Nem féktelen száguldásra kell gondolni, nem is bekattant lövöldözőre. Egyszerűen arról van szó, közlekedésszervezés gondoskodott arról, hogy túlélőtúrává és test-test elleni közelharccá nemesedjen a hétköznapi közlekedés a város új autópályája mentén. A közlekedésfejlesztési koncepció és a műszaki előírások mintha nem is léteznének: a zebrán haladó biciklisek is elsőbbséget élveznek, a táblák nem a valóságot mutatják, és van, ahol a közlekedők 78%-ának kéne elférnie néhány négyzetméteren, miközben néhány autós 2x2 sávon nyomhatja.

Nem mindegy, milyen lámpa van?

De, teljesen mindegy. Jószerivel nincs két olyan kereszteződés, ahol egyformán lennének kitéve a jelzőlámpák. Egyedül az AS (ahogy sikerül) szabvány lehetett a mérvadó. A körúton haladó járművek zavartalansága érdekében a keresztutcákból jövők nyomógombbal, vagy egy érzékelő hurokra állva kérhetnek zöldet maguknak. A bicikliseket persze nem érzékeli a hurok, a nyomógomb meg a zebránál van, Így csak autóval együtt, vagy csak a gyalogosokkal együtt tolongva lehet átkelni két keréken.

Nincsen számodra hely

Midőn azon ment az agyalás, hogy a villamos megépítése miatt melyik fasor kipusztításával bővítsék az autósok felületét, arra már nem maradt energia, hogy valaki azt is kitalálja, hogy férnek majd el a villamosról leszálló gyalogosok és az arra járó biciklisek. Ahol nem maradt hely a gyalog- és kerékpárútnak, ott maradt a gyalogút, a biciklisek meg elpárologhatnak. Piciny szigeteken kell az áramló gépjármű-forgalom közepén várni, és keresgélni a gombot a sok közül, amelyik épp a mi átkelésünket fogja lehetővé tenni.

 

Elsőbbség a hülyeségnek

Az EAK táblákat meglepően jól sikerült kihelyezni. A Csongrádinál megszüntették a biciklis átvezetést, így a zebrán szabályosan átkelő biciklisek elsőbbséget kapnak. Buszmegállóknál nyársak, villanyoszlopok a bicikliútban, várakozás centikre a villamostól és a forgalomtól, mindez egy uniós projekt keretében, ahol a körút nagyrészt átépült. Az üzenet világos, ha futja rá, autózzatok, ha nem, menjetek villamossal, és szavazzatok arra, aki forintmilliárdokat költött rátok. A villamosról leszállva meg szidjátok egymást, addig is elvagytok, amúgy meg nem érdekeltek senkit, csak ne zavarjátok a fontosabb közlekedőket.
 


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr293358061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drdj · http://drdj.blog.hu 2011.11.08. 22:51:14

Remélem jelzitek ezen hiányosságokat az illetékesek felé. Illetve remélem, hogy van értelme jelezni. Nálunk Bp-en a BKK például már reagálni szokott a hasonló felvetésekre. Már gondolatátvitellel működik a bejelentés. Kétszer megtörtént, hogy láttam valami hiányosságot a kerékpáros infrán a környékünkön (Thököly-Hungária kereszteződésén megyek mindennap keresztül) és egy 7en belül máris javítva volt minden :) Bárcsak Szegeden is így menne!

Egy MK-Észak-Pest tag

ex-dr. vuk 2011.11.09. 10:25:37

Na asszem en itt (is) huszarvagassal megoldom: uttest.

szegedbicaj 2011.11.09. 19:53:04

@drdj: Még jóval a kivitelezés előtt lett jelezve. A gyalogút problémájára menet közben is keresgéltük a megoldást. Persze nem az lett. Semmi értelme tovább tépni a szánk. A bürokratáinkhoz képest a vogonok nyitott, kompromisszumkész zsenik, az EU-s pénzleszívó gépezetnek meg az olyan mellékes jelenségek, mint gyalogosok, meg biciklisek nem igazán kottyannak meg.

CSI

ex-dr. vuk 2011.11.09. 22:44:19

@CsImi:
ma sikerult tennem egy kort a varosban, hat.. ugy erzem, hogy valakik nagyon nem akarjak, hogy kerekparozzunk a varosban.

