DSC07321.JPGMint ismeretes, a SZIN alatt a Belvárosi hídon lévő kerékpárutat ideiglenesen járdává minősítették, ezért ehelyett az úttesten kellett Szeged irányában tekerni. Ezt azonban nem mindenki tudta. Egy trolivezető ledudálta a szabályosan bringázó olvasónkat, Csillát, aki ennek következtében el is esett. Az olvasónk bejelentette az esetet a SZKT-nak, mely példaértékűen és korrektül kezelte a panaszt. Csilla megosztotta velünk a levélváltását, melyet alább olvasható.

Kedves Ügyintéző!

Panaszt szeretnék emelni, ugyanis a mai napon atrocitás ért egy trolivezető részéről. Újszegedről jöttem haza Szeged felé biciklivel a régi hídon, és mivel korábban körülbelül háromszor hallottam a rádióban, hogy a SZIN miatt a bicikliseknek az úton kell tekerjenek, követtem a szabályt, és az úttesten tekertem. Ennek ellenére egy trolisofőr fél percen keresztül dudált mögöttem. A 30-40 centis padka miatt nyilván nem tudtam a híd közepén felmenni a járdára, ezért próbáltam gyorsan menni. Ez sem tette a sofőrt türelmesebbé. Ekkor próbáltam jelezni neki, hogy megállok, leszállok. Addigra viszont már olyan halálfélelmem volt, hogy csak úgy sikerült leszállnom, hogy leestem a biciklimről.

Szerencsére egy segítőkész fiatalember segített felállni, és szólt, hogy panaszt kellene tennem. A járat számát és az időt is ő mondta meg, mivel én sokkos állapotban voltam.

Az adatok: 17.00

Járatszám: 5-ös troli, T-687 jelzéssel

Mivel a sofőr integetett, hogy a járdán kellene mennem, bekopogtam hozzá, hogy tájékoztassam arról, amiről lehet, hogy nem hallott a reggeli eligazításon.

Nem szeretnék bosszút állni, megfosztani a fiatalembert a bónuszától, de szeretném, ha bocsánatot kérne, és elmondhatnám neki, hogy milyen az, amikor ilyen jellegű csapdahelyzetbe kerül az ember.

Figyelmét köszönöm!

B. Csilla

A válaszlevél:

Tisztelt B. Csilla!

Társaságunkhoz érkezett észrevételét továbbítottuk az illetékes kolléga felé, aki az alábbiakról tájékoztatott:

A 2013. augusztus 23-án tapasztalt járművezetői szabálytalanság miatt szíves elnézését kérjük, járművezetőnkkel szemben a szükséges intézkedést megtettük. Járművezetőink figyelmét több alkalommal is felhívjuk a kerékpárral közlekedőkkel való együttműködő közlekedésre, mivel nem egymás 'ellen', hanem együtt kívánunk közlekedni a közutakon.

Törekszünk mind a forgalomszervezés, mind pedig a lebonyolítás szempontjából a vállalható és korrekt munkavégzésre, természetesen azokon a helyeken is, ahol a forgalmi rend megváltozott - mint például a SZIN idején a Belvárosi hídon - és ezen helyeken nem mindig tudnak járataink a korábban megszokott tempóban haladni. Ez a helyzet, szituáció nem adhat okot járművezető kollégáinknak a kürt indokolatlan használatára.

Reméljük, hogy a közeljövőben ilyen, és hasonló eset sem Önnel, sem bármely más kerékpárossal nem fog megismétlődni.

Tisztelettel:

Szegedi Közlekedési Kft. Ügyfélszolgálati Iroda


A bejegyzés trackback címe:

https://szegedbicaj.blog.hu/api/trackback/id/tr955493872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2013.09.03. 23:26:12

Nevetseges...
Londonban en csak onnan tudom, hogy busz jon mogottem ha belenezek a tukorbe. Teljesen kussban van akkor is, ha a tukorben lathato kepet percekig nagy pirossag boritja be.
Hanyatlo nyugat...

ZBR 2013.09.04. 14:33:16

@ex-dr. vuk:
Nem is lehet rendesen ott busszal közlekedni.

ex-dr. vuk 2013.09.04. 19:12:39

@ZBR: Az igaz, de nem a biciklisek miatt... Legtobbszor dugo miatt nem megy, es az nem a brigas miatt van.

Dova (törölt) 2013.09.04. 21:03:30

Az ügyintéző elsajátíthatna egy kis szövegértést és empátiát.
Annak vélhetően pont az ellenkezőjét cselekedte, mint amit Csilla károsultként kért tőle.
Ahelyett, hogy teret engedett volna a nevelés leghatékonyabb módjának ( a rendőrök sem véletlen szoktak gyerekekkel és piros almákkal/citrommal kampányolni) inkább a saját bejáratott, de ezek szerint kevésbé hatékony módszereit használta + elnézést kért Csillától a cég nevében, ami nem más mint az imázs mímelt, nem őszinte része.

Meg kell persze jegyeznem, hogy ezzel a hozzáállásával az SzKT így is azon ritka cégek között van, aki nem csak le..ják az ilyen problémákat, hanem igyekeznek emberségesen reagálni.

szegedbicaj 2013.09.05. 23:24:56

@Dova: Jó múltkorában hasonló esetem volt a Tisza Volánnal, szabályosan bicikliztünk, de leszorított, majd a megálló után utánunk eredve le is dudált minket, olyan jó hosszan. Ment a panaszlevél a Tisza Volánnak, de azok visszaírták, hogy mi voltunk a szabálytalanok, a járdán kellett volna tekerni, és a járművezetőjük csak a balesetveszélyre figyelmeztetett minket. (röhej) Szóval lehetett volna ez az SzKT-s válasz sokkal rosszabb is...

CSI

Dova (törölt) 2013.09.06. 08:26:40

@CsImi: Nem volt kérdéses, ahogy írtam is, hogy az SzKT még így is kimagaslóan jó hozzáállású.
Én csak arra igyekeztem rávilágítani, hogy hogyan lehetne méhg a mostaninál is jobb. :)

közösperonos átszállás 2013.09.10. 13:27:02

@CsImi: "és a járművezetőjük csak a balesetveszélyre figyelmeztetett minket"

Déja vu, nekem is hasonlóakat írtak, mikor a Csillag téren mentem a körforgalomban, és ott dudált le Bp. krt felől érkező 10-es busz.

skyzo 2013.09.13. 16:21:15

Tőlem a Tisza Volán is elnézést kért, miután a Bertalan hídon dudált majd szorított le úgy a buszuk, hogy súrolta a könyökömet. Igaz, 2 levél és 3 hét kellett hozzá...
süti beállítások módosítása