2011.11.08. 22:04
Ámokfutás a Rókusi körúton
Nem féktelen száguldásra kell gondolni, nem is bekattant lövöldözőre. Egyszerűen arról van szó, közlekedésszervezés gondoskodott arról, hogy túlélőtúrává és test-test elleni közelharccá nemesedjen a hétköznapi közlekedés a város új autópályája mentén. A közlekedésfejlesztési koncepció és a műszaki előírások mintha nem is léteznének: a zebrán haladó biciklisek is elsőbbséget élveznek, a táblák nem a valóságot mutatják, és van, ahol a közlekedők 78%-ának kéne elférnie néhány négyzetméteren, miközben néhány autós 2x2 sávon nyomhatja.
Nem mindegy, milyen lámpa van?
De, teljesen mindegy. Jószerivel nincs két olyan kereszteződés, ahol egyformán lennének kitéve a jelzőlámpák. Egyedül az AS (ahogy sikerül) szabvány lehetett a mérvadó. A körúton haladó járművek zavartalansága érdekében a keresztutcákból jövők nyomógombbal, vagy egy érzékelő hurokra állva kérhetnek zöldet maguknak. A bicikliseket persze nem érzékeli a hurok, a nyomógomb meg a zebránál van, Így csak autóval együtt, vagy csak a gyalogosokkal együtt tolongva lehet átkelni két keréken.
Nincsen számodra hely
Midőn azon ment az agyalás, hogy a villamos megépítése miatt melyik fasor kipusztításával bővítsék az autósok felületét, arra már nem maradt energia, hogy valaki azt is kitalálja, hogy férnek majd el a villamosról leszálló gyalogosok és az arra járó biciklisek. Ahol nem maradt hely a gyalog- és kerékpárútnak, ott maradt a gyalogút, a biciklisek meg elpárologhatnak. Piciny szigeteken kell az áramló gépjármű-forgalom közepén várni, és keresgélni a gombot a sok közül, amelyik épp a mi átkelésünket fogja lehetővé tenni.
Elsőbbség a hülyeségnek
Az EAK táblákat meglepően jól sikerült kihelyezni. A Csongrádinál megszüntették a biciklis átvezetést, így a zebrán szabályosan átkelő biciklisek elsőbbséget kapnak. Buszmegállóknál nyársak, villanyoszlopok a bicikliútban, várakozás centikre a villamostól és a forgalomtól, mindez egy uniós projekt keretében, ahol a körút nagyrészt átépült. Az üzenet világos, ha futja rá, autózzatok, ha nem, menjetek villamossal, és szavazzatok arra, aki forintmilliárdokat költött rátok. A villamosról leszállva meg szidjátok egymást, addig is elvagytok, amúgy meg nem érdekeltek senkit, csak ne zavarjátok a fontosabb közlekedőket.
9 komment
Címkék: bringagyasz felsőváros
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
drdj · http://drdj.blog.hu 2011.11.08. 22:51:14
Egy MK-Észak-Pest tag
szegedbicaj 2011.11.09. 19:53:04
CSI
ex-dr. vuk 2011.11.09. 22:44:19
ma sikerult tennem egy kort a varosban, hat.. ugy erzem, hogy valakik nagyon nem akarjak, hogy kerekparozzunk a varosban.
De a lakossag ellenall, ha ketszer ennyi kerekpartamasz lenne, az is keves lenne. Az ossze csucsra jaratra, plusz mindenhonnan lognak a bringak az egesz varosban.
A szeviep epuletnel akkora luk van az utban, hogy az kisebb varosban mar kutnak szamit (ugyanekkora uthianyt angliaban kordonokkal raknak korul).
Osszessegeben: az uttesten kell kozlekedni, abbol nem lesz baj. En igy tettem, es (meglepo modon) dudakoncertet sem kaptam (meg). De sebaj, van mivel visszadudalni, vuvuzelat is szerzek majd ;)
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.14. 15:05:47
A korábbi állapothoz képest egyedüli fejlődés az aszfalt minőségében tapasztalható - eltűntek a 10 centi széles hasadások. A McDonalds mellé megálmodott karóerdő pedig elég horroroid - hasonlóan a Kálvárián találhatóhoz ("humán rablóhús kezdőkészlet").
Összességében elmondható, hogy talán az építkezés ideje alatt volt a Rókusi egyedül értelmesen használható, amikor a két oldali felásás miatt kint lehetett menni az úttesten és senki nem nyavajgott miatta.
(gyíkok kedvéért, akik még életükben nem használtak kerékpárt közlekedésre: amennyiben Pesten a Margit hídon lehetséges kerékpáros NYOM felfestése, akkor a Rókusin miért nem?!)
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.11.14. 15:54:27
ex-dr. vuk 2011.11.14. 16:49:48
A Kalvarian az a legnagyobb problema, hogy ott ket szembe kerekezo siman el sem fer! Szoval hogy a faxba vette azt at barki?? Azt mar meg sem emlitem, hogy a gyalogos vagy oldalaz a falnal, vagy a buszemgallon megy keresztul... Ahh kar is ra szot vecserelni, az uttesten kifele kivaloan lehet menni, ha elegge lehuzodsz elfernek melletted, ajtoveszely pedig nincs. Befele meg.. hat ez van. Az egeszben az a legszomorubb, hogy ezt a tragyadombot kb. 20-25 parkolo megtartasa erdekeben csinaltak (megszamoltam). Semmi mas ok nem lehett ra. Ha az nincs, akkor van hely kerekparsavnak ket oldalon (vagy az sem kell, eleg ha van HELY). Es mindezt ugy, hogy 5 perc setara van a vadonasuj parkolohaz.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.14. 16:54:41
szegedbicaj 2011.11.14. 19:42:58
@vuk_: Nem hiszem, hogy végiggondolták ezt. Egyszerűen tojták le.
CSI
Utolsó kommentek