Megépült Szegeden az ország első és egyetlen olyan többsávos jelzőlámpás körgeometriás csomópontja (becenevén körforgalom) , melyen még villamos is keresztülhalad. Voltaképp ez utóbbi miatt lehetett az egészet az elektromos tömegközlekedési projekt keretében megvalósítani. Az autósok néhol 2, néhol 5 sávban érkeznek a körhöz, az átjutási szintidő 1 perc. A sávok között ledek vezetik a járművezetőket, a sávok szélesek, a lámpák hangoltak, nincs fennakadás. Hogy ennek mégis mi értelme van? Nos, semmi, csak a szegedi közlekedésszervezés szeret a zsákutcák felé szaladni. (a képen: véletlenül az utat táblázták ki gyalog- és kerékpárútnak. Ezért berajzoltunk az útra pár táblát, meg oszlopot, hiszen a gykpúton ezek szoktak lenni. Legfeljebb majd kikerülik...)

 
Sajnos a gyalogosokról és a biciklisekről megfeledkeztek. Végülis miért számítottak volna rá, hogy biciklizne itt valaki abban a városban, amit mellesleg kikiáltottak Magyarország Amszterdamjának, és ahol a lakosok 9%-ka kerékpárral közlekedik rendszeresen? No persze – tanakodhattak aztán - azt mégsem lehet hagyni, hogy a kerekezők ebben a hatalmas körforgalomban haladhassanak, ezért persze a járdára lettek kényszerítve a cangások Csakhogy a járda nem erre épült.
 
A járda ugyanis teli van oszlopokkal, KRESZ táblákkal, mellesleg túl keskeny. A biciklis átvezetések bepréselésével alig maradt zebra, a jelzőlámpa csak gyalogost ábrázol. Az elsőbbségi viszonyokat nem táblázták ki, a gyalog- és kerékpárút táblák hiányoznak, így végülis totális a káosz és az értetlenség. Közben a Rókusi körúton dolgoznak, felbontások, benyúló földkupacok lehetetlenítik el a kerekezők közlekedését. Erről persze már a sajtó sem ír, hiszen a körforgalom kész, legalábbis az autósoknak, az számít.
 

A Kossuth Lajos sugárúton egyenesen haladó bicikliseknek is hatalmasat kell kerülniük kollégiumkapuba, lámpaoszlopoknak vezetvén, magas szegélyeken átmászván, gyalogosokat kerülgetvén. Ha egy holland, vagy egy dán szakember ezt meglátná, röhögőgörcsöt kapna, és a nevetéstől könnyezve kérdezné, hogy ez ugye valami vicc? Nem, nem vicc, ez a komoly Szegedi valóság. Szabálytalanul, vagy sehogy ki nem táblázott, tereptárgyakkal telepakolt űrszelvényű, abszolút nem szabványos szélességű gettóba kényszerülnek a kerekezők, hogy hatalmasat keringőzve jussnak át ezen a csomóponton. Lehet itt jól hangzó stratégiákat hangoztatni a gyalogos és kerékpáros közlekedés előnyben részesítéséről, meg élhető városról, egyértelmű, hogy a vezetés autóközpontú közlekedéspolitikát folytat.

 
Mikor egy srác kormánya megkoccintotta az egyik KRESZ-táblát, csak ennyit mondott a vele kerekező barátjának „Mi ez itt B+? Sz.rjon sünt, aki iderakta” Mindenkire rá van bízva, hogy egyetért-e.

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr582107969

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikailag korrekt kerékpározás 2011.01.18. 16:37:03

Mit tegyen az egyszeri kerékpáros annak érdekében, hogy megfeleljen a rendszer által támasztott kívánalmaknak? Értem én ez alatt azt a mondanivalót, amely a békéscsabamegyei (SIC!) és szegedi rendőrség valamint Szalai Annamária nyilatkozataib...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2010.06.25. 09:58:50

Imi, te honnan vetted, hogy a varosvezetes fikarcnyit is torodik a kerekparosokkal?.. Ez a csomopont az atmeno tranzitforgalomnak keszult. Pont. Azt is szarjak le, hogy az M43 elkeszultevel teljesen kihasznalatlan lesz, nem szamit. A kerekparos meg mit keres a varos szelen? Ugyse jarnak erre.

