2010.12.20. 16:15
Nem baj, ha leszorítanak, akkor inkább gyalogolj
Pár hete a Délmagyarország Kapcsolatok rovatában olvashattuk az alábbi írást, amelyben egy kerékpáros nem érti, hogy ha több szabályos alternatívája is van a közlekedésnek, az egyiknél miért szorítják le a szabálytalankodó sofőrök. A válasz a rendőrségtől érkezett, és a nyilatkozó ahelyett, hogy a szabályos közlekedés mellett állt volna ki, inkább balesetveszélyt vizionált, és a gyaloglást javasolta a bringásnak.
Merre tovább?Magyar Ilona szegedi olvasónk azt szeretné tudni, hogyan juthatnak tovább a kerékpárosok a Károlyi utcai kerékpárútról egyenesen a Mikszáth Kálmán utcába. A Tisza Lajos körút sarkán látható tábla szerint behajtani tilos, kivéve a tömegközlekedési eszközöket, a kerékpárosokat és a taxikat. Ennek ellenére sokadszorra került olyan helyzetbe, hogy az arra közlekedő autóbuszok, trolik leszorítják az útról.
Vad Róbert százados, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság Megyei Baleset-megelőzési Bizottság titkára válaszolt: a Tisza Lajos körúton keresztülhaladva gyakorlatilag semmi nem tiltja a haladást az útesten, viszont buszok, trolik között a kerékpáros közlekedés – véleményük szerint – kifejezetten balesetveszélyes. Alternatíva: a Tisza Lajos körútnál le kell szállni a kerékpárról, a kijelölt gyalogosátkelőhelyen áttolni a másik oldalra, és ott továbbhaladni a járdától útburkolati jellel elválasztott kerékpárúton. Azt a sávot mindkét irányban közlekedve igénybe lehet venni. Álláspontjuk szerint ez a megoldás – lehet, hogy kényelmetlenebb a kerékpárra történő le- és felszállás miatt – a Mikszáth Kálmán utca adta körülmények között a legbiztonságosabb módja a kerékpáros közlekedésnek.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Politikailag korrekt kerékpározás 2011.01.18. 16:37:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2010.12.20. 20:56:13
picasaweb.google.com/saganbp/Wiesbaden#5511229134327935874
Csak az ellenirány jön a járdán. Ugyanígy felosztva Szegeden szélesebb járdafelület maradhatna a gyalogosoknak. Ennél már csak tényleg az ellenirányú kerékpársáv lenne jobb. De nyilván normális megoldásra nincs pénz.
ex-dr. vuk 2010.12.20. 21:18:22
bbandi 2010.12.20. 22:35:28
-A gyalogos lámpa szerint szoktam a kerékpáros átvezetésen, ami biztonságos, de biztosan szabálytalan.
-Ha kimegyek az útra, akkor rossz irányba megyek egyirányú utcában.
-Vagy egyszerűen annak az útnak kitáblázása és a befejezése is szabálytalan?
szegedbicaj 2010.12.20. 22:52:41
CSI
viva_espana 2010.12.20. 23:14:32
beked 2010.12.20. 23:14:44
Vajon a közlekedési vállalathoz is eljutnak ezek a panaszok?
Én nem tekertem még Szegeden, de nagyon kiváncsivá tesztek a számos okosnak tűnő és sok nagyon rossz megoldási keverékkel és a fura magatartásokkal.
Egyébként Fehérváron (bár közúton) szintén azt tapasztalom, hogy előszeretettel centiznek, szorítanak le a buszok (sokszor ugyanazok, akik települések között képesek lelassítani mögöttem és olyan óvatossággal előzni, hogy az már fáj.
szegedbicaj 2010.12.20. 23:23:59
CSI
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.12.21. 12:51:18
Egyébként meg: egy rendőr hogy a rákba mondhat olyat, hogy a tisztelt szabálykövető állampolgár húzza be fülét farkát, a szabálytalankodók miatt?! Ennyire nem élünk jogállamban és ennyire impotens a rendőrség?!
Csávókámat úgy rúgnám ki, ha a főnöke lennék ilyenért, hogy a következő megálló a szomszédos galaxis lenne.
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.12.21. 14:12:09
@viva_espana: Szepen megfogalmaztad, 5-os.
@beked: Mivel nem vagyok hajlando a Lofaranal szerencsetlenkedni, inkabb Mikszath-Bolyai/Joska utvonalon megyek Alsovarosba, elofordult, hogy naponta tobbszor. Es soha, de soha nem volt egyszer sem leszoritas, mondjuk, en inkabb lassu nekiindulassal eloreengedem a buszokat, es nemegyszer megkoszontek.
Szerintem inkabb az tortenhetett, hogy a busz, miutan megelozte a kerekparost, be akar allni a megalloba, de a kerekparos befurakodott a busz jobb oldalara. Amikor keszitettem a fotosorozatot, akartam megfigyelni a szokasokat, de valoszinuleg Vad Robert ostoba szovege miatt rengetegen attoltak/atgurultak Karolyi utca bal szelere.
Egyebkent nincs rossz velemenyem a kozlekedesi vallalat soforeivel, velem valahogy egyutt tudnak kozlekedni. Es ezt nem ugy ertem, hogy mindenrol lemondok, sokszor ok mondanak le a javamra, pl nem allnak be elem megalloba Csongradin. Mondjuk, nagyon regen volt (3-4 eve) egy helykozis TV-s sofor, aki jardara mutogatott. Azota nem volt onbiraskodo sofor.
Ha van kedved, tavasszal vagy nyaron gyere majd Szegedre, szivesen bemutatunk mindenfele kerekparos megoldast. Ha kell, tudok adni bicajt.
bbandi 2010.12.21. 15:28:15
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.12.21. 17:26:54
bbandi 2010.12.21. 17:36:40
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.12.21. 17:50:01
Az jogos, hogy hozza vannak szokva a regi kialakitashoz, de mashol (Pl Szentharomsag utca) mindenfele fajta kijeloles hianya ellenere mernek az uton tekerni, itt miert nem?
ex-dr. vuk 2010.12.21. 18:07:32
Ha szabalyos egyenesen menni, akkor ez miert van ott?
Egyebkent a busz leszoritasa mar reg nem szabalysertes, hanem buncselekmeny.
bbandi 2010.12.21. 18:11:00
A Szentháromság utcában meg nincs kijelölt hely a biciklinek. Ha viszont van kijelölt hely a biciklinek, akkor kötelező ott menni, hacsak nincs jelölve külön, amit általában felfestéssel szoktak.
beked 2010.12.22. 19:59:18
Én azt hittem a cikk azért született, mert konfliktus ott rendszeres és nem pont azért, mert a rendőrség műveletileg idenpotens.
Én azt gondolom, hogy az együttközelekdés főleg tömegközlekedéssel pont azért lehetne, jó, mert mindenkit rákényszerít bizonyos toleranciára és a másikra való figyelésre (mert az átlagsebesség bringának busznak városban kb egyenlő, így életszerű a találkozás)
Bár én magam minden igyekezetem ellenére hozok néha rossz döntéseket és kapok nemvárt válaszokat is néha. De a hivatalos söfőrök elérése tájékoztatása (és szankcionálása) sokkal könnyebb lehet, mint a teljes társadalmat elérni, míg a másik oldalon a (tapasztalataim szerint) általában már legalább csirájában meglévő tömegközlekedés és a nagy jármű iránti előzékenységet és tiszteletet kell csupán erősíteni és terjeszteni.
Igazából olvasva, meg hallgatva a rendőri hozzáállást folyton elgondolkodom, hogy "ellenük" fel lehetne lépni valahogy és hogyan. Persze, sajnos engem leginkább az ötletelés tüzel fel, szóval nem munkát akarok ám másra osztani... és ebben az irányban semmi nem jutott eszembe.
Egyetlen gondolatom, amihez még nem néztem meg újra a teljes KRESZ-t, hogy egy zebrás átvezetésnél az útról balra nagy ívben kanyarodási akciókat tartanék (az úttest merőleges a bringaútra) Az út-bringaút kereszteződés, ha tábla nem tiltja, akkor ezt balra húzódással kell elvégezni miközben zebra van az úton, tehát gyalogosnak, szemből érkezőnek elsőbbsége van... Mert tegnap pont csináltam ilyet reflexből, csak ott az átvezetésnél nincs zebra és bár a mögöttem levő nem keveset dudált a szemből érkező autós, meg a jobbról érkező kerékpáros párral simán nyomtunk egy szabályos jobbkezes kereszteződésen való áthaladást, a mögöttem több 10 perces sorompós várakozásból szabaduló autóban ülők nagy örömére (bár szerintem ott a kerékpárutnak macisajt van... )
szegedbicaj 2010.12.23. 11:18:46
CSI
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.12.26. 18:44:26
A "szolgál(tat)ás" minőségét jól érzékelteti, hogy az egyik egyenruhás úriember szerint a visszapillantó tükör a kerékpár kötelező tartozéka. Bullshitométer pirosban.
Utolsó kommentek