A hét elején a Budapéesti Közlekedési Központ (BKK) két olyan lépést tett meg, ami elnyerte a budapesti biciklisek tetszését: A Margit hídon felfestették a kerékpáros nyomokat, mely megerősíti, hogy nem kötelező a szeparált, járdán futó kerékpárúton tekerni, illetve az Andrássy úton megcserélik a kerékpársávot a parkolósávval, és még biztonsági zónát is kijelölnek.

Szeged város vezetői megirigyelték a BKK hirtelen népszerűség növekedését, illetve belátták, hogy így is lehet, ezért a Magyar Kerékpárosklub szegedi tajgaival tárgyalásokat kezdeményeztek. A pénteki, éjszakába nyúló megbeszélés után arra jutottak, hogy felhagynak az eddigi elavult és balesetveszélyes szeparált megoldásokkal, láthatóan cikinek találták a Szegedre ragasztott "Magyar Amszterdam" jelzőt.

Első lépésben az MK Szeged által javasolt új forgalmi rendet alakítják hétfő hajnalban. Például felfestik a Csongrádi sgt-i buszsávon a kerékpáros nyomokat, ezzel véget vetve az évek óta tartó bizonytalan helyzetnek, és az Algyői útra kerékpársávokat terveztetnek az elkülönített kerékpárút helyett. De nem állnak meg itt, sőt, további célkitűzései vannak a városházának. A világ lehető legkerékpárbarátabb városa címet szeretnének megszerezni, ami a remek földrajzi adottságoknak köszönhetően minimális ráfordítással össze is jöhet.

Nyár elejére leszerelik az összes (gyalog- és) kerékpárút és bringatilos táblát, helyükre, ahol indokolt (Nagykörút, József Attila sgt, stb) a forgalom mértékének megfelelően kerékpársávot vagy kerékpáros nyomot festenek. Utóbbit őszre időzítik, mivel a nyár elején két városba is tanulmányútra utazik egy 3 MK Szeged tagból és 3 szegedi közlekedési szakemberből álló csapat. Az első cél a svájci Luzern lesz. a lenti videón látható, milyen infrastruktúra van a városban.

A kerékpárosklub tagjai a kerékpározhatóságot és biztonságot fogják vizsgálni, míg a szakemberek azt, hogy a megvalósíthatóság miként történhet majd idehaza. Utána, várhatóan júliusban Portlandbe fognak utazni, amely Luzernhez hasonló kerékpáros infrastruktúrával rendelkezik, de nemcsak ezt fogják tanulmányozni, hanem a tömegközlekedésen való kerékpárszállítást is. (streetblog.net)



Mindezek mellett Botka László, Szeged polgármestere bejelentette, hogy a Bringázz a Munkába kampány keretében Ő is kerékpárral fog bejárni munkahelyére, példát mutatva kollégáinak és a lakosságnak. Méltó követője lesz Boris  Johnsonnak, London polgármesterének.

(metro.co.uk)
 

Nagyon lelkesek vagyunk, régóta vártunk ezeket a pozitív, biztonságot és komfortot növelő változásokat! Csak így tovább!

 

 

 

Kedves olvasók, ha esetleg elhittétek volna, hogy az első bekezdésen kívül más is igaz a postból, akkor nézzetek a naptárra. :)


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr144353033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csanadvary 2012.04.02. 08:06:25

Mondjuk a Botka a munkába bicajjal már tényleg túlzás, de én az elejét totál bevettem....szép lenne!

ex-dr. vuk 2012.04.02. 15:52:40

Hat igen, ez mind elkepzelhetetlen Szegeden... :(
süti beállítások módosítása