Munkaidőben, december 16-án, pénteken délután 3-tól tartotta évente egyszer megrendezésre kerülő közmeghallgatását a közgyűlés. A város honlapján kívül nemigen került meghirdetésre az esemény sehol, szemben az Indóház tér ünnepélyes átadásával például. Igaz, oda tapsolni és örvendezni lehetett menni. Hogy ez az ELI lézerközpont témájára korlátozni kívánt közmeghallgatáson nem így történt, az köszönhető volt annak is, hogy Polgármester Úr LMP-snek minősítette az összes megjelent civil polgárt, és eszerint beszélt velük. Megtudtuk, hogy a lakosság ne szóljon bele, hogyan tartsák vele a kapcsolatot, és hogy 4 fővel a szegediek a legérdeklődőbbek. Kerékpározásról is esett néhány szó.

Dovalovszki András szólalt föl elsőként, és számonkérte a közmeghallgatás rossz időpontját, meg nem hirdetettségét. Alig néhányan nyújtották föl kezüket olyanok, akik nem a közgyűlés tagjaként voltak jelen. Botka szerint már csak plakátokkal és hangosbemondós autókkal lehetett volna felülmúlni az esemény agyonhirdetettségét. Elmondta, hogy a szegedi lakosok a legérdeklődőbbek és legtájékozottabbak, (mindezt a közgyűlést leszámítva egy szinte üres teremben) noha azt nem mondta, hogy a leginkább érdemben beleszólhatnának a városuk életébe. Megtudtuk, hogy a képviselők jól teszik a dolgukat, (persze kivételek voltak) és Ő is, hiszen megválasztották polgármesternek.
 
Nagy Imrezsolt kérte, hogy a tervezett gázerőmű tartályaival és 80 méteres tornyaival ne Szeged határában épüljön meg, és hogy a Pápai utca és a Csaba utca között létesüljön kerékpározható összeköttetés. Ifj. Nagy Gábor a menetrend-módosításokkal kapcsolatban tett javaslatot. Ez nem volt elég konkrét javaslat Polgármester Úrnak, mert később közölte, hogy ilyen egy sem hangzott el. A konkrét kerékpáros felvetésre közölte, hogy a mivel a gázerőművet nem ide tenné a javaslattevő, így nem lenne pénz a biciklis összeköttetésre.
 
 
 
Botka elmondta, hogy az elmúlt öt évben a kerékpárút-hálózat a duplájára nőtt, és kijelentette, hogy ez a program folytatódik a jövőben is. Dovalovszki jelezte, hogy ez a szemlélet mostanra elavult, nem a kerékpárutak hossza jelenti a kerékpározás fejlődését, ugyanakkor 2006 óta több száz oldalnyi építő jellegű beadványt kapott a város konkrét javaslatokkal, hiába.
 
Végül Polgármester Úr LMP-snek minősített minden jelenlévő választópolgárt, és minden lehetőséget megragadott, hogy Szentistványi István LMP-s képviselőt rábeszélje több fogadóóra tartására. Botka szerint nem kéne beleszólnia a lakosságnak, hogy hogyan tartsák vele a politikusok a kapcsolatot, és nem kéne kritizálniuk a pártokat, hiszen mind Ő, mind a képviselők rendesen tartanak fogadóórákat. „Még bírják erővel? Tessék parancsolni, ki nem volt még?... Gratulálunk szépen az LMP-nek, köszönjük a részvételt” – mondta végül.
 
 
A közmeghallgatás jegyzőkönyve innen letölthető.

Egy fel nem szólaló, de jelen lévő "lakos" olvasói levele.

