2011.07.13. 21:38
Fejlődés és biciklisszivatás Vásárhelyen
Hódmezővásárhely biciklis közlekedéséről még tavaly írtunk. Újabban megépült a körforgalom a Kálvin J. téren, és ennek kapcsán kicsit belevariáltak a biciklisek közlekedésébe is. Egészen érdekes forgalomtechnikai eszközök kerültek alkalmazásra. Az ország kisvárosai közül először előretolt biciklis fölállóhelyet is fölfestettek, ami jó példának mondjuk alkalmas, de másra nemigen. A körforgalom nagy, biciklivel átkelni pedig csak zebrán lehet. Az eddigi biciklis forgalomszervezés kudarcának beismerése, vagy csak kísérletezgetés a modern megoldásokkal?
A körforgalom 2 sávos, körülötte gyalogátkelőhelyek vannak, némelyiknél korlátok terelik a gyalogosokat, és a bicikliseket, akik másként nem tudnak átkelni a buszpályaudvar felé, merthogy biciklis átvezetéseket teljesen szabálytalanul nem festettek föl. A Táncsics Mihály utca mellékutca, mégis elsőbbséget adnak neki a biciklisek. Ebben az utcában festettek föl egy iszonyat széles kerékpársávot, aminek végén a kerekezők az autósok előtt állhatnak föl. Mivel nincs jelzőlámpa, ennek sok értelme nincs. Érdekes még a Szeremlei utca, ami egyirányú a gépjárműveknek, a bicikliseknek mindkét irányban kerékpársávot jelöltek ki, az egyik ebből a jelölés ellenére nyílt kerékpársáv.
Belátták volna Vásárhelyen, hogy a külön vezetett biciklisek gépjármű-forgalmon keresztbe-vezetgetése veszélyesebb, mint a közúton integráltan, irányhelyesen közlekedtetés? Reméljük nem csak új szemfényvesztési módokat találtak, hanem a biciklisek gyors, kényelmes és biztonságos közlekedése végre szempont lesz az alföldi városban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vegaaa 2011.07.14. 10:18:08
megnéztem az erröl készült képedet, és csak az egyik irányból látok rajta EAK táblát. az meg pont azon az oldalon van, ahol jobbhorog veszély áll fönn.
Utolsó kommentek