2013.01.28. 19:20
Kövess velünk egy városi beruházást! – II. Baljós árnyak
Kicsit módosult a helyzet a Gyálarét – Hattyas – Alsóváros kerékpáros útvonal tervezése kapcsán. Kiderült, hogy a kezdetektől fogva eldöntött valaki mindent. A lakosság a legjobban teszi, ha nem tud semmiről. 600 millió forintunk a tét, ilyenkor jobb, ha nem szólunk bele, mire költik, mert nem tudjuk, mi a jó nekünk. A dolgok gengsztertempóban történnek, de próbáljuk követni, tartsatok velünk!
Valaki már döntött, mielőtt kérdezett volna
A valaki Hüvös László képviselő volt, aki felismerve, hogy a kiskertekben élőknek ígért járdát csak a kerékpáros közlekedésre szánt uniós pénzből tudja megoldani, elment a Városfejlesztési Irodára, ahol lezsírozta, hogy a bicikliseket járdára vezetik. Ez köszönőviszonyban sincs azzal a koncepcióval, amit a képviselő kapott a kerékpárosklubtól, és aminek látszólag úgy örült anno. A Vagyongazdálkodási Bizottság ezután jött a képbe, amely végül rábólintott a tervezésre. Az ülés jegyzőkönyvét itt olvashatjátok. Az infrastruktúra jellegére vonatkozó programot kapta meg a Pólus, hogy kiválasszák hozzá a tervezőt, a Magyar Kerékpárosklub csak ezután kapta meg a vázlatos terveket, melyeken a csomóponti átvezetések még nem voltak kidolgozva, de az infrastruktúra jellegén már nem lehetett módosítani.
Pedig hát a csomóponti átvezetések
Azokból lesz több is, pedig ezeknél történik a legtöbb baleset. A biciklseket konkrétan keresztbe vezetgetik az úttesten, amiről leterelték őket a járdára. Ennek ugyan semmi pozitív hozadéka nincs, de a választókat lehet kábítani a kerékpárutak hosszával. A Tompai kapu út korábban részletezett problémája sem szűnik meg, bár a képviselő szerint igen, ha mást nem, villogó sárga lámpákkal, nyomógombos zöldkérő lámpákkal, és egyéb roppant drága, és fölösleges létesítményekkel. Már konkrétan kirajzolódnak a leendő biciklisdaráló helyek, a szőregi mintára újabb biciklis akadálypálya készül, a zöldfelületek jelentős pusztításával. A tervezéssel sietni kell, mert a következő uniós ciklusban be kell nyomni a projektet, ha a fene fenét eszik is.
A használók, az emberek
Ők nem tudnak semmiről. Lakossági fórum erről nincs, nem is lesz. Most dől el, hogyan fognak sok-sok éven át közlekedni az Ő pénzükből épített környezetben, de nekik ebbe egy fikarcnyi beleszólásuk sincs. Jobb, ha nem is tudnak róla. Utólag majd megtudják, és örvendezhetnek a friss aszfalt felszálló gőzétől elkábulva, panaszaikkal pedig lekoptatva, hogy már nincs mit, és nincs miből módosítani. A Horgosi úti kerékpárútból valószínűleg nem lesz semmi, a nyomvonal az Alsónyomás soron lesz kijelölve, B+R és társai, hogy valami elektromos tömegközlekedést is belekavarjanak a dologba. Ömlik tehát a pénz, majd megtudjuk mibe. Amiről persze senki nem beszél majd, hogy egy jószerivel teljesen baleset- és konfliktusmentes útszakaszról van szó, ahol békében megférnek egymással a közlekedők. Járda tényleg kéne,de csak gyalogosoknak, biciklisek nélkül.
A módosult menetrend tehát
- Hüvös László képviselő eldönti a lényeget a Városfejlesztési Irodán (kész, 2012. november eleje körül)
- Vagyongazdálkodási Bizottság rábólint, hogy engedélyezési tervek készüljenek (kész, 2012. november 12. - 25-1026/2012. (11.12.) VB. sz. HATÁROZAT)
- Kerékpárosklubot értesíti a képviselő, hogy a Pólus intézi a terveztetést (kész, 2012. november 12.)
