Bár magát a hókotrót nem láttuk, nyomait igen. A városi fenntartású kerékpárutak és kerékpársávok igen nagy részben le lettek kotorva a nap folyamán. Takarították a Belvárosi-hidat, a Vár utcát, Oskola utcát, a Dóm teret, Petőfi Sándor sugárutat, a Csongrádi sgt. belső szakaszának sávjait, és a Feketesas utca sávjait is. Semmi nyoma nem volt viszont a kotrónak a Csongrádi sugárút állami fenntartású szakaszán, mély hó állt a fonódó kerékpársávon is. Estére szinte járhatatlan lett a Tompai kapu úti kerékpárút is. A meleg szobából, fotelből is megnézhetitek a péntek kora délutáni hóhelyzetet.

Ahol nincs kerékpárút, ott a közúton a kitaposott nyomokon tűrhetően lehet közlekedni. Az igazi kihívást a havas mellékutcák jelentik, ahol néhol egészen egyenetlenre kaparták a kerekek a hóréteget. Ezeken a helyeken nincs takarítás, így talán a leginkább érdemes figyelni.
 


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr852691297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LordCsipisz 2011.02.26. 14:24:57

Nálunk Debrecen) a főutakat sem tolták el. Sebaj, a sok szirénázva száguldozó mentő megtette.

Konstruktív ötlet: menetrend szerint közlekedő buszra mér nem tesznek hóekét?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.02.26. 20:47:07

Riszpekt! Én bőven megelégedtem az egy keréknyi kitaposott nyommal. TLK-n mondjuk szorgosan elengedtem a mögöttem mászó 8-as trolit - jobb szerettem, ha előttem és nem mögöttem csámpázik a pár tonnájával...
Feketesason mondjuk lehetett fötrikézni a szügyig hóban. Sebaj, az egész cuccos elolvad pár nap alatt. Addig viszont ki kell élvezni :)

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.02.27. 23:52:21

@sirdavegd:
Sejtettem,hogy legalább egy elégedett kerékpáros lesz ;)).

Lombos_tuja 2011.02.28. 08:06:16

Régen a Magyar Közútnak szerződése volt a Környezetgazdálkodással hóeltakarításra. Elsőként a főutakkal kezdték. Mostanában az az álláspont, hogy a saját hókotróik előbb-utóbb beérnek Szegedre is. Az eredmény világosan megfigyelhető, lásd Bertalan híd kamioncsapdája. A Csongrádi kerékpáros osztályozója tényleg ciki. Ilyenkor úgy kell menni, mintha nem lenne létesítmény, azaz a közúti sávban, mint a régi szép időkben...

Jóskapista 2011.03.02. 18:01:33

A Congrádinál tkp mindegy is, hiszen azok a sávok akkor is járhatatlanok, ha nincs rajtuk hó. Amíg rendszeresen kellett arra járnom (bár az még a kerékpársávok előtt volt), addig is mindig a belső sávban közlekedtem, azt az egy-két rövid szakaszt leszámítva, ahol a külső sáv széle nincs szanaszét töredezve, vályúsodva.
süti beállítások módosítása