2011.10.31. 22:52
Tabuk dőltek a kerékpáros kerekasztalon
Kohári Nándor önkormányzati képviselő kezdeményezésére tartották meg az Ifjúsági Házban az I. Szegedi Kerékpáros Kerekasztal című értekezletet október 27-én, csütörtökön. A szegediek ésszerű közlekedésszervezést igényelnek, az együttközlekedést pedig már gyermekkorban kell elkezdeni tanítani. Az egyeztetés a kezdet, a felmerült problémákra a felek közösen keresik a megoldást.
Az estét Kohári Nándor köszöntője, majd László János, a Magyar Kerékpárosklub elnökének prezentációja nyitotta. A rendőrség, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Szegedi Közlekedési Társaság, a városfejlesztési iroda, a Városképi és környezetvédelmi bizottság tisztségviselői, helyi kerékpárosok, lakosok között zajlott a vita a szegedi biciklizés körül kialakult helyzetről. A felek egyetértettek abban, hogy a közlekedésbiztonság érdekében az oktatásra, a gyakorlatra, és a következetes rendőri ellenőrzésekre is szükség van, méghozzá a felek folyamatos együttműködése mellett. A Csongrád megyei biciklis balesetek száma csökkenőben, a kerékpárosokkal érintett baleseteknek felét okozzák a kerekezők. Elhangzott, hogy a nem megfelelő infrastruktúra szabálytalan és kaotikus biciklis közlekedés eredményez, és hogy sokszor a tervezők maguk sincsenek tisztában a jogszabályi követelményekkel.
Felmerültek a társadalmi részvételben meglévő hiányosságok is, és úgy tűnik, a jövőben a lakossági szerveződések, így a Magyar Kerékpárosklub értesülhet a bizottsági ülések időpontjáról és napirendjéről, így a döntésfolyamatban kezdettől részt tud majd venni, rálátása lesz arra.
Eddig főleg a problémák hangoztak el, a megoldást az elkövetkező hetek, hónapok közös munkája találhatja meg. Ami biztos, a hosszabbodó éjszakákra tekintettel a rendőrség a kerékpáros aktivistákkal közösen tart ellenőrzéseket a város több pontján. Hogy mikor és hol, azt nem mondjuk meg. Mindig legyen jól működő szabályosan felszerelt lámpátok, ha este közlekedtek biciklivel.
Kíváncsi vagy, hogy kitől, mi hangzott el a kerekasztalon? Olvasd el!
Sajtómegjelenések:
Szegedi Városi Televízió - hírblokk és beszélgetés (15:13-tól)
Pósa Tamás fényképei az eseményről
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.01. 19:21:31
1. "fő a tolerancia" értsd: ha kerékpáros infrát szabálytalanul tervezek-építek-engedélyezek, akkor igen, ha kerékpárosként inkább nem veszem igénybe mások beteg agyszüleményeit, akkor nem.
2. "a kerékpárosok csóringerek ÉS nevelni kell őket". Ja. Akkor mutatok egy ilyet: goo.gl/PxLtz Hány keró lett lízingelve okosan-ügyesen CHF hitelből? Na ugye.
ex-dr. vuk 2011.11.01. 23:36:51
Nincs baj a toleranciaval, ha nem egyoldalu. Londonban nem az! Egesz mas. Ja es persze mindenki az uttesten teker.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.02. 15:21:38
NA szóval érdeklődve várom a folytatást, mert jó lenne végre kitörni a fent ismertetett malőrök körforgásából.
ex-dr. vuk 2011.11.02. 15:54:31
(ha azt nezzuk, hogy ahol NINCS kerekparut/sav/sesemmi - es tilto tabla sem - az mind hasznalhatonak szamit, akkor rengeteg van \o/ ;))
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.02. 15:55:52
ex-dr. vuk 2011.11.02. 15:58:32
- csongradi kulso szakasza vegig csupa kosz es kavics, defekthez idealis, melleparkolnak brr
- csongradi belso szakasz elmegy egy felnek (ott is raparkolnak), szent istvan teri resze kocicikkel meg kukakkal felejtos megint, raadasul felesleges mert csak buszok jarhatnak ott
- regihid OK!
- felsotiszapart: felesleges, enelkul is eleg szeles az ut, a fonodo sav eleg lenne, az OK.
- vitez utca OK!
- .. öö .. van meg valami? asszem ezzel ki is merult :)
ex-dr. vuk 2011.11.02. 16:04:19
Nem kellene mas, mint nagy keresztezodesek elott sav+felallo, vagy fonodo sav, es persze egyiranyu utcak szembevezetese. Ha London belvarosa (10km atmero) megvan ennyivel, akkor szegednek is meg kellene... Pedig ott picit tobben bicikliznek mint Szegeden.
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.11.03. 15:26:53
Csongradin mar nagyon ritkan parkolnak ra.
Feketesast meg Semmelweis TLK feloli reszet kihagytad.
Ezek es az altalad felsorolt infrak a jokhoz tartozik, de osszesegben nem eri el a 10 km-t.
ex-dr. vuk 2011.11.03. 17:29:56
Semmelweist meg nem lattam, Feketesas valoban jo (bar eleg szar az utminoseg, es egy szakaszon kukak vannak, a raparkolas mar ritkabb, de meg mindig van). Viszont a TLK-n es Zrinyi/Kelemen-en valo tiltas elfogadhatatlan. Belvaros, konyorgom!
GaTa 2011.11.12. 15:25:26
köszike!
atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.11.12. 18:01:17
Szia GaTa,
Itt egy terkep, bar nem most keszult, de kb aktualis:www.szegedvaros.hu/downloads/kerekparut-terkep.jpg
A boldogasszonyi gyasz, illetve most epulo Vasarhelyi Pal utcai infra nincs a terkepen.
De ha rank hallgatsz, ne ragaszkodj a kerekparutakra, egyreszt balesetveszelyesek a szeparalt megoldasok, masreszt nem vagyunk villamosok, hogy kizarolag azokon menjuk, gyakorlatilag minden utcaban lehet kerekparozni, ahol nincs tiltva.
A legjobb kerekparos terkep az lenne, ha csak az lenne feltuntetve, hol tilos kerekparozni, es hol vannak tenyleges egyiranyu utcak. Na meg az elkerulendo gyaszok.
csanadvary 2011.11.16. 08:52:34
Tudom nem idetartozik, de valahol fel kell tegyem a kérdést:
A régi ötösön az autópálya átadó után erősen lecsappant a forgalom. Hogyan lehetne elérni azt a hatóságoknál, hogy a Halászcsárda-Szatymaz leágazás közötti szakaszon feloldják a kerékpáros tiltást?
1, olcsóbb egy festéket felfújni, mint milliókért utat építeni feleslegesen
2, akár félóra alatt bejutnék a városba
az eddigi egy órás kerülő helyett.
3, A válság miatt egyre többen használják a tiltás ellenére ezt a megoldást. (Drága a benzin.)
4, Biztonságosabb lenne.
Most hirtelen ennyi.
Erről lenne szó:
g.co/maps/6c4m2
szegedbicaj 2011.11.16. 21:47:22
CSI
Utolsó kommentek