2012.01.19. 20:41
Makói befürdő, avagy tovább a bicikli úton!
A hagymájáról méltán híres Makó városa ismét újonnan átadott kerékpárutakkal, és 30 férőhelyes kerékpárutakkal, vagyis őő tározókkal büszkélkedhet. A dolgozó nép… őő vagyis az Európai Uniónak hála egy aljasan virágzó fasor dicsőséges elpusztítása után már épülhetett is a biciklisek (és náluk 5x lassabb gyalogosok) útja, amin immár lehet (értsd kötelező) biciklizni, miután a kivezényelt úttörők … őőő, vagyis útavató gyerekek, a nép nevében átvették azt.
A Makói VTV felvétele az avatóról
A makói helyzetet felmérő fényképes postot itt olvashatjátok. A képek közt látható a Szép utca is, még mielőtt a növényzetet elpusztították volna.Atomboy felvétele a még zöldellő Szép utcáról, és annak hétköznapi forgalmáról.Van videó arról is, hogy Makó talicskás városból kerékpáros várossá fejlődött, mi több kerékpárosbarát lett.Makói VTV felvétele a 30-as sebességkorlátozások, forgalomcsillapított zónák megszűnéséről. (égyször lösz ilyen egy kormányzati ciklusban, vége van, mint a botnak)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2012.01.21. 00:13:20
ex-dr. vuk 2012.01.21. 10:33:31
kovboj1 2012.01.22. 15:26:09
Sir Galahad 2012.02.25. 09:20:54
szegedbicaj 2012.02.26. 19:48:28
CSI
Sir Galahad 2012.02.26. 22:16:41
szegedbicaj 2012.02.26. 22:25:06
CSI
Sir Galahad 2012.02.27. 10:16:08
szegedbicaj 2012.02.27. 22:40:16
A balesetek főként és erősen túlnyomó részt kereszteződésekben történnek. Ahogy láttam, nevezett utcaszakaszon bokrokat telepítettek az úttest és a kerékpárút közé, így a kapukon ki-beállók későn észlelhetik a 20 km/h-val érkezőket. Olyan, hogy egy szabályosan biciklizőn szimplán áthajtson egy autós, nemigen van. Ha mégis lenne ilyen, mert mondjuk merev részeg, akkor a kerékpárút sem véd meg tőle, ld. a legutóbbi békéscsabai esetet, ahol egy járdán biciklizőt gázolt autós.
A rendőrségi statisztikákkal mindig vigyáznék. A 15 helyett 8 baleset pl. drasztikus csökkenésnek számít, de ha korábban mondjuk 5 esetben volt a biciklis a vétlen elszenvedő, míg most meg 8, akkor nem vagyunk előrébb. Megjegyzem a balesetek számának változását elég sok minden befolyásolhatja...
CSI
Sir Galahad 2012.02.28. 08:54:51
szegedbicaj 2012.03.01. 19:41:49
"primitív és átlátszó dolog a tényeket elferdíteni vagy semmisnek tekinteni, ha történetesen ellentmondanak a vélt igazadnak"
Szerintem is, ezért nem értem, hogy pl. miért állítod, hogy a kereszteződések közti szakaszok kompenzálják azt, hogy a kereszteződésekben 11x-es a balesetveszély, ha a biciklisek elkülönített, irányhelytelen úton érkeznek bele. Néhány felvetésemre meg szemérmesen nem reagáltál, ehelyett előhoztad a Föld alakját. Annak örülök, hogy végül mégis elismered, amit mondok, csak tartok tőle, hogy még mindig nem érted.
CSI
Sir Galahad 2012.03.01. 22:01:15
Go Jóska 2012.03.02. 22:50:04
Továbbá, ha már felhoztad, hogy milyen veszélyes a közút, mert ott hátulról belemennek, meg elsodorják a biciklist, szeretnék csak egy konkrét példát ilyen esetről, úgy, hogy egyik fél sem követett el valami nagyon durva szabálytalanságot (pl. ittas vezetés, jelzés nélküli, hirtelen irányváltoztatás, vagy ilyesmi)!
Sir Galahad 2012.03.02. 23:11:27
szegedbicaj 2012.03.03. 00:29:15
Arra sem mondtál semmit, hogy szerinted miért nem felel meg az úttesten integrált vezetés, ha mondjuk Bp-n, vagy Szegeden megfelel. Mi igazolja, hogy ezen eljárásokkal több baleset maradt volna meg?
CSI
Sir Galahad 2012.03.03. 08:45:51
A baleseti statisztikákat meg lehet próbálni kiforgatni, de a tény akkor is tény marad: a kerékpárutak megépítése után erősen csökkent a balesetek száma.
Megpróbálhatod ezt mással magyarázni, de még mindig ott marad a kérdés: ha szerinted 11-szer veszélyesebb a bicikliúton közlekedni, mint ha nem épült volna ilyen, hogy lehet, hogy nem emelkedett drasztikusan a kerékpáros balesetek száma? Erre kitalálhatsz valami bonyolult magyarázatot, de szerintem van egyszerű is: az, hogy ebben is hülyeségeket beszélsz.
Arra, hogy miért nem felel meg az integrált vezetés Makón, nem tudok mit mondani. Nem ismerem annyira Szegedet, Budapestet meg semennyire - lehet, hogy ott vannak olyan részek, ahol valamilyen speciális ok miatt ez működik. Makón más megoldást választottak, és itt ez bevált, meghozta a várt eredményt, jóval kevesebb lett a biciklis baleset. Ez a lényeg, a többi mellébeszélés.
szegedbicaj 2012.03.03. 15:59:15
CSI
Sir Galahad 2012.03.03. 22:15:55
szegedbicaj 2012.03.03. 22:18:22
CSI
Sir Galahad 2012.03.04. 08:50:47
csanadvary 2012.03.04. 09:06:36
Mikor valósul meg a Szeged-Arad kerékpárút???
Mindkettő évek óta lebeg a levegőben, mint az ökörnyál...
szegedbicaj 2012.03.04. 19:26:18
CSI
szegedbicaj 2012.03.04. 19:28:14
CSI
Sir Galahad 2012.03.04. 21:05:20
szegedbicaj 2012.03.04. 22:46:18
Továbbá továbbra sem látom az okozói-részesi arányt, ami pedig egy normális biciklis szempontjából nem közömbös.
CSI
Utolsó kommentek