Kohári Nándor önkormányzati képviselő kezdeményezésére tartották meg az Ifjúsági Házban az I. Szegedi Kerékpáros Kerekasztal című értekezletet október 27-én, csütörtökön. A szegediek ésszerű közlekedésszervezést igényelnek, az együttközlekedést pedig már gyermekkorban kell elkezdeni tanítani. Az egyeztetés a kezdet, a felmerült problémákra a felek közösen keresik a megoldást.

Az estét Kohári Nándor köszöntője, majd László János, a Magyar Kerékpárosklub elnökének prezentációja nyitotta. A rendőrség, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Szegedi Közlekedési Társaság, a városfejlesztési iroda, a Városképi és környezetvédelmi bizottság tisztségviselői, helyi kerékpárosok, lakosok között zajlott a vita a szegedi biciklizés körül kialakult helyzetről. A felek egyetértettek abban, hogy a közlekedésbiztonság érdekében az oktatásra, a gyakorlatra, és a következetes rendőri ellenőrzésekre is szükség van, méghozzá a felek folyamatos együttműködése mellett. A Csongrád megyei biciklis balesetek száma csökkenőben, a kerékpárosokkal érintett baleseteknek felét okozzák a kerekezők. Elhangzott, hogy a nem megfelelő infrastruktúra szabálytalan és kaotikus biciklis közlekedés eredményez, és hogy sokszor a tervezők maguk sincsenek tisztában a jogszabályi követelményekkel.

Felmerültek a társadalmi részvételben meglévő hiányosságok is, és úgy tűnik, a jövőben a lakossági szerveződések, így a Magyar Kerékpárosklub értesülhet a bizottsági ülések időpontjáról és napirendjéről, így a döntésfolyamatban kezdettől részt tud majd venni, rálátása lesz arra.

Eddig főleg a problémák hangoztak el, a megoldást az elkövetkező hetek, hónapok közös munkája találhatja meg. Ami biztos, a hosszabbodó éjszakákra tekintettel a rendőrség a kerékpáros aktivistákkal közösen tart ellenőrzéseket a város több pontján. Hogy mikor és hol, azt nem mondjuk meg. Mindig legyen jól működő szabályosan felszerelt lámpátok, ha este közlekedtek biciklivel.

Kíváncsi vagy, hogy kitől, mi hangzott el a kerekasztalon? Olvasd el!

Sajtómegjelenések:

Délmagyar

Szegedma

Szegedi Városi Televízió - hírblokk és beszélgetés (15:13-tól)

Pósa Tamás fényképei az eseményről
 


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr93343238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.01. 19:21:31

Hasznos volt az, de két okosságtól már herótom van:
1. "fő a tolerancia" értsd: ha kerékpáros infrát szabálytalanul tervezek-építek-engedélyezek, akkor igen, ha kerékpárosként inkább nem veszem igénybe mások beteg agyszüleményeit, akkor nem.
2. "a kerékpárosok csóringerek ÉS nevelni kell őket". Ja. Akkor mutatok egy ilyet: goo.gl/PxLtz Hány keró lett lízingelve okosan-ügyesen CHF hitelből? Na ugye.

ex-dr. vuk 2011.11.01. 23:36:51

@sirdavegd: a "tolerancia" nekem is a konyokomon jon ki mert mindig azt jelenti, hogy keroval ne torodjek vele, hogy megadjak-e az elsobbsegemet, viszont akkor mar nincs tolerancia, hogy esetleg a kerost nem lehet megelozni, ha a Tisza Lajosrol vagy a Kalvariarol van szo, akkor jon a tilto tabla meg a jardara vezetes (ahol persze megint a kerekparos legyen tolerans, amikor rakanyarodnak, gyalogokat kerulget, "szajjalleestoljad", esatobbi.

Nincs baj a toleranciaval, ha nem egyoldalu. Londonban nem az! Egesz mas. Ja es persze mindenki az uttesten teker.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.02. 15:21:38

Minden esetre hasznos lesz, ha a város végre rájön arra, hogy egy szakmai civil szervezet (szakmai= nem csak olyan hülyekerós van benne, mint én, hanem sokat tapasztalt és értelmes közlekedésmérnökök, akik picit jobban értenek hozzá adott esetben, mint a politikusbácsik) kifejezetten hasznos tud lenni a bukták elkerülésében. Mert értem én, hogy mindenki szeret szalagot átvágni, meg választás előtt előadni a hány milliót költöttünk és hány kilométert adtunk át szlogennel virítani. De amikor a kerekasztalon azon kellett volna újongani, hogy városunkban van 60km-nyi infra, amiből 50km használhatatlan fos, illetve a legújabb beruházások a balesetek számát épp, hogy növelik, na akkor kezdtem karmolászni a képemet. Mint a Robin Hood a fuszeklik fejedelmében, amikor úgy kellett volna előadni a rossz hírt, hogy nevetni lehessen rajta (ott sem jött össze :P ).

