekedésről
Szokott biciklizni, márciustól novemberig folyamatosan biciklivel közlekedik, munkába, barátokhoz, mindenhová. Szeged kerékpáros infrastruktúráját alapvetően jónak tartja, de a minőséggel és a karbantartással kapcsolatban lát problémákat. A kerékpáros közlekedés álláspontja szerint a városi közlekedés környezetbarát, helytakarékos és egészséges módja, amelynek fejlesztése a megoldás a város közlekedési problémáira. A szegedi bringás közlekedés Szeged egyik jellegzetessége, amely nagy hagyományokkal bír ezért szerepét pozitívan át kell értékelni. A bringázást - véleménye szerint – ahol csak lehet, el kell különíteni az autós forgalomtól.
Mire számíthatunk a kerékpáros közlekedés terén, ha Málovics György (LMP) lesz Szeged polgármestere?
2015. év végéig:
- engedélyezik az úttest szélén vezetett buszsávokban a kerékpáros közlekedést
- a városi rendezvényeknél, vagy útfelbontásoknál biztosítják a kerékpáros közlekedést, vagy ki lesz jelölve a lehető legrövidebb kerékpáros kerülőútvonal
2016. év végéig:
- eltűnnek a kerékpárral behajtani tilos táblák Szegedről
- az összes ma létező, és a későbbiekben esetleg megvalósuló gyalogos övezet teljes mértékben, vagy időkorlátozással használható lesz kerékpárral is
- a kötelezően használandó, járdán kijelölt gyalog- és kerékpárutak mellett, hol csak lehet, kerékpáros nyomot festenek az úttestre, hogy akik szeretnének, nagyobb sebességgel tekerhessenek a járművek között
- korszerű, új, kerékpársávos megoldást alakítanak ki az Oskola utcán és a Stefánián a Magyar Kerékpárosklub javaslata alapján
2017. év végéig:
- az összes még egyirányú utca két irányban használható lesz a kerékpárosoknak, ahol az úttest legalább 3 méter széles, és ehhez, ha szükséges, néhány parkolót is föláldoznak
- koncepció és terv készül, és pénzügyi háttere is megteremtődik annak, hogy a ma még járdán kijelölt gyalog- és kerékpárutaknak legalább 30%-át korszerű, úttesten vezetett kerékpársávok váltsák föl
- megkétszereződik a jelenleg közterületen található kerékpártámaszok száma
"Régóta követem a szegedbicaj, illetve a helyi kerékpáros aktivisták tevékenységét. Én őket egy nagyon felkészült és konstruktív csapatnak tartom, akik elkötelezettek a város és a kerékpáros közlekedés iránt. Emellett a kerékpáros közlekedést, mint gyors, kényelmes és környezetbarát közlekedési módot nagyon fontosnak tartom Szegeden, felelősséggel meg tudom ígérni, hogy a jövőben helyi politikusi minőségemben folyamatosan együttműködök a helyi kerékpáros aktivistákkal a szegedi kerékpáros helyzet további, érdemi javításában. Köszönettel: Málovics György"
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek