Ugyanis lehetőség adódik rá. Most csütörtökön, vagyis október 27-én, 17 órától I. Szegedi Kerékpáros Kerekasztal címmel kerül megrendezésre az Ifjúsági Házban (Szeged, Felső-Tiszapart 2.) az az értekezlet, melyen a kerékpározás témakörében érintett felek (köztük a kerékpárosok) közösen igyekeznek megoldást találni a városban kialakult helyzetre. Az esemény remélhetőleg nem az egyetlen ilyen jellegű egyeztetés lesz, hanem egy hosszabb távú együttműködés első állomása.

Az önkormányzat szerint európai megoldás, járdára vezetett biciklisek. Szerintetek is ez a jó irány, vagy netán másként kellene?

Az ötlet Kohári Nándor képviselő Úrtól származik, aki maga is kerékpárral közlekedik. A fórumon szóba kerülhetnek a koncepcionális problémák és azok pártpolitikától mentes, szakmai alapokon nyugvó jövőbeli megoldási lehetőségei egyaránt. Mivel a terem nagyobb, és a nyilvánosság számára nyitott a rendezvény, ezért bárki jöhet, és együtt gondolkodhat a felmerült témákról a meghívott felekkel, szóval éljetek vele!


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr583329570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.10.26. 00:27:26

Szivesen elmennek es mondanek par szot a Londoni tapasztalatokrol. De nem leszek ott.

2011.10.26. 00:34:17

@vuk_: Ellenben én ott leszek és érdeklődve fogok hallgatni. ;)

Pósa 2011.10.26. 08:09:55

Tisztelt Érdeklődők!

A Kerékpáros Kerekasztal meghívottai közt szerepelnek a Polg. Hiv. Fejlesztési és Városüzemeltetési Iroda munkatársai, a Rendőrség, Közlekedési Felügyelet, Magyar Autóklub, SZKT, az Oktatási,- Városüzemeltetési,- és Környezetvédelmi Bizottság Elnökei, valamint természetesen a Kerékpárosok Képviselői is.
Mivel sok a probléma, és kevés idő áll rendelkezésre, ez alkalommal igyekszünk a két legfontosabbnak tűnő témát körbejárni:

A kerékpáros közlekedés iskolai, - óvodai oktatásának lehetőségeit.
Ennek sajnos folyamatosan aktualitása van, a balesetek miatt!
Egyre többen ismerik fel a cselekvés szükségességét.

A másik téma az általános helyzet, a döntéshozatalokba való rálátás, abban érdemi partnerként való részvételi lehetőség kerékpáros szempontból. Ki milyen szinten, milyen felelősséggel vesz ill. vehet részt a döntéshozatalban.
E téma bár első hallásra kissé, elvontnak és túl elméletieskedőnek tűnik, nagyon is fontos és gyakorlati kérdésekről szól.

Bízunk benne, hogy sikerül egy értelmes, indulatoktól, pártpolitikától mentes, a közös cél érdekében együttműködni hajlandó, és együtt dolgozni képes folyamatot elindítani.
Reméljük, hogy lesz folytatás, és ott már elő lehet venni a konkrét problémákat, településrészenként, helyszínenként is akár, konkrét kérdések, konkrét válaszok szintjén!

Ennek reményében vár minden Tisztelt Érdeklődőt és érintetett, - azaz mindenkit, -
Kohári Nándor Képviselő!

A fentiek reményében tisztelettel:
Pósa Tamás Műszaki Koordinátor

ex-dr. vuk 2011.10.26. 16:30:18

@Pósa: "Ennek sajnos folyamatosan aktualitása van, a balesetek miatt!"
Tisztelettel megerdeklodom, hogy vajon akar egyszer is felmerult-e a balesetek okakent a rossz kialakitas, a tervezes es donteshozas felelossege? Volt ilyen, vagy mindig mindent a "nem ismeri a kreszt!"-re ra lehet fogni?
Egyszer...

Tovabba:
En sajnos nem tudok ott lenni, de szerintem nem artana a tovabbi tervezesekhez nehany alapelvet figyelembe venni (egyik sem ujdonsag):
- varoshataron belul (kulonosen a belvarosban) NEM szabad kerekparozast tiltani SEHOL
- ha belvarosban valahol valasztani kell autozas es kerekparozas kozott (mert csak az egyik fer el), akkor a kerekparozast KELL valasztani (fenntarthatosag miatt)
- MINDEN egyiranyu utca felulvizsgalata kerekparosok szamara
- Kerekparosokat NEM terelunk jardakra SEHOL!

Ezek egyike sem ujdonsag, se nem ellentetes a varosfejlsztesi tervvel, amennyire en tudom. Csak a gyakorlat mutat mast (pl. Kalvarian az a .. hat most nem minositenem...)

ex-dr. vuk 2011.10.26. 16:33:01

@Dova: te ne "hallgassal" erdeklodve, hanem SZOLJ BELE! :)

TZiky 2011.10.26. 18:40:28

@Pósa: "Ki milyen szinten, milyen felelősséggel vesz ill. vehet részt a döntéshozatalban.
E téma bár első hallásra kissé, elvontnak és túl elméletieskedőnek tűnik, nagyon is fontos és gyakorlati kérdésekről szól."
Felelősség? Aham... Persze...
A Tompai-kapunál történt kerékpáros balesetért sem az egyértelműen előírásokba ütköző kialakítás megtervezői, megrendelői lettek a felelősök, hanem a kerékpáros...

A rizsánál jobban már csak a hantát útálom.

Üdv:
TZiky:-))

szegedbicaj 2011.10.26. 22:59:20

@TZiky: Szerintem ez a kérdés annak kapcsán merült föl, hogy a civil szervezetek nagyobb szerepet kapjanak a döntések előkészítésében. Sajnos vannak olyanok, akik a társadalmi részvételt nem tudják értelmezni, érdekes lenne, ha ez is a felszínre bukna, és tisztázódhatna, de nem hiszem, hogy elég idő lesz rá. Meglátjuk.

CSI

szegedbicaj 2011.10.26. 23:01:16

@Pósa: Köszönjük a részletes információkat.

CSI

TZiky 2011.10.27. 08:03:51

Amíg az érvényben lévő előírásoknak meg nem felelő létesítményeket elfogadják, átveszik, addig a megrendelői/elfogadói/átvevői oldalról a felelősséget bármilyen kontextusban is megemlíteni szerintem minimum hiteltelen.

Üdv:
TZiky:-))

ex-dr. vuk 2011.10.27. 10:32:46

@CsImi: jogilag mennyi eselyen van "szabalysertes" meguszasara, ha megbuntetnek szabalytalanul kialakitott infra nem-hasznalataert? Vagy olyaneert mint a Kalvaria, ami lehet h szabalyos, nem tudom, de hasznalhatatlan.

szegedbicaj 2011.10.27. 23:05:24

@vuk_: A KRESZ rendelkezik róla, hogy hol kell haladni. szerintem ha a kialakítás rossz, de a KRESZ szerint besorolható, akkor azt kell követni. Ld. pl. elsőbbségadás táblákkal nem szabályozott körforgalom melletti átvezetés. A szabályoknak nem felel meg, a KRESZ szerint pedig jobbkézszabályos helyzet jön létre.

CSI
süti beállítások módosítása