 

Ami a fogadóórákat és a lakosság részvételét illeti, nézzünk néhány példát:
 
Bartáné Tóth Mária egykori képviselő olykor máshol tartotta fogadóóráját, mint ahol meghirdette, és erről még a biztosító rendőr sem tudott. Nem sok embert ejtett át, mert alig volt érdeklődés. A Tompai kapu úti vasúti átjáróba tervezett bicikliúttal kapcsolatos felvetésekre annyit mondott, hogy nem lehet változtatni, és próbáljunk meg örülni annak, ami lesz. A javaslatok ellenére a kerékpárút megépült, és a balesetek sorra történnek. Egy valaki figyelmeztette erre képviselő asszonyt, aki ezután följelentette.
 Szegedbicaj cikke egy megjósolt biciklisgázolásról a valóra vált 80 éves álom ellenében, és egy másik arról, hogy a gázolás miatti felelősségrevonást hogyan ússzák meg a a lakossági figyelmeztetésre tojó felelősök.
 
A Gábor Áron utcára tervezett gyalog- és kerékpárútra alternatív javaslatok érkeztek Gila Ferenc képviselő Úrhoz, aki leszögezte, hogy aki mást akar, az fizesse ki saját zsebből, mert az állam pénze kerül elköltésre, nem apucié. A terv annyira képtelen volt, hogy végül nem valósult meg. Kapcsolat a képviselővel? Szegedbicaj cikke a Gábor Áron utcai tervezésről.
 
Iványi Aurél korábban biciklis terrorról beszélt, a Városüzemeltetési- és Fejlesztési Bizottság tagjaként a Tisza Lajos krt. biciklis közlekedésével kapcsolatos konkrét javaslatra válaszolva bullshitnek nevezte a felvetést, a civilek nevét kis betűvel írva. Mindezt azután, hogy a megelőző bizottsági ülésen nem szavazott szót a megjelent polgároknak, és a felszólalás közben is folyamatosan közbevágott. A bizottsági tag konkrét lakossági javaslatra adott sajátos reakciójáról itt olvashattok.  A Kerékpárosklub oldalán pedig itt.
 
A Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság nyilvános ülésén szerettek volna városi polgárok megjelenni, ám a napirend és az ülés időpontja nem volt meghirdetve, az ülés munkaidőben volt. Az ülések jegyzőkönyveit több hónapos késéssel, külön kérésre tették csak közzé. A bizottság a használói oldal és a tervező véleményének meghallgatása nélkül döntött az Algyői úti kerékpárútról. Juhász Gyula elnök szerint aki bele akar szólni ezekbe a dolgokba, az legyen képviselő. A szigor csak a Tisza Lajos krt. kapcsán enyhült. A szegedbicaj cikke az Algyői úttal kapcsolatos tanulságos történésekről, amikről alig tudnak páran, pedig tízezrek hétköznapjait érinti.
 
A Városfejlesztési irodán konkrét javaslatokat szeretett volna átadni a Magyar Kerékpárosklub, ám ügyfélfogadási időben csak üres irodákat találtak, a földön szétszórt aktákkal és papírokkal. Később 2011. júniusában ez megismétlődött. Mivel találkozhat az állampolgár, ha ügyfélfogadáskor a hivatalba megy?
 
2011 év elején Haág Zalán tett ígéretet helyszíni bejárás után, hogy közbenjár a Bercsényi utca kétirányúsítása érdekében. A témáról a biciklis civilek egyeztettek az illetékes irodákkal is. A közbenjárás elmaradt, az egyeztetések emlékeztetője sosem került elő, a kétirányúsítás elmaradt.
(ezt követően mégis megvalósult: ÍGY)
 
A közmeghallgatásról még itt is volt szó, az is csak nyilatkozatok kapcsán, és egy hozzászólás volt csupán, aminek írója nem értette, hogy a közmeghallgatáson bárki ott lehet, és kérdést tehet föl…

 

 

 

Megjegyzés: Mivel az írás nyilvánvaló okokból nem hízelgő, könnyedén LMP-snek, vagy valami más pártállásúnak minősíthetnek minket némelyek. Ennek megelőzésére jelezzük, hogy miként a korábbi cikkekből is kitűnik, a szegedbicaj nem szimpatizál pártokkal.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr233511244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2012.01.01. 22:04:16

A kozmeghallgatasrol keszult videon egyszeruen nem hittem el, hogy Botka igy viselkedik... Ezek utan elnezest kell kernem, amiert ra szavaztam...
(bar inkabb mint a fideszes majom, de ki a fenere lehet itt mar szavazni???)

kovboj1 2012.01.03. 12:30:04

szavazz rám. nem fogom megbánni.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.01.04. 00:16:49

Az arrogancia sajnos nem csak a jobboldal jellemvonása :P Bár azt is meg lehet nézni, kikkel van Botka összezárva a városházán - ennyi év után már automatikussá válhatnak a reflexek. Nem, mintha bármilyen politikust mentegetni akarnék :PPPPPP

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.04. 11:44:18

Egyszerű, 2 év múlva meg kell fontolni, hogy kire savaz a pógár! Mindenhol!

ex-dr. vuk 2012.01.05. 12:42:34

@TrueY: na ja meg kell. na de kire? :)
nincsenek opciok. legkisebb rossz?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.05. 14:19:22

@vuk_: Én az alábbit szoktam tanácsolni:

1. írj egy listát a jelöltekről.
2. Ha van 1 szimpatikus, szavazz arra.
3. Ha nincs 1, de van pár, akkor kockadobással válassz ki egyet.
4. Ha nincs szimpatikus, akkor húzd ki a "biztos nem"-eket és a megmaradók között jöhet a kocka sorsolás.
5. Ha egyikre sem szavaznál, akkor menj el és húzd át a szavazólapot. Mert ha otthon maradsz, akkor viszont a végső győztesre szavazol.

Én olyan szavazásokat szeretnék, hogy 99,9% legyen a részvétel és 60% az érvénytelen szavazatok aránya. Akkor a politikusnak nem lenne hivatkozási alapja, hogy lusták voltak a szavazók. Egyébként én pénzbüntetésre ítélném a nem szavazókat. Ebből lehetne finanszírozni a szavazást is! :)

2012.01.07. 15:30:06

@TrueY:
Egy idő után uncsi pl. azt írni, hogy "Ez egy érvénytelen szavazat, amit maguknak köszönhetnek a politikusok."
Sajnos már harmadszorra kellett ilyet leadnom a szegedi pógármester választáson.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.07. 21:25:18

@Dova: Pedig képviseleti demokráciában ezek a lehetőségek... Egy diktatúra mennyivel kényelmesebb! ;)

szegedbicaj 2012.01.07. 21:37:22

@TrueY: Nem, a szavazáson van ennyi lehetőség. Azért tartunk ott, ahol, mert az emberek úgy gondolják, hogy annyi a dolguk, hogy szavazzanak, amúgy meg tojjanak az egészre. És ezt sugalmazzák a politikusok is, mert így nyugtuk van, és azt csinálnak, ami jól esik nekik.

A képviseleti demokrácia egy absztrakt fogalom. Hol a részvételi demokrácia? Nah igen, az egy magasabb szint lett volna, ahonnan már nem vezet az út a diktatúra felé, ahogyan most vezet.

CSI

kovboj1 2012.01.08. 10:01:02

én nem akarok izé lenni, de a csaba-pápai u. közötti átkötést igazából nem annyira tartom indokoltnak. most kb 500 méterrel kell többet tekerni. az 15-ös átlaggal 2 perc.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.08. 12:08:36

@CsImi: Igazad van! Egy demokrácia kiépülése 60-100 év (az okosok szerint). Sajnos mi 20 évig jutottunk és utána megkeztük az alapjainak a felszedését. Ez még nem diktatúra, de már nem demokrácia. :(

szegedbicaj 2012.01.08. 13:03:27

@kovboj1: Merre lenne az az 500 m kerülő? Ha tényleg csak 500 méter lenne, az akkor is az útvonalat ötödével, hatodával megnyújtaná. Sok ilyen kerülőt a biciklis nem bír el, és nem is követ. Az átkelő egy olyan útvonal része lenne, amin a biciklisek elkerülhetik a forgalmasabb utakat, és közvetlen bejutást tesz lehetővé a belvárosba, ebbe fél km-es kerülők nem férnek bele. Ennek sokkal több értelme lenne, mint azoknak a fejvesztéseknek, amik százmillió forintokból valósultak meg a városban.

CSI

kovboj1 2012.01.08. 15:01:18

@CsImi: csaba u-csillag tér 300 m, göndör sor 200 m. kb. abban igazad van, hogy sokkal nagyobb hülyeségekre is költenek pénzt.
hányan járnak a csaba utcából a pápai utcába biciklivel? a szilléri sgt-n ott a bicikliút, a felső tiszaparton dettó. ennyi erővel le lehetne betonozni az egész szegedet, ne érts félre nem a gila ferenc pénzét vigyázom, de jobban örülnék ha az a néhány meglévő bicikliút lenne jobb állapotban vagy jobban átgondolva.

kovboj1 2012.01.08. 15:02:32

a mostani állapotnál az is jobb lenne ha egyáltalán nem lennének bicikliutak, és mehetnék símán a kocsik közt.

szegedbicaj 2012.01.08. 17:48:46

@kovboj1: Valóban jobb lenne, ha nem lennének bicikliutak, de ez sokak számára nem lenne vonzó, hogy a főbb utak forgalmában menjenek bringával. Egyre többen vannak, akiknek viszont a bicikliút nem vonzó (érthető is...), így elég nehéz lesz praktikus, és olcsó megoldásokat találni.

A Csaba utca és a Pápai utca közt senki nem jár kerékpárral, mert nincs min járnia. Ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy jelenleg ki megy át a Bécsi krt-ról a Temesvári krt-ra, a válasz, hogy senki, mert nincs híd, de ettől még kellene.

A kis forgalmú utcákban kijelölt alternatív útvonalak lehetővé teszik, hogy a forgalmas utakon ne kelljen járdára vezetett álságos megoldásokat létrehozni, hanem ott lehessenek a korszerű megoldások, míg a félős, gyerekekkel szédelgősök, meg nagymamák, nagypapik, akik félnek a csúnya buszoktól, mehetnek ezeken az útvonalakon. A rendszert lehetne folytatni a töltéseken, így mind az ingázóknak, mind a kirándulóknak és szabadidős biciklizőknek gyors és kényelmes útvonalai jöhetnének létre.

CSI

kovboj1 2012.01.09. 10:56:46

@CsImi: félreértesz. a kérdésem az volt hogy hányan járnak a csaba utcáBÓL a pápai utcáBA.

egyébként már gondoltam olyanra, hogy mi lenne ha a 10 k/h-ig lehetne a járdán biciklizni, egyébként meg az úton. jelenleg akármilyen sz*r helyen van a bicikliút, ha ki van jelölve csak azon mehetsz. és ez engem sokszor elszomorít.

szegedbicaj 2012.01.10. 18:35:31

@kovboj1: Ahogyan a déli híd sem csak a Bécsi krt-ról a Temesvári krt-ra menőknek lenne jó, így ez az összeköttetés sem a Pápai utcából a Csaba utcába menőknek kellene.

Amit írsz, az egy jó liberális szabályozás, azzal, hogy mondjuk a járdán haladó biciklisnek soha, senkivel szemben nem lenne elsőbbsége, és minden bekövetkező balesetért Ő a felelős. Mert mondjuk 10 km/h-nál is kellemetlen lehet nekimenni egy kiálló autónak. Sajnos elég nehéz megtalálni a mindenkinek optimális megoldást, ilyen nincs is, de ami most van, az jószerivel senkinek sem az.(kivétel persze van) És ez engem is elszomorít.

CSI