atomboy 2012.10.04. 22:26

Mi a különbség?

Máig uralkodó nézet, hogy a kerékpárosokat lehetőség szerint el kell tüntetni a jelentősebb utakról, és a gyalog- és kerékpárútnak kijelölt járdára kell vezetni. Kitesznek egy kék táblát, esetleg sárga csíkot is festenek a járdára, és kész a beruházás, ahol addig tilos és veszélyes volt bringázni, onnantól kezdve kötelező. Ennek mindenki örül:

  • hétvégi biciklisek, mert nem kell a veszélyesnek hazudott forgalomban haladniuk
  • az autósok, hogy a hülye biciklisek eltűnnek az útból
  • a politikus, mert jó sok km-t mondhat a kerékpárutak hosszára és még járdát is fejleszthet biciklis pályázatból
  • a gyalog- és kerékpárút építői, holdudvaruk, akik leakaszthatnak az uniós pénzből

És a valóság:

  • A gyalog- és kerékpárút – úttest kereszteződéseknél gázolják el a legtöbb kerékpárost.
  • A bicikliseknek hirtelen felbukkanó gyalogosokra kell számítaniuk, az útminőség gyenge, a közvilágítás is, kanyarodni nem lehet róla keresztutcára.
  • az autósok a mellékutcákból érkezve, vagy a védett útról kanyarodván nem veszik észre a bicikliseket
  • a bringásokat járdára szoktatják, egyben kitiltják őket eredeti közegükből, az úttestről.
  • a gyalogosok náluk 4-5x gyorsabban haladó járművek elé lépnek a házuk, iskolájuk ajtajából

jardakgyasz.jpg

Néhány éve t.m. 600 aláírást kapott Botka László Polgármester, amivel a szegediek kérték, hogy a járdák a gyalogosoké maradhassanak, ne vezessék oda a bicikliseket. Azóta gyalog- és kerékpárút lett a Kossuth Lajos sugárúton, Kiskundorozsmán, a Kálvária sugárúton a Fő fasoron, a Boldogasszony sugárúton, és még sorolhatnánk, és ilyet terveznek az Algyői útra is.

Ti mit gondoltok? Kommentben várjuk a véleményeteket!


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr64820724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.10.04. 22:54:54

Egyszer gombázza el a Kálváriás rémségen a 70 centis járdán egy odaterelt kerós a GTK épületéből kilépve a Költségvetési Tanács elnökét és lesz nemulass.
Még rosszabb eset, ha ugyanott engem gombáznak el, mert akkor meg lehet új CM szervezőt keresni.

Szóval köszönjük Városüzem-Magyar közút-Pólus szentháromság. Tényleg ilyesmire kell elkölteni az európai adófizetők adóforintjait, mert már ők sem tudják mire költeni: www.huffingtonpost.co.uk/2012/09/26/spain-riots-protesters-clash-riot-police_n_1915225.html

ex-dr. vuk 2012.10.05. 08:18:47

Ami meg rosszabb, hogy az autosoknal a dudalasi kedvet noveli, ha megsem ezen a szaron mesz. Bar a tendencia csokkeno (a dudalase), azert meg akadnak szep szammal.

En kerulok minden ilyen szakaszt, ha megis ilyen uton mennek akkor uttest...

Egyebkent nem a Kalvarian van a legkeskenyebb jarda, hanem a Var mellett. Kb 40-50cm a legszukebb resz.

Go Jóska 2012.10.13. 18:35:52

Hol kell engedélyt kérni közterülti endezvényre? Mert írni kéne oda egy nyílt levelet, amelyben engedélyt kérünk (a Magyar Kerékpáros Klub szegedi tagozata) rendezvény tartására a Nagy Körút valamelyik szakaszán, mely szakaszt arra az időre a gépjárműforgalomtól teljesen elzárnánk. (Mindegy milyen időpontban, nem muszály a csúcsforgalomra időzíteni.) Az engedély megadhatóságát azzal lehetne indokolni, hogy az aránytalanul nagy forgalom-akadályozás más (több esetben legalább részben magáncégek által szervezett) rendezvények alkalmával sem szokta meggátolni az engedélyezést (pl. Hídivásár és bármely Dóm téri rendezvény).
A levél másolatát mondjuk a Délmagyarban kellene közzétenni.
Amennyiben - ahogy az várható - az engedélyt elutasítják, tüntetést kellene szervezni, melynek helyszínét úgy választanánk meg, hogy az teljesen blokkolja minden irányból legalább ötven méterre a városházába való bejutást (csak a gépjárműveket tartóztanánk föl). Ideje lenne tudatosítani a városatyákban, hogy forgalmas utakat, még ha azok "csak" biciklis forgalmat bonyolítanak is le, nem szabad csakúgy, minden szíre-szóra lezárni!

(Nekem ma délelőtt telt be a pohár, amikor, sietve az úticélomhoz, már megint egy lezárásba futottam a Dóm téren. Harmincnál kevesebben lézengtek ott, többségük rendező, és a kedvükért többszáz ember útját blokkolták. Bár állítólag (az egyik rendező mondta) most legalább nem volt tilos a Zrínyi utcán kerülni. De ez még akkor sem tisztességes!
Ja, igen, ez volt ott: www.delmagyar.hu/sport/dom-valto_-_gyozott_a_futas/2302120/
Győzözz a futás, ja! A biciklizés fölött! Amúgy jól tudom, hogy ennek a Fürdők kft-nek nem a város a többségi tulajdonosa? Mert ha igen, akkor ugye egy magáncég kedvéért lett lezárva egy forgalmas út!)

szegedbicaj 2012.10.14. 00:04:36

@Go Jóska:

Már az Aradi Vértanúk terén is tilos volt tekerni, pedig nem is volt lezárva, és az elkerített futópálya mellett is volt hely. Így persze hazugság, hogy a Zrínyin lehetett kerülni, frászt, lehetett gyalogolni szépen.

A nagykörúti blokád kontraproduktív lehet, a városháza elbarikádozásáért meg úgy járhatsz, mint az Orszgháznál tüntetők. Mivel némelyek hozzágyógyultak az autójukhoz, ha nem engeded át az autót, azzal már korlátozod a személyes szabadságát.

Amúgy tele a hócipőm ezekkel a kerülőút nélküli aljas lezárásokkal, de nincs mit tenni. Lehet írni az újságba olvasói levelet, reklamálni a képviselőnél, és a közút kezelőjénél a Városüzemeltetési Irodán a polgármesteri hivatalban.

CSI
süti beállítások módosítása