- Pólus értesíti a Kerékpárosklubot, hogy még az idén (2012-ben) el kell végezni a tervezést, lesz bejárás is, közben ajánlattételi felhívást bocsát ki a tervezésre, melyre tervezők jelentkezhetnek. (kész, 2012. december)
- Érdeklődésre, és a biciklis aggályok jelzésére közli a Pólus, hogy hol van még a bejárás, még majd csak akkor lesz, ha már megvan a tervező, 2013 márciusig kell elkészülni a terveknek (kész, 2012. december)
- Tervező kiválasztása megtörténik, aki rögtön előzetes vázlatot készít, ami már december végére kész is. (kész)
- Kerékpárosklub megkapja a vázlatos tervet, és a koncepcióban kapásból rengeteg hibát talál. (kész, 2013. január 8.)
- Hüvös László közli, hogy 600 millió forintos beruházás a tét, sietni kell, a szakértők tudják mi kell, az emberek ne szóljanak bele, minden panasz meg lesz oldva, de az infrastruktúra jellegén nincs már mit változtatni. (kész, 2013. január 25.)
A folytatás korántsem biztos, és képlékeny:
- A tervező és a Pólus munkaidőben megtartja az egyeztetéseket, és a vonalbejárásokat, amin civil nem tud részt venni, mert dolgozik, de ha mégis, apró, jelentéktelen észrevételei lehetnek.
- Megy majd a kakafűrészelés a műszaki megoldhatóságokról, és arról, hogy mit, miért nem lehet megcsinálni, végül születik egy kínmegoldás. Tervező tervez.
- Az engedélyezés lemegy, és az NKH persze gond nélkül engedélyezi a terveket, mert miért ne.
- A tervek fiókba kerülnek, és várják az uniós pályázatot, a képviselő közli a járdára áhítozókkal, hogy már folyamatban az ügy. A bizottságok rábólintanak, a közgyűlés is, megint bővül a biciklis hálózat.
- Uniós pénzt megítélik, jön a közbeszerzés, aminek sajátosságai és a magyar gyakorlat alapján folytán a pénz jókora része elfolyik ide-oda, de papíron minden rendben lesz.
- Megindul a kivitelezés, kivágnak csomó fát, túrják a földet, anyagot kispórolnak, a Térségi Tükör, Szegedi Tükör és más pártok, és helyi kiskirályok által közpénzből finanszírozott propagandalapok fényképes riportot közölnek, hogy a kerékpáros kánaán a küszöbön áll, és még járda is lesz, évszázados álom válik valóra, bla-bla. A Kerékpárosklub talán benyüsszent valamit, hogy 40 éve elavult a koncepció, szakmailag rég meghaladott, nagyobb lesz a balesetveszély, de erre senki nem figyel.
- A kivitelezés elkészül, megint propaganda, szalagvágás, szenteltvízlocsolás, kivezényelt gyereksereg, a bicikliseket rákényszerítik a létesítményre. A többség örül, végre teljesült az álom, inkább meghalnak balesetben, de legalább nem kell az 50-nel száguldó autók között biciklizni. (leszámítva az átkeléseket, de az csak reflex kérdése)
- Az első hó még be sem fedi az egészet, hogy aztán persze ne takarítsák, amikor elgombázzák az első bicikliseket a képtelenül hülyén kialakított átvezetéseken. Jogosítvány hiánya az oka mindennek, nyilván.
- Opcionálisan némi lakossági panasz lehet, a gyalogosok, a biciklisek és az autósok egymás torkának eshetnek, hogy mindenki cikázik, megy, császkál, ténfereg, mint az állat. A biciklisek ott is járdán mennek, ahol nincs kerékpáros tábla. Módosításra nincs pénz, minden megfelel az előírásoknak, a közlekedési morál az oka mindennek a biciklisek hülyék, a gyalogosok gonoszak, az autósok vadbarmok.
- A fagyökerek szétnyomják a létesítményt, a fagy végzi a dolgát, a sarat felhordják a kiskertekből, kavics, és sár az aszfalton, a balesetekről nem számol be az újság. Panaszra a válasz: a karbantartásra sajnos nem ad az unió pénzt, az útfenntartó meg szegény, mint a templom egere. A kormány a hibás, a polgármester, a másik oldal, a valóság meg az, hogy a karbantartási pénzeket a látványos propaganda-beruházások pályázati önrészére nyomják inkább, amúgy sem lenne elég az isten pénze sem, hogy karbantartsák a sok tákolmányt.
7 komment
Címkék: botrány kerékpárút mkszeged alsóváros
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dova (törölt) 2013.01.28. 21:14:40
Dova (törölt) 2013.01.28. 21:15:44
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2013.01.28. 23:33:36
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2013.02.03. 01:39:40
Go Jóska 2013.02.09. 05:12:46
szegedbicaj 2013.02.09. 15:01:17
CSI
Utolsó kommentek