pici_1.jpgA nagy uniós pénzleszívó mechanizmus Hódmezővásárhelyen is dübörög, magyarán eme kies alföldi városkában is arra van szükség, amire pénzt tudnak szerezni, és nem fordítva. Azért, hogy ez így is maradjon, a lakosság véleményét igyekeztek minél nagyobb ívben letojni. Hanem némely lakók mégis azt mondták, hogy egy kisforgalmú mellékutcán ne épüljön kerékpárút, írja a Délmagyar. Néhány "paraszt nem akar vakulni", hanem ésszerű közlekedést akar. Mi lesz ebből?

Mire készülnek Hódmezővásárhelyen?

Vásárhelyen, mint az Alföld számtalan településén, dúl a kerékpárútépítési láz. A biztonságra hivatkozással többnyire zöld felületek helyére, vagy járdák helyére vezetik a kerékpározókat. Ez egyébként a lakott területen teljesen elavult, és nem is biztonságos módszer, de ez nem érdekel nagyon senkit. Az uniótól pénzt lehet az építésre pályázni, sok szavazó biciklivel jár, és azok is örülnek, a biciklisek eltűnnek az úttestről, akik autóznak.
Most a 297 millió forintból a Mester utcán, a Pálffy és a Holló utcán is, és ugyanígy a Kölcsey utcára is készülnek elkülönített kerékpárutat építeni, csak utóbbinál a lakók lázadnak.

Miért lázadnak a lakók?

A Kölcsey utca egy mellékutca , ami a párhuzamos gyűjtőút, a Csomorkányi utca mellett fut. Utóbbi elég széles, hogy az úttesten kerékpárSÁVot jelöljenek ki, de ehelyett a kisforgalmú mellékutcán építenek külön bicikliutat. A lakók szerint itt nem is jár annyi biciklis, amiért érdemes elkülöníteni a őket, a kerékpárút miatt zöld területet kell elpusztítani, és a kapukon való ki- és beállás, a kapuk előtt megállás is macerás lesz, a hóeltakarítás is. Ha már mindenáron kerékpáros létesítmény kell, akkor miért nem az úttestből választják le (azaz jelölnek ki kerékpársávot -a szerk.)? – kérdik a lakók.

Most akkor mi lesz?

Az önkormányzat majd szakmai fórumon győzködi a lakókat, hogy milyen jó lesz nekik a kerékpárút, erre elhívják a rendőröket, műszaki irodát is. Bár a városüzemeltetési csoportvezető szerint végleges döntés csak ezután születik, a városfejlesztési iroda vezetője szerint viszont már nincs mit változtatni a terveken, erre van szerződés.  Ismerős lekoptatás ez, csak a valóságtartalma aggályos. Hivatkoznak rá, hogy napi 3000 kerékpáros halad itt el, de arról nagy a csönd, hogy hány személygépkocsi, mert ha ez kiderülne, úgylehet mindenki röhögőgörcsöt kapna, hogy itt valaki bicikliutat akar építeni. Talán a vásárhelyi hivatalnokok és városatyák is meglepődnének, ha tudnák, hogy a korszerű szakmai nézetek régen elavultnak, és hibásnak tartják azt, amit ők művelnek, sőt, az Állami Számvevőszék tavalyi elemzésében is rámutatott az ilyen lakott területi kerékpárutas beruházások hiányosságaira. A Magyar Kerékpárosklubnak, mint az ország legnagyobb kerékpáros szakmai érdekvédelmi szervezetének véleménye sem érdekelte a hivatalnokokat, tervezőket, és úgy tűnik, a lakók véleménye sem.

Ahol kéne bicikliút, oda meg nem épül...

A Vásárhely és Szeged közötti 47-es utat közben felújítják, szalagkorlátot is kap, 90-100 km/h-val haladhatnak majd a járművek rajta, de a mellé tervezett kerékpárutat törölték a beruházásból. Pedig az ellen nem tiltakozott senki, és még szükség is lett volna rá, nem úgy, mint egy kis városi mellékutcán. Ehelyett várhatóan megtiltják a biciklis közlekedést a két város közötti úton.

A Délmagyarországnak a Kölcsey utcai kerékpárútról szóló cikkét itt olvashatjátok

Itt olvashattok a közösségi tervezésről, amely a magyar ugaron (hazánkban) valami elvont, ismeretlen fogalom sajnos.


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr235761735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2014.01.16. 22:55:49

Jaj ne már, a Csomorkányi úton még szalonnázni is lehetne - olyan széles és annyira üres.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2014.01.16. 23:01:57

A 47-es Szeged-Algyő-Tisza közötti kerékpárútjának az elszabotálása pedig vérlázító: elég sok kerékpáros használja, és, ha valahová VALÓBAN kellene építeni, akkor az ez a szakasz, nem pedig Tökfalu érdektelen kis utcája. Olyan jó, amikor a NIF a saját terveit szabotálja "nem akarunk kisajátítással vesződni" alapon. A 47-es Tisza-Kopáncs, Kishomok-Népkert melletti "kerékpártakról" (=régészeti emlék) nem is beszélve. Ahol nem középen nyílt szét az aszfalt, ott keresztben nyomták fel a gyökerek. De erre nincs pénz, mert kell a Csudapötyi utca leviacolorozására, mert ahhoz van a méltóságos uraknak esze.

Dova (törölt) 2014.01.16. 23:58:37

Egy nyílt levél Lázárnak?
süti beállítások módosítása