En, mivel mar teljesen elszoktam az ilyen szeparalt bringautaktol, kb. tizszeres forgalomban bringazok napmintnap, az utat valasztom. Ha megbuntetnek, tegyek. 3e ft? Haggyadman, 9 font :) 3 sör ára a kocsmaban :)

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.06.26. 16:16:34

@vuk_: Nem az a lenyeg, hanem hogy mas varosok vezetoi okuljanak ebbol, ha Szegeden nem voltak kepesek erre...

Ja, es irigyellek, youtuben neztem a videokat, nemigazan latni jardas megoldasokat a forgalmas utakon, inkabb kerekparsav jellemzo, de ha jol kivettem, inkabb tajekoztatasul szolgal, de az is valami.
Egyszer irhatnal posztot londoni infrastrukturarol.

Vegaaa 2010.06.26. 16:19:07

hát ez az egész környék bajos kerékpáros szemszögböl. érkezés és uticél szempontjából értem a dolgot. dorozsma felöl kapásból a plaza felöli oldalon jönnek, a belváros irányából végig járdázás a kossuthon, rókus felöl szintén járdázás aztán úton megrakás (a vásárhelyi pálon már elfér mindenki egymástól). szóval igy nincs olyan nagyon elbaszva az egész, mert ezt a körforgót csak úgy lehetett volna kerékpárosbaráttá tenni, ha az odavezető utakon is alkalmazzák a megfelelő infrastruktúrát.
persze az engem is felkúr agyilag, hogy a villamos miatt fel van túrva az egész környék, és a bicajosoknak egy nyamvadt tábla sincs kitéve hogy VIGYÁZZÁ BAZDMEG.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.06.28. 14:01:59

Voltam tegnap arra, nekem először az jutott eszembe, hogy oké, de merre mennek itt a gyalogosok? Keró már eszembe se jutott, mert tudom, mekkora tajparasztok ülnek a városháza környékén, akiknek már egy 50cm széles gazos fos is "európai minőségű kerékpárút".
Az afféle "a biciklis neki is megy a betonnak, majd feltápászkodik" cinikus kijelentéseket inkább nem is kommentálnám, mert az ilyen cezaromániás idióták már rég elfelejtették, hogy az adófizetők kiszolgálásáért kapják a napi betevőt.

ex-dr. vuk 2010.06.28. 14:49:44

@atomboy: Jo hat a piros lampa is csak tajekoztatasul szolgal, ha mar itt tartunk :D De valoban, Londonban nincs jardas megoldas. Ellenben tegnap voltam Dorkingban, ott volt bringagyasz egy korforgalom korul (meg elotte), de nem hasznaltam, amugyis keson vettem eszre.
Dorkingba egyebkent nem tekertem, hanem szepen feldobtam a vonatra, ahol minden kocsiban van 1-2 bringanak kialakitott hely, es offpeak/hetvegen ingyenes szallitani.

Egyebkent visszaterve: en annyit mondanek mindenkinek h le kell szarni mit csinaltak a korforgalomnal, mesz az uton amerre ertelemszeru es csok. Gyalog meg ugyse jar senki, nem? :D

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.06.28. 15:01:54

@vuk_: Alighanem Szegeden jartak a londoni kozlekedesszervezok. :/
www.youtube.com/watch?v=s1NN9oUnghg

ex-dr. vuk 2010.06.28. 21:49:09

Muhaha, hat ez se Londonban van. Ott nem lattam ilyet.. Pedig eleg rendesen korbejartam mar az eszaki reszt.

victoriginal 2010.06.29. 08:46:05

már bocsánat, de ezek a járdák gyalogosforgalomra sem alkalmasak, hogyan kéne mégis itt biciklivel tekerni?!?!?!?!

220 Voltot az ezt kitalálóba. vagy nem is. üsse el a babakocsit toló feleségét/lányát egy horda bringás. idióták.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.06.29. 21:18:50

@victoriginal: Maradjuk a kettohuzasnal. Ne kenyszeritsuk a kerekparosokat agresszivitasra.
süti beállítások módosítása