Komoly gondolkodásra késztetett a keskeny, töredezett, jelöletlen bicikliúton haladván az az abszurd gondolatfoszlány, hogy Mórahalom vajon mitől lett kiemelten kerékpárosbarát. Ebben a gondolkodásban a sorozatban ért enyhe agyrázkódás sem akadályozott meg, melyet a barátságos útfelületek némelyike okozott. Mórahalom nagyon alföldi városka, nyilván ettől biciklisbarát. Nade már akkor Alföld volt itt, mikor Mórahalom még nem létezett, és biciklis sem járt erre, mellesleg más városok is elmondhatják magukról, hogy olyan laposak, mint a palacsinta az úthenger alatt, mégsem kerékpárosbarátak.

Végül feladtuk az agyalást, és vad fényképezgetésbe kezdtünk, hogy más is láthassa a csodát. Habár Mórahalom teljesen sík, mégis mélypont, legalábbis ami a kerékpáros közlekedést illeti. Szabványszélesség alatti keskeny gyalog-és kerékpárutak, amik néhol egyirányúak, biciklitározók és betontömbök a bicikliútra telepítve, kitáblázatlan töredezett betonos járdák bicikliseknek szánva, kerékpárral behajtani tilos táblák, és árok szélére kirakott kerékpárút táblák. A gólyás háznál átjárhatatlan felbontás, de máshol is voltak ilyenek keskeny pallóhíddal. Elsőbbségi viszonyok rengeteg helyen kétértelműen, vagy sehogy nincsenek kitáblázva, ahol mégis, ott a biciklisek alárendeltek, és a szegély is sokszor olyan, hogy azon döccenni kelljen.

A biciklitározók olyan jó kerékgörbítő fajták , amibe járművére adó városi polgár már nem szívesen helyezi el járművét. Dísztéglából kirakott, takarásban futó, hirdetőtáblákkal és gyalogosokkal izgalmasabbá tett felületek állnak a tekerők rendelkezésére. Az egyik egyirányú szakaszon nemhogy a szabványos szélesség nincs meg, de 82-122,5 cm széles aszfaltcsík jut mindössze a biciklizőknek.
Végül iparkodtunk elhagyni a biciklisbarát Mórahalmot, ehhez csak egy saras, kavicsos, üvegszilánkos zónán kellett átvágnunk, és elértük a vadiúj, pályázatból megépült bicikliutat.

Ezek alapján komolyan érdekelne, hogy a Mórahalom mivel érdemelte ki ezt a címet? A kialakítás több helyen védhetetlen, a karbantartás nuku, a tározók szánalmasak. Ennek a bicikliút-hálózatnak a használatára nevelés csak félrenevelés lehet. Mert nem alkalmas a szabályos és kényelmes biciklizésre. Nem tudom, milyen lehetne Mórahalom, ha nem lenne biciklisbarát. 

(képen: a roppant széles és veszélyes forgalmú közútról az árokba terelik a bicikliseket)
 

 

 

 

Szemléletes videók:

https://www.youtube.com/watch?v=k5SW6HH2itI


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr111933040

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikailag korrekt kerékpározás 2011.01.18. 16:37:05

Mit tegyen az egyszeri kerékpáros annak érdekében, hogy megfeleljen a rendszer által támasztott kívánalmaknak? Értem én ez alatt azt a mondanivalót, amely a békéscsabamegyei (SIC!) és szegedi rendőrség valamint Szalai Annamária nyilatkozataib...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.04.20. 10:38:34

Jól értem, hogy a képen szereplő szakasszal az a probléma, hogy az út bal oldalára tették a táblát? Mert azt még meg lehet emészteni. Viszont az jó kérdés, hogy miért csak pártíz méter hosszú, ha már olyan veszélyes a szakasz.

A videó úgy lenne az igazi, hogy az elején látszódna, hogy az egy kijelölt kerékpárút. Természetesen elhiszem enélkül is, hogy ezt egyszer valaki komolyan úgy gondolta, hogy jó lesz. :(

ex-dr. vuk 2010.04.20. 13:54:23

Az 55-os uton kivul oda sehova nem kellene kerekparut, egyaltalan...
De hat szegeden is van lakopihenoben..

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.04.21. 11:25:04

@atomboy: Hú! Van itt anyag bőven. Nem kötekedésképpen, hanem jó szándékból mondom: Több képet is elbírt volna a cikk (ha már van miből válogatni), meg a videó is lehetne beágyazott, egy link helyett.

Bakker! Ez a Mórahalom egy vicc kerékpáros szempontból.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.04.21. 23:22:36

@wadallat: CsIminel reklamalj, o irta a posztot. :)

csanadvary 2010.04.22. 13:40:00

A bajai Úton járt valaki mostanában?? A reptér melletti keróút romokban hever. Kiirtották a susnyást, és szét van tördelve a keróút járófelülete. Mondjuk szerintem az egész Kálvária keróút egy nagy rakás. Ezért szoktam a széles úton tekerni. :) Csak az 55-ösön menni elég gázos, mert most nagyon nagy a forgalma.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.04.22. 14:25:24

@csanadvary: Ott jottunk haza, a galeria vegen lathatod a kepeket.

Idezem a parbeszedet.
atomboy: - Nocsak, Europadijas varos bejarata.
CsImi: - F@sza.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.06.28. 14:23:32

No, már várom az új poszt.
Tippek a tartalomra:
1. politikusbácsi nyünnyög, hogy "miazmárhogy a választópolgárok SZÓLNAK, ha nem tetszik"
2. politikusbácsi veri a mellét, hogy "bezzeg nálunk már nem a kamionnak megy neki a Bélabá, hanem a betonnak!" Fejlőik ám a zinfrastuktúra.

Ami garantáltan kimarad:
- konkrétumok arról, hogy miként JAVÍTJÁK ki a mostani elcseszéseket. Legalább a szegélyeknél/átvezetéseknél/táblázásnál, amin ugyebár nem lehet sokat lopni.
süti beállítások módosítása