2010.06.25. 08:00
Biciklisalázás a magyar Amszterdamban EU-s forrásból
Megépült Szegeden az ország első és egyetlen olyan többsávos jelzőlámpás körgeometriás csomópontja (becenevén körforgalom) , melyen még villamos is keresztülhalad. Voltaképp ez utóbbi miatt lehetett az egészet az elektromos tömegközlekedési projekt keretében megvalósítani. Az autósok néhol 2, néhol 5 sávban érkeznek a körhöz, az átjutási szintidő 1 perc. A sávok között ledek vezetik a járművezetőket, a sávok szélesek, a lámpák hangoltak, nincs fennakadás. Hogy ennek mégis mi értelme van? Nos, semmi, csak a szegedi közlekedésszervezés szeret a zsákutcák felé szaladni. (a képen: véletlenül az utat táblázták ki gyalog- és kerékpárútnak. Ezért berajzoltunk az útra pár táblát, meg oszlopot, hiszen a gykpúton ezek szoktak lenni. Legfeljebb majd kikerülik...)
A Kossuth Lajos sugárúton egyenesen haladó bicikliseknek is hatalmasat kell kerülniük kollégiumkapuba, lámpaoszlopoknak vezetvén, magas szegélyeken átmászván, gyalogosokat kerülgetvén. Ha egy holland, vagy egy dán szakember ezt meglátná, röhögőgörcsöt kapna, és a nevetéstől könnyezve kérdezné, hogy ez ugye valami vicc? Nem, nem vicc, ez a komoly Szegedi valóság. Szabálytalanul, vagy sehogy ki nem táblázott, tereptárgyakkal telepakolt űrszelvényű, abszolút nem szabványos szélességű gettóba kényszerülnek a kerekezők, hogy hatalmasat keringőzve jussnak át ezen a csomóponton. Lehet itt jól hangzó stratégiákat hangoztatni a gyalogos és kerékpáros közlekedés előnyben részesítéséről, meg élhető városról, egyértelmű, hogy a vezetés autóközpontú közlekedéspolitikát folytat.
· 1 trackback 9 komment
Címkék: kerékpárút kerékpársáv felsőváros
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Politikailag korrekt kerékpározás 2011.01.18. 16:37:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ex-dr. vuk 2010.06.25. 09:58:50
En, mivel mar teljesen elszoktam az ilyen szeparalt bringautaktol, kb. tizszeres forgalomban bringazok napmintnap, az utat valasztom. Ha megbuntetnek, tegyek. 3e ft? Haggyadman, 9 font :) 3 sör ára a kocsmaban :)
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.06.26. 16:16:34
Ja, es irigyellek, youtuben neztem a videokat, nemigazan latni jardas megoldasokat a forgalmas utakon, inkabb kerekparsav jellemzo, de ha jol kivettem, inkabb tajekoztatasul szolgal, de az is valami.
Egyszer irhatnal posztot londoni infrastrukturarol.
Vegaaa 2010.06.26. 16:19:07
persze az engem is felkúr agyilag, hogy a villamos miatt fel van túrva az egész környék, és a bicajosoknak egy nyamvadt tábla sincs kitéve hogy VIGYÁZZÁ BAZDMEG.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.06.28. 14:01:59
Az afféle "a biciklis neki is megy a betonnak, majd feltápászkodik" cinikus kijelentéseket inkább nem is kommentálnám, mert az ilyen cezaromániás idióták már rég elfelejtették, hogy az adófizetők kiszolgálásáért kapják a napi betevőt.
ex-dr. vuk 2010.06.28. 14:49:44
Dorkingba egyebkent nem tekertem, hanem szepen feldobtam a vonatra, ahol minden kocsiban van 1-2 bringanak kialakitott hely, es offpeak/hetvegen ingyenes szallitani.
Egyebkent visszaterve: en annyit mondanek mindenkinek h le kell szarni mit csinaltak a korforgalomnal, mesz az uton amerre ertelemszeru es csok. Gyalog meg ugyse jar senki, nem? :D
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.06.28. 15:01:54
www.youtube.com/watch?v=s1NN9oUnghg
ex-dr. vuk 2010.06.28. 21:49:09
victoriginal 2010.06.29. 08:46:05
220 Voltot az ezt kitalálóba. vagy nem is. üsse el a babakocsit toló feleségét/lányát egy horda bringás. idióták.
Utolsó kommentek