NA szóval érdeklődve várom a folytatást, mert jó lenne végre kitörni a fent ismertetett malőrök körforgásából.

ex-dr. vuk 2011.11.02. 15:54:31

@sirdavegd: hol talaltal 10km hasznalhatot?...
(ha azt nezzuk, hogy ahol NINCS kerekparut/sav/sesemmi - es tilto tabla sem - az mind hasznalhatonak szamit, akkor rengeteg van \o/ ;))

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.02. 15:55:52

@vuk_: Mint kiderült, a 60km-ben már benne van a sáv és a szembeirányított utca is. Így jön össze a 10 :D

ex-dr. vuk 2011.11.02. 15:58:32

Ha csak a tenyleges keros infrakat nezzuk ami hasznalhato, akkor eleve ugye kiesik az osszes gyalogkerekparut (nagy resze), a savok kozul lassuk,
- csongradi kulso szakasza vegig csupa kosz es kavics, defekthez idealis, melleparkolnak brr
- csongradi belso szakasz elmegy egy felnek (ott is raparkolnak), szent istvan teri resze kocicikkel meg kukakkal felejtos megint, raadasul felesleges mert csak buszok jarhatnak ott
- regihid OK!
- felsotiszapart: felesleges, enelkul is eleg szeles az ut, a fonodo sav eleg lenne, az OK.
- vitez utca OK!
- .. öö .. van meg valami? asszem ezzel ki is merult :)

ex-dr. vuk 2011.11.02. 16:04:19

@sirdavegd: naja ha a szembeiranyitott egyiranyut belevesszuk akkor kicsit javul a kep ;) Pacsirta es kornyeke. De azert azt nem neveznek kifejezetten "kerekparos infranak", habar ketsegtelenul az egyik legjobb megoldas.

Nem kellene mas, mint nagy keresztezodesek elott sav+felallo, vagy fonodo sav, es persze egyiranyu utcak szembevezetese. Ha London belvarosa (10km atmero) megvan ennyivel, akkor szegednek is meg kellene... Pedig ott picit tobben bicikliznek mint Szegeden.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.11.03. 15:26:53

@vuk_:
Csongradin mar nagyon ritkan parkolnak ra.
Feketesast meg Semmelweis TLK feloli reszet kihagytad.
Ezek es az altalad felsorolt infrak a jokhoz tartozik, de osszesegben nem eri el a 10 km-t.

ex-dr. vuk 2011.11.03. 17:29:56

@atomboy: lehet h ritkan parkolnak ra, de a koruton kivuli szakaszon jo eselyed van a defektre a kavicsokon meg szilankokon. Amugy egy felig felszaradt eso utan is erdemes megnezni, hogy volantol kifele tocsahegyek, belul tokeletes uttest...

Semmelweist meg nem lattam, Feketesas valoban jo (bar eleg szar az utminoseg, es egy szakaszon kukak vannak, a raparkolas mar ritkabb, de meg mindig van). Viszont a TLK-n es Zrinyi/Kelemen-en valo tiltas elfogadhatatlan. Belvaros, konyorgom!

GaTa 2011.11.12. 15:25:26

Srácok, ez tudom hogy nem kapcsolódik szervesen a témához, de tudnátok egy használható térképet mutatni a szegedi bringautakról? 11 év után hazaköltöztem, és most nem annyira vágom, hogy mi, merre!

köszike!

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.11.12. 18:01:17

@GaTa:
Szia GaTa,

Itt egy terkep, bar nem most keszult, de kb aktualis:www.szegedvaros.hu/downloads/kerekparut-terkep.jpg
A boldogasszonyi gyasz, illetve most epulo Vasarhelyi Pal utcai infra nincs a terkepen.

De ha rank hallgatsz, ne ragaszkodj a kerekparutakra, egyreszt balesetveszelyesek a szeparalt megoldasok, masreszt nem vagyunk villamosok, hogy kizarolag azokon menjuk, gyakorlatilag minden utcaban lehet kerekparozni, ahol nincs tiltva.
A legjobb kerekparos terkep az lenne, ha csak az lenne feltuntetve, hol tilos kerekparozni, es hol vannak tenyleges egyiranyu utcak. Na meg az elkerulendo gyaszok.

csanadvary 2011.11.16. 08:52:34

Üdv!

Tudom nem idetartozik, de valahol fel kell tegyem a kérdést:

A régi ötösön az autópálya átadó után erősen lecsappant a forgalom. Hogyan lehetne elérni azt a hatóságoknál, hogy a Halászcsárda-Szatymaz leágazás közötti szakaszon feloldják a kerékpáros tiltást?

1, olcsóbb egy festéket felfújni, mint milliókért utat építeni feleslegesen
2, akár félóra alatt bejutnék a városba
az eddigi egy órás kerülő helyett.
3, A válság miatt egyre többen használják a tiltás ellenére ezt a megoldást. (Drága a benzin.)
4, Biztonságosabb lenne.

Most hirtelen ennyi.

Erről lenne szó:
g.co/maps/6c4m2

szegedbicaj 2011.11.16. 21:47:22

@csanadvary: Helyi szinten már felvetettük, hogy ahol autópálya van a főút mellett, ott automatikusan oldják föl a biciklis tiltást a főúton. Ezt országos szinten kéne rendezni, lassú víz partot mos, reménykedjünk.

CSI
süti beállítások módosítása