A Tisza Lajos krt. buszsávjainak újratervezéséről döntött a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság július 28-i ülésén, a tervek elkészültének szeptember 30-át tűzte határidőül. Az elképzelések szerint közös sávban közlekedhetnének a tömegközlekedési eszközök, és a kerékpárosok. A Critical Mass az autómentes napon a kerékpározható szegedi körutakért vonul.

Korábban többször foglalkoztunk a Tisza Lajos krt. Dugonics tér és az Aradi Vértanúk tere közötti szakaszán kialakult forgalmi renddel. Az úttest szélein létesített buszsávokra azok szűkössége miatt, és mert a trolik és buszok feltartásától tartottak, nem engedték rá a kerékpározókat, akik így a belső sávban a buszok és a személygépjárművek között voltak kénytelenek haladni. Ennek folyományaként sokan a járdán kezdtek biciklizni, az úttesten konfliktusok alakultak ki, viszont ahogy a Délmagyar is írta, a buszok különösebben így sem gyorsabbak a kerékpárosoknál ezen a rövid, megállókkal, parkolókkal és zebrával lassított szakaszon.

A problémát a Magyar Kerékpárosklub is jelezte a város szakirodái, és a bizottság felé, melynek nyomán, július végén a városfejlesztési iroda felvetésére a bizottság is foglalkozott a kérdéssel, és Nagy Sándor alelnök javaslatára új tervek készíttetését határozta el, határidőül szeptember 30-át megjelölve. Az új forgalmi rend kialakításával várhatóan az úttesten, annak szélén, széles forgalmi sávokban haladhatnak a kerékpárosok, a csomópontok előtt közös busz-kerékpáros sávokban.

Szeptember 22-én 18 órakor indult a Dóm térről a szegedi Critical Mass kerékpáros felvonulás, melynek célja, hogy a kerékpározható szegedi körutakért demonstráljon. Remélhetőleg az első lépést efelé már szeptember végén a kerékpárosbarát kiskörút első szakaszával megtehetjük.

A július 28-i bizottsági ülés jegyzőkönyve Frankó János és Nagy Sándor kerékpárosbarát fellépésével innen tölthető le. (2011.07.28. keltezés, 3. oldal alsó fele)

Margó - a főellenség a biciklizés:

A buszsávok biciklis használhatatlansága mellett foglaltak állást a tömegközlekedési cégek is. Az SzKT ügyvezetője egészen messzire ment a téma felvázolásával, és közölte, hogy Szegeden a gyaloglás és a biciklizés a tömegközlekedés fő vetélytársa, és nem az autózás, ezért ha az SzKT-n múlik, a bicikliseknek nem lesz jó. Ha már túltettük magunkat azon, hogy miért költöttek el több milliárd Ft-ot Szegeden arra, hogy a tömegközlekedést kiszabadítsák a túlzott autózás okozta dugókból, gondolkodhatunk azon, hogy miért vallhatják vajon a civilizált országokban a környezetbarát közlekedési módokat egymás szövetségesének, közös erővel fellépő alternatívának az egyéni gépjárműhasználattal szemben.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr383194095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.31. 22:48:36

No. Ha ez valóban megépül és így, akkor naaagy buksisimogatás bölgy vezetőinknek!

terror 2011.08.31. 23:28:13

Mennyi penzt lehetett volna sporolni, ha elsore meglepik azt, amit Europaban oly' sok helyen?

Ha mar igy dobalozunk a milliardokkal...