De a lakossag ellenall, ha ketszer ennyi kerekpartamasz lenne, az is keves lenne. Az ossze csucsra jaratra, plusz mindenhonnan lognak a bringak az egesz varosban.

A szeviep epuletnel akkora luk van az utban, hogy az kisebb varosban mar kutnak szamit (ugyanekkora uthianyt angliaban kordonokkal raknak korul).

Osszessegeben: az uttesten kell kozlekedni, abbol nem lesz baj. En igy tettem, es (meglepo modon) dudakoncertet sem kaptam (meg). De sebaj, van mivel visszadudalni, vuvuzelat is szerzek majd ;)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.14. 15:05:47

Nem tudom, kinek okoz fizikai fájdalmat a táblákat az út megfelelő oldalára helyezni, a megfelelő felfestéseket alkalmazni, stb... Most valakik vagy eleve nagyon bénán terveznek (még jó, hogy nem hidat épít 1. :P ), vagy képtelenek a tervrajzok olvasására (még jó, hogy nem hidat épít 2. :P ).
A korábbi állapothoz képest egyedüli fejlődés az aszfalt minőségében tapasztalható - eltűntek a 10 centi széles hasadások. A McDonalds mellé megálmodott karóerdő pedig elég horroroid - hasonlóan a Kálvárián találhatóhoz ("humán rablóhús kezdőkészlet").
Összességében elmondható, hogy talán az építkezés ideje alatt volt a Rókusi egyedül értelmesen használható, amikor a két oldali felásás miatt kint lehetett menni az úttesten és senki nem nyavajgott miatta.
(gyíkok kedvéért, akik még életükben nem használtak kerékpárt közlekedésre: amennyiben Pesten a Margit hídon lehetséges kerékpáros NYOM felfestése, akkor a Rókusin miért nem?!)

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.11.14. 15:54:27

@drdj: Mint ahogy Imre is irta, mar kialakitas elott is megtortent a jelzes. Ambar jobban orulnek, ha javitgatas helyett inkabb engedelyeznenek a kozuton valo tekerest ugy, hogy megmarad a kevesbe tapasztaltabbaknak a kerekparut. Dontse el a kerekparos, hol szeretne haladni.

ex-dr. vuk 2011.11.14. 16:49:48

@sirdavegd:
A Kalvarian az a legnagyobb problema, hogy ott ket szembe kerekezo siman el sem fer! Szoval hogy a faxba vette azt at barki?? Azt mar meg sem emlitem, hogy a gyalogos vagy oldalaz a falnal, vagy a buszemgallon megy keresztul... Ahh kar is ra szot vecserelni, az uttesten kifele kivaloan lehet menni, ha elegge lehuzodsz elfernek melletted, ajtoveszely pedig nincs. Befele meg.. hat ez van. Az egeszben az a legszomorubb, hogy ezt a tragyadombot kb. 20-25 parkolo megtartasa erdekeben csinaltak (megszamoltam). Semmi mas ok nem lehett ra. Ha az nincs, akkor van hely kerekparsavnak ket oldalon (vagy az sem kell, eleg ha van HELY). Es mindezt ugy, hogy 5 perc setara van a vadonasuj parkolohaz.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.14. 16:54:41

@vuk_: A Kálvárián lévő "kerékpáros infrastruktúra" (értsd: kerékpáros üzemű gyalogos daráló) problémája az, hogy egyáltalán létezik. Lehet miákolni, hogy a biciglista fenntarcsa a forgalmat, de a Kálvária napközben vagy be van dugulva (tehát a kerékpáros 20-25km/h-s tempója szárnyalás a 6km/h-s csorgáshoz képest, amit az autók művelnek), vagy nincs, de akkor meg úgyis elfér egymás mellett a keró és az autó (ezen feltételezés emírikus igazolás nyert). A buszmegállóba beálló busz egyébként is mattolni szokta a Kálvária elején a forgalmat, tehát akkor miről is beszélünk?

szegedbicaj 2011.11.14. 19:42:58

@sirdavegd: Az emírikus igazolás az milyen? Közel- keleti? :)

@vuk_: Nem hiszem, hogy végiggondolták ezt. Egyszerűen tojták le